Ik vond Elysium toch wel duidelijk minder, ondanks dat er in opzet veel hetzelfde was
maar in District 9 vond ik het veel en veel beter uitgevoerd. Wickus was 10 x keer zo interessant als Max als personage.
Met zijn sullige gepraat in de camera terwijl hij lekker z'n akelige bureaucratische baantje uitvoert met die domme grijns op zijn gezicht. En zijn 'ongeluk' en zijn mutatie worden veel beter verteld en de pacing is gewoon veel beter
Max is niet alleen saai maar zijn 'ongeluk' was ook zo verschrikkelijk opzichtig en kort door de bocht. En die love interest van hem met haar zieke dochter , die scenes voelden er helemaal zomaar wat tussen gepropt.
Qua inhoud is het meer van hetzelfde maar de uitvoering maakte District 9 voor mij echt leuk.
En van Elysium is zoals je zegt eigenlijk alleen de setup wel mooi gedaan. En de wereld is enigzins interessant maar ook lang niet zo origineel als District 9. Zo'n ringworld utopia en zo'n scifi setting met een boven en onderklasse is al zoooo vaak gedaan..
maar het waren de vlakke personages en gewoon slechte spanningsboog en editing van de film die hem echt minder voor me maakten
Ik heb er geen spijt van dat ik hem in de bios gezien heb want visueel blijf ik wel fan van Blomkamp. En zoveel echte cyberpunk films worden er nu ook weet niet gemaakt
maar ik ga hem niet vaker kijken, en dat heb ik met District 9 wel gedaan
Laatst bewerkt: 3 dec 2013