Kwalificatie, niet echt lekker gereden, uiteindelijk bleek mijn 2e rondje de tijd te zijn, 8e plek met Rinck voor me! .
De eerste heat wel bij de start Rinck voorbij gegaan en vervolgens zag ik voor me Denvan en Loyall van de baan raken. Denvan nog net voorbij, Loyall voor me. Verdedigende lijnen proberen te rijden en het was "mannelijk", maar met respect voor elkaar, racen tegen Denvan. Erg vermakelijk.
In ronde 5 werd ik er helaas uit getikt........ 3 plekken kwijt en in principe race"over" met een bak schade.
De 2e heat wel erg leuk. Uit de drukte proberen te blijven. Op een gegeven moment, reed team Holden NGK achter elkaar, Freaky en Loyall doken de pit in.
In het kader van het teambelang, doorrijden totdat ik zag dat Freaky en Loyall uiteindelijk <50sec achter me zouden zitten. Toen meteen de pit in. Bij uitkomst van de pit inderdaad aansluiten direct achter Loyall met EcoBoost direct in mijn nek. Dit was wel weer een "ouderwets"" staaltje teamracing.
Nu proberen ruimte te laten vallen tussen mij en Loyall, en Denvan en Menno zoveel mogelijk " reglementair ophouden" zodonde EcoBoost minder punten zou kunnen pakken. Wel weer erg gaaf gevecht met Denvan, die zal wel gek van me zijn geworden, maar toch drukte hij mij in een foutje en in ronde 18 kwam hij mij clean voorbij .
Het gat met Loyall was toen al wel onoverbrugbaar. Dus dat was geen bedreiging. Menno probeerde het ook nog even......erg leuke 2e heat.
Volgende V8 race......
Laatst bewerkt: 3 dec 2013