Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Ik had al zo'n reactie verwacht :+. Hier in Den Haag ook niet maar ik wist even geen beter voorbeeld :p.

2. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    En dat bepaal jij? Misschien kan iemand zich ook wel hechten aan een acteur?

3. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee, die bitches kijken altijd chagrijnig!

4. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    ik begin toch met ik vind. Ik zeg niet ik het bepaal. En ik VIND het vreemd want je hecht je aan de personage en niet aan de acteur want de acteur is zo goed als altijd een heel ander persoon. En die persoon ken je niet dus lijkt het me moeilijk hechten aan die persoon.

Maar ik heb ook niks met fan zijn van iemand. Ik kan genieten van iemand zijn of haar werk maar daar blijft het bij. Ik 'baar' mij ook zorgen hoeveel mensen tegenwoordig het verschil tussen de echte wereld en de wereld van acteurs/muzikanten die naar buiten komt vergeten. Hoeveel mensen denken dat die mensen echt zo zijn en niet een act spelen. Dat er zoveel mensen zijn die bekende mensen boven onbekende mensen zetten etc.

Laatst bewerkt: 3 dec 2013
  5. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Je zegt weer 'je hecht je aan de personage en niet aan de acteur', voor iemand anders hoeft dat misschien niet zo te zijn.

6. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    8) Lees zijn post nog eens please. Het is gewoon puur zijn mening. Natuurlijk kan hij dat niet voor anderen bepalen. Het staat er verdulleme zelfs in caps :p

7. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Laat ik het zo zeggen: Ik vind het vreemd dat je je kan hechten aan een persoon terwijl hij acteert alsof hij iemand anders is.

Als iemand goed acteert vergeet je ook de acteur en dat het een bekend persoon is. Als je dat niet meer doorhebt is dat vaak een goed teken van een goede acteur.
    Misschien dat er daarom zoveel mensen moeite mee hebben omdat Walker misschien niet zo'n goede acteur was en je echt hem zag als hij in een film speelde (niet perse mijn mening want ik heb hooguit 1 film van heb gezien).

8. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Beste voorbeeld wat dat betreft is nog die gozer die naast hem in de auto zat, Rodas, daar hoor je gewoon niemand over.

Maar goed, zal allemaal wel psychologisch verklaarbaar zijn dat zoiets je meer aangrijpt.

9. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Tja, Walker was bekend en hij niet. Krom is het zeker!

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb Elysium net gezien en vond hem kwalitatief wel te vergelijken met District 9. Niet echt boeiend dus.

Je kunt met het creëren van een gave wereld niet zoveel clichés en matige karakters verbloemen. Dat lukte Blomkamp blijkbaar nog wel in die vorige film van 'm die onbegrijpelijkerwijs de hemel in werd geprezen. Dat truukje lijkt nu wel uitgewerkt te zijn. Logischerwijs.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vond Elysium toch wel duidelijk minder, ondanks dat er in opzet veel hetzelfde was

maar in District 9 vond ik het veel en veel beter uitgevoerd. Wickus was 10 x keer zo interessant als Max als personage.

Met zijn sullige gepraat in de camera terwijl hij lekker z'n akelige bureaucratische baantje uitvoert met die domme grijns op zijn gezicht. En zijn 'ongeluk' en zijn mutatie worden veel beter verteld en de pacing is gewoon veel beter

Max is niet alleen saai maar zijn 'ongeluk' was ook zo verschrikkelijk opzichtig en kort door de bocht. En die love interest van hem met haar zieke dochter , die scenes voelden er helemaal zomaar wat tussen gepropt.

Qua inhoud is het meer van hetzelfde maar de uitvoering maakte District 9 voor mij echt leuk.

En van Elysium is zoals je zegt eigenlijk alleen de setup wel mooi gedaan. En de wereld is enigzins interessant maar ook lang niet zo origineel als District 9. Zo'n ringworld utopia en zo'n scifi setting met een boven en onderklasse is al zoooo vaak gedaan..

maar het waren de vlakke personages en gewoon slechte spanningsboog en editing van de film die hem echt minder voor me maakten

Ik heb er geen spijt van dat ik hem in de bios gezien heb want visueel blijf ik wel fan van Blomkamp. En zoveel echte cyberpunk films worden er nu ook weet niet gemaakt

maar ik ga hem niet vaker kijken, en dat heb ik met District 9 wel gedaan

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    A Woman Under The Influence (John Cassavetes, 1974)

Een bijzondere film. Het betreft eigenlijk een hele triviale zaak, en dat gedurende 2,5 uur, maar toch ben je constant geboeid. Als kijker wissel je tussen emoties die de familieleden voelen. Misschien is dat wel de kracht van de film; je bent als kijker onderdeel van de moeilijkheden die de familie doormaakt. Ik kan er de vinger (nog) niet helemaal opleggen, maar ik ben zeker verrast door m'n eerste Cassavetesfilm. Het voelt ontzettend authentiek.

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857

Trailer aankomende week. Zo slecht dit, mag Marvel alsjeblieft de rechten van Spidey terug? :'-(

14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Kutfilms.

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wat is er slecht aan? Wat je ziet is classic Spider-Man. Als je het niet leuk vindt weet ik niet wat je wél verwacht?

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    The Wolverine gekeken

Tjaa.. Slappe film en had met name totaal niet het idee dat ik naar een wolverine/superhelden film keek. Beetje jammer. Het Japanse sfeertje trok me ook niet en het verhaal was verder voorspelbaar.

17. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Last Vegas gister gezien in de Sneak Preview. Erg vermakelijk! Sowieso bazenacteurs. Michael Douglas, Robert De Niro, Morgan Freeman en Kevin Kline houden dus een vrijgezellenfeest in Las Vegas en...het is gewoon erg leuk gedaan. Grappige film, leuk voor jongeren en ouderen. Maarja, veel cliches en zo. Dus hipsters opgepast!

Oh, en ik vond deze grappiger dan The Hangover...misschien kan je deze 2 films niet echt met elkaar vergelijken, maar ik vind het nog steeds verbazingwekkend hoe ze The Hangover-reeks zo saai hebben kunnen maken. :+

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    wat is er classic aan die rhino en electro?

Ik ben een beetje bang voor dit deel omdat er teveel villains in zitten

net als in Spiderman 3

Sandman en Venom hadden allebei makkelijk hun eigen film verdiend, zijn misschien wel de meest interessante Spidey villains

maar in plaats daarvan krijgen ze een bijrol in een deel wat eigenlijk weer over goblin gaat.

en nu weer, goblin, electro en rhino.. dan voel je al bijna aankomen dat Rhino niet meer dan een plot device word (zeker als je ziet dat t een soort mecha rhino is) a la Venom. En Electro zal dan wel de sandman rol spelen..

Ben er niet optimistisch over.

Als ze nou gewoon net als spidey 1 en 2 het bij 1 nieuwe villain per film hadden gehouden en dat goed hadden uitgewerkt (zoals dr octopus in spidey 2, die vond ik echt goed)

Laatst bewerkt: 4 dec 2013
  19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik zeg niet dat de film goed zal worden, dat weet ik nog niet. :p

Maar ik snap niet dat mensen gaan zeuren dat het niet leuke Spider-Man is, aangezien dit heel typisch Spider-Man is.

Overigens denk ik dat Electro de main villain is. De grootste acteur, vroeg aangekondigd, etc.

20. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wtf, als dat Rhino voor moet stellen ga ik hem niet eens kijken...

Deel Deze Pagina