Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. osmgek

osmgek Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Weer een plus punt van de ps4

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Elke game moet geinstalleerd worden, dus dat is wel even vaker dan 1x ;) Het was voor mij op de ps3 vaak een reden om maar uberhaupt wat anders te gaan doen. Ik heb beperkte vrije tijd en wil geen 20 minuten hoeven te wachten voordat ik op een gameconsole aan de slag kan.

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Gister Assassins Creed 4 installed. Na echt een paar minuutjes stond er 'ready to play'. En hij zat op 15% ofzo. Dus echt erg vind ik het niet. Hij installed ook gewoon terwijl je speelt.

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Inderdaad, het is gewoon schijtirritant zeker als je beperkte vrije tijd heb dat je dan een game uitpakt en dat ding ook nog eerst geinstalleerd moet zijn voordat je zelf maar in de tutorial ben..

Gelukkig is dit nu anders, vind het echt een geweldig iets!

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    BF4 moest op de PS4 gewoon een half uur installen, als het niet meer was. Ja ik kon de single player meteen spelen, maar voor de multi player moest ik minstens een half uur wachten. Ik had namelijk level 1 & 2 op normal gehaald en toen was ik op 98%.

Dus dat alleen de X1 install tijden heeft is onzin.

6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    je kunt toch spelen? daar ging het mij iig om, wat ie dan op de achtergrond doet is gewoon top.

7. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Zoals ik zei kan dat bij de XO ook dus ik ziet het probleem echt niet.

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Geen MP. Dus er wordt hier een scheef beeld neer gezet. Alsof de X1 alleen install tijden heeft.

9. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ging ook volgens mij niet om een MP maar gewoon dat het spel speelbaar was.:)

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Duurt alleen 5 tot 20x zo lang op de X1 :)

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ja SP , daar zit niemand op te wachten :+

het is jammer dat consoles tegenwoordig wat dat betreft net PC's zijn. Dus eerst installeren en updaten..

maar ja , last-gen had had ook al. Ontkomen we niet meer aan helaas

het gaat er om dat je zsm kan doen waar je het spel voor koopt

al het wachten (hoe weinig het bij sommige PS4 games ook is) is gewoon jammer

maar het updaten e.d gaat op de PS4 iig wel een stuk beter en sneller dan op de PS3 toch?

Of moet ik nu straks alsnog als ik BF4 ga spelen alle title updates 1 voor 1 binnen halen?

of hebben ze nu hetzelfde systeem als MS met 1 title update image per game waar alle changes in zitten?

Laatst bewerkt: 4 dec 2013
  12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Hmm...gisteren ook BF4 voor het eerst gespeeld en al tijdens het eerste SP level was de MP klaar. Hooguit 10-15 minuten bij mij

Geen idee hoeveel updates er tot nu toe voor BF4 op de PS4 zijn maar ik moest gisteren maar 1 bestand downloaden

13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Dit zal je voorlopig nog wel houden, het is naar mijn idee ook niet te vergelijken met last gen, hierin was het wachten op het downloaden/installeren en dan pas gamen dit kon tot 20/30 minuten duren dit was gewoon te gek.

Nu is dat veel beter geregeld.

Ben ik mee eens, maar met een PS4 heb ik absoluut haast geen wachtijden, ik doe een game erin en kan bijna gelijk spelen.
    De rest doet die op de achtergrond en ook de updates dat is een geweldig iets.

Het lange wachten is op de PS4 gewoon voorbij.
    X1 doe ik geen uitspraak over, dat is mij niet bekend.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar het update systeem is dus wel veranderd t.o.v de PS3?

dus niet meer dat waardeloze eerst downloaden, dan installleren waarbij de updates naar een eigen filestructuur binnen de gamedata werden uitgepakt (a la PC) met alle kans op fouten en data corruptie en problemen bij verwijderen vandien?

maar gewoon een image wat je download en klaar? En niet eerst update downloaden en isntalleren , dan 2 , dan 3 , dan 4 etc etc etc

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vreemd. Ik zit hier met een 150Mbit lijn dus dat kan het niet zijn.

16. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Aha, dat is dan ook weer goed om te weten. Bij multiplayer is het van de ene kant ook wel logisch omdat daar niet vast staat met welke map jij gaat beginnen. Dus dan moet eerst alles geïnstalleerd zijn.

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik heb het over een disc install, geen download

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ja my bad |:-, zat ff te denken dat hij iets moest downloaden..

Ik had het ook over de disc install. Ik had het 2e lvl net gehaald toen hij dus op 98% zat. Heb de tijd niet exact bij gehouden, maar mijn gevoel was dat het eerder 30min zou zijn dan 15min.

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Je kunt wel andere dingen doen tijdens die install maar het duurt inderdaad wel redelijk lang, rond de 50% kun je beginnen met spelen. Daarnaast heb ik het idee dat er nog genoeg dingen geoptimaliseerd moeten worden met het OS, misschien komt dit ook door de 180 maar het is wel jammer. Al is dit ook de reden waarom het altijd riskant is om een nieuwe console day-one te kopen aangezien er nog veel moet gebeuren.

20. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Dit kan vast nog wel geupdate worden, dat het sneller gaat en minder lang hoeft te wachten. 360 had dit eerste instantie toch ook niet installeren van games en dit is er later bij gepatched.

Deel Deze Pagina