Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    is daar al wat over aangekondigd dan?

het is wat het JRPG front betreft nog akelig stil op het gebied van next-gen?

Vond Ni No Kuni leuk, voor de rest vond ik de afgelopen gen erg teleurstellend qua JRPG

na Lost Oddyssee zat er niet veel meer voor me bij

Indies en F2P games kijk ik niet echt naar, er zal vast af en toe wat leuks tussen zitten maar als ik naar de reviews van Warframe enzo kijk dan lijkt het meerendeel de download niet waard (zelfde geld voor DC universe, dat was op de PS3 al niks dus op een shiny nieuwe PS4 hoef ik het al helemaal niet te spelen :+)

edit://

met je sneaky Ninja Edit en even snel Demon's Souls er tussen zetten :D

Een next gen Demon's Souls 2 zou ik echt ge-wel-dig vinden.

Zo ontzetten jammer dat DaS 2 vooralsnog geen next-gen port lijkt te krijgen

maar DS2 is ook nog niet officieel toch, ook al zijn de geruchten er al vrij lang

dus als hij komt zal het nog wel een eeuwigheid duren

Laatst bewerkt: 3 dec 2013
  2. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waar haalt iedereen toch hun nieuws vandaan of zijn het allemaal assumpties?

http://gamerant.com/xbox-one-japanese-games/

MS laat Japan helemaal niet links liggen zoals je ziet in de link en er komen dus zelfs meerdere Japanse exclusives aan.

Sent from my HTC One using Tapatalk

3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Andrew House: PS4 sold through 2.1 million units worldwide as of 12/1

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Een reboot van Phantom Dust zou echt fan-tas-tisch zijn

wat een geweldige game was dat

5. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    Yep en de geruchten zijn best sterk dus fingers crossed. \o/

6. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Ik ben er gister achtergekomen dat je bij fifa 14 op de one met je kinect doormiddel van voice kunt wisselen, tactieken veranderen enz... en dit terwijl je doorspeelt. Ik neigde ontzettend naar de ps4 maar dit laat me toch weer twijfelen. Iedereen heeft een kinect die de one heeft en ik denk dat dit een heel tof begin kan zijn van een nieuwe manier van gamen. Tuurlijk is dit fifa voorbeeld niet grensverleggend maar als er straks miljoenen kinects in huiskamers staan dan zie ik een paar creatievelingen met hele vette concepten op de proppen komen. Dit zul je op de ps4 nooit gaan zien aangezien maar een percentage van de markt de camera heeft dus is drive veel kleiner om er iets mee te doen. Het enige waar ik bang voor ben is dat Microsoft onder druk van de zeurende community kinectloze xbox ones gaat aanbieden. Stiekem hoop ik dat microsoft over een paar jaar mochten de grafische verschillen te groot worden (groot voordeel voor de ps4) het mogelijk maakt dit recht te trekken. Ik ben geen hardware fanaat dus weet niet of zoiets mogelijk zou zijn maar ben toch bang dat het verschil zelfs groter gaat worden dan de ps2 en xbox. Huilen met de pet op dus :). Iemand hier die zou weten of dat hardware technisch mogelijk zou zijn? Een soort upgrade in plaats van een geheel nieuwe machine wat vrij lomp zou zijn....

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    nee dat is onwaarschijnlijk, als MS het gat klein wil houden zullen ze dat aan de software kant moeten doen

Wel een leuke toepassing van kinect, werkt het ook echt goed? Heeft iemand het al geprobeerd?

8. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Phantom Dust vroeger nooit gespeeld, geen idee waarom ik die game heb geskipt had de vaagste Xbox games.

Ik zie dat de Ps4 meer exclusives krijgt maar daar gaat het voornamelijk om indies, voor mij zijn die indies niet al te boeiend, er zijn weinig indie games die ik gespeeld heb en ik echt tof vond. Al zullen we met MS hun nieuw beleid waarschijnlijk ook veel meer indies op de One gaan zien.

9. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Op ign staan heel veel positieve reacties. Game krijgt daar een 9.1 en veel mensen vinden het oneerlijk dat de One niet een hoger cijfer heeft dan de ps4 vanwege dit (9.5 zie je vaak staan). Toch wel bruut om counter te schreeuwen als je na een corner op je eigen helft weer in balbezit komt :cool:

10. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Enkel omdat X0 TV functie heeft, is het meteen al geen game console meer? Beetje kort door te bocht hoor.
    Je kan pas oordeel trekken over een jaar of 1/2 of het echt moeilijk is om games op te ontwikkelen. Ik verwacht aankomende games minder problemen en dat het steeds beter gaat met ontwikkelen op de XO.

11. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De hardware van de One is niet optimaal gemaakt voor games. Heeft MS ook gewoon toegegeven.

Is nu al te zien in de multiplaforms en het hardware verschil zal altijd blijven.

12. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Naar mijn idee gaat door al de randzaken bij de Xbox One net ietsjes teveel power verloren waardoor de games op de PS4 altijd minder geoptimaliseerd hoeven te worden wat dus de voorkeur zal gaan krijgen bij de ontwikkelaars op langere termijn.

Bij de Xbox One is nog zoveel werk aan de winkel, dat moet ik eerst nog maar eens zien gebeuren en daarom heb ik die console voorlopig dan ook niet meer op mijn verlanglijstje staan.

Zou ik nu een Xbox One kopen zou dat voor mij ook technisch gezien als een miskoop aanvoelen zoals hier al door meerdere personen werd aangegeven. Het apparaat kan veel, maar is het allemaal net niet.

13. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Bron? Dit heb ik echt nog nergens gelezen, dat Microsoft dit toegeven heeft.

Ik heb zelf een One hier thuis staan. En inderdaad, je mist nog zo veel dingen op dashboard. En de games zijn gewoon prima te spelen hoor, je ziet imo wel verschil met de 360 en daar gaat het mij om.

PS4 heb ik ook in pre-order staan, deze ga ik ook kopen voor exclusiefs.

14. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    Juist, de XO heeft de pech dat de devtools niet op tijd klaar waren en dat de huidige game engines niet lekker werken op de XO en wel op de PS4. Ik verwacht dat de devtools snel beter worden en wanneer de next-gen game engines gebruikt gaan worden dat het gat juist kleiner i.p.v. groter wordt voor de multiplats.

16. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Je weet als dit er tussen staat ' ' Dan betekend het een gerucht, en dit is dan ook nog niet bevestigd.
    Hoe dan ook, geloof ik het wel hoor wat er in dit artikel staat over minder grafische console. Dit PS4 is inderdaad sterker.

@ XtrordinarY Ik weet wel zeker dat het allemaal gaat goed komen met de One. Komen nog zat leuke games aan! :) Denk aan
    Quantum Brea dit is een exclusieve game op de One.

17. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Nee, 'dit' betekend quote.;)

18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

Zo denk ik er ook over, daar waar de 360 echt een top ding was heb ik het gewoon minder met de X1, minder aansprekende titels, features die mij totaal niet boeien en een minder sterke console (dat hoeft niet iets slechts te zijn uiteraard)
    Ze moeten eens met een paar goede games aankomen de komende jaren heel misschien dat ik hem erbij neem maar vooralsnog totaal niet.

Zoals ik al eerder zei hoop ik dat Xbox een echte concurrent blijft voor PS4 want anders zie ik het al gebeuren dat Sony achterover gaat zitten en het allemaal best gaat vinden.

19. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    Wanneer Quantum Break uitkomt gaat iedereen echt kwijlen, maar dat heb ik bij Ryse al. Ik ben bijna meer aan 't rondkijken hoe mooi alles er wel niet uit ziet dan dat ik echt aan 't gamen ben ;)

20. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    kijk ze allemaal geilen op graphics. Nou mag een game nog zo mooi zijn, maar als het kut speelt heb je er niks aan. Gameplay boven graphics. Altijd zo geweest

Deel Deze Pagina