Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er wordt altijd gedaan alsof je een camera nodig hebt voor voicecommands, maar zover ik weet heb je alleen een mic nodig :+

De PS4 ondersteunt ook al wat basale voice commands via een headset die prima werken. Echter dit zijn nog geen ingame commands. Wellicht voegen ze die later nog toe.

Ook hier lees ik weer een paar keer dat de X1 een multimedia-apparaat zou zijn. TV werkt niet goed en mp3 en dlna zitten er, voor zover ik weet, ook nog niet op.

Wat blijft er nou precies over van die geroemde functionaliteit?

2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Leis 8).

3. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dus? Gameplay van Ryse is gewoon goed. Het kan inderdaad soms repetitief worden, maar voor een launchgame en nieuw IP is de combatsysteem van Ryse gewoon goed.

Hier kunnen ze prima op verder bouwen.

Sent from my HTC One using Tapatalk

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Nee.

Maar dat is mijn mening:+

5. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    :lol:

6. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Uiteraard, maar op dat gebied zijn de MS exclusives ook niet zo sterk meer naar mijn mening. Ze brengen het zoveelste deel uit en proberen het op andere games in dat genre te laten lijken om zo meer klanten te trekken (Halo 4, Gears of War: Judgement).

Bovendien koop ik in ieder geval een console niet voor een aantal exclusives. Over een aantal jaar raak je die nauwelijks meer aan omdat er nieuwere games zijn. Nee, een console koop je voor het totaalproduct.

De PS3 was redelijk slecht op gebied van multiplatform games (en dat is het overgrote deel van de games in mijn kast). Daarom heb ik er nooit aan getwijfeld dat de 360 een goede keus was. Ook de exclusives waren leuk.

Als ik nu kijk naar de Xbox One, krijg ik een beetje hetzelfde gevoel als ik destijds bij de PS3 had. Weinig games, veel geschreeuw van buzzwords rond multimedia, slechte multiplatform support en exclusives waar je zoiets hebt van 'hoe lang blijft dit leuk'.

De Xbox One aankondiging was voor mij een grote déjà vu naar de PS3 aankondiging, waar ik toen met amusement naar zat te kijken van 'Yes, ik heb mooi een 360'. Deze keer was ik niet zo tevreden. Switchen van platform brengt altijd een hoop gezeik met zich mee.

7. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    En dat is inderdaad een mening. Je leest op genoeg fora's dat degenen die de game gewoon helemaal hebben gespeeld op een acceptabel niveau het een goeie game vinden.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Kijk acceptabel niveau klinkt al een stuk anders dan goed. Heb welliswaar alleen nog maar gameplay gezien van Ryse en nog niet zelf gespeeld maar de combat ziet er gewoon niet speciaal en zelf saai uit. Het is wel een goede uitgangsbasis voor een eventueel vervolg

9. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    Acceptabel niveau slaat op de moeilijkheidsgraad, je moet het dus niet op easy of novice maar toch op een tandje hoger spelen :)

Laatst bewerkt: 3 dec 2013
  10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    https://twitter.com/geoffkeighley/status/406449012318175232

MS en Japan?

Microsoft partners with Japanese developers, games to be announced in 2014

The Witcher 3 developer CD Project RED:

Dusseh...you were saying about developers die PS4 prefereren? ;)

11. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Tuurlijk zijn er altijd mensen die dat vinden, dat is alleen maar goed, er zijn ook zat mensen die Knack ook een geweldig spel vinden..
    Heb Ryse zelf gespeeld maar afgezien van het grafische gedeelte vind ik de game gewoon erg slecht. (en dit wordt ook in meerdere reviews aangegeven)

12. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    En heb je het ook helemaal gespeeld of alleen een uurtje? Single of multiplayer?

Mjah reviews je kan er waarde aan hechten of niet. Bedoel denk dat het overgrote deel van de PS4 gamers ook niets snappen van de slechte cijfers voor Killzone. Genoeg voorbeelden van films en games waarbij de reviewers het geen reet aan vinden maar het publiek het dus wel leuk vond/vind.

Sent from my HTC One using Tapatalk

13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik heb een uur gespeeld (singleplayer), sorry maar dat hou ik echt niet langer vol, vond het in de streamsessies al tenenkrommend.

Killzone klopt wel redelijk, grafisch absoluut een topper, gameplay is redelijk en leuk maar niet geweldig.
    denk dat een 7 wel redelijk op zijn plaats is.
    Uiteraard zijn reviews niet gelijk aan meningen van mensen, maar een 4 voor Ryse vind ik in mijn ogen wel terecht.

14. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Wat een onzin.
    De PS4 richt zich op games wat de X1 ook doet alleen daar naast richten ze zich ook op multimedia.
    Zie ook de hoeveelheid en meer gevarieerdere launch titels.

MS heeft nog nooit eerder zoveel geld in ontwikkeling van nieuwe IP's gestoken.

15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Een console bestaat niet enkel uit een launch.

16. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    Een uur is gewoon te kort voor Ryse en dat geldt voor elke nieuwe game in mijn ogen. Als ik bijvoorbeeld een uur voor de eerste AC had gezeten dan had ik de andere delen ook nooit gespeeld.

17. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Voor goede gameplay alleen hoef ik echt geen nieuwe console.. Goede gameplay bied mijn Sega 16bit ook nog steeds! :+

Graphics zijn voor sommige mensen dan misschien niet belangrijk (tenminste zo doen ze het laten overkomen), uiteindelijk maakt het wel degelijk wat uit voor de beleving van een spel. Kijk eens een film op DVD, en daarna nog eens op Blu-ray, een wereld van verschil terwijl het verhaal exact hetzelfde blijft! (ook hier lopen helaas de meningen over uiteen)

Sommige games hebben al zo'n ijzersterke gameplay, daar hoeft niet eens meer iets aan te veranderen vind ik. Momenteel worden games zelfs bijna alleen maar slechter daar waar ze aan de gameplay gaan sleutelen. :lol:

Maar games kunnen in mijn ogen wel beter worden door nieuwe hardware waardoor het geheel grootser kan worden dan ooit. Betere graphics betekend ook meer dynamische elementen, realistische physics en effecten die jou als gamer echt het idee kunnen geven dat jijzelf in de game aanwezig bent!

18. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    No shit :)

Je kunt er wel aan zien dat ze de juiste intentie hebben mbt Xbone games releasen.
    Dat onderstreept maar weer met wat jij beweerd over dat de MS minder voor de games zou gaan.

Die naam wordt hun aangepraat door mensen zoals jij.(fanboy's)

19. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Je kunt een game prima beoordelen na een uur spelen, en je gaat me niet vertellen dat de game drastisch veranderd na een uur spelen.
    Ik begrijp dat jij Ryse een goed spel vind maar het voelde erg zwaar om een spel als Ryse een uur te spelen en dat meen ik echt, het spel werd eentonig en saai.

20. XtrordinarY

Leuk Bevonden:
    1
    Nee maar meer dan een uur spelen geeft je wel de tijd om in het verhaal gezogen te worden, dat je andere gameplay elementen gaat krijgen in een game en de vijanden niet meer zo makkelijk zijn als in het begin zodat je dus wel goed moet timen en counteren en dat button bashen dus weinig tot geen zin meer heeft.

Deel Deze Pagina