FM4 [Finished] Mini Challenge Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 30 sep 2013.

1. Cees.S

Cees.S Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben er vanavond niet bij.
    Heb geen live meer :mad:

2. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305

Vanavond staat Catalunya School op het progamma, Een kort circuit waar de tijden dichtbij elkaar zullen liggen. Omdat er geen pitstraat is zal alles op de baan uitgevochten moeten worden. Inhalen is lastig op dit circuit maar de race duurt lang dus breng andere en jezelf niet onnodig in gevaar tijdens een inhaalactie. Omdat het dus zo moeilijk inhalen is en er geen pitstraat is zal de schade op beperkt staan waardoor eventuele schade die je oploopt minder effect zal hebben en je nog redelijk mee kan rijden.

Bij de eerste bocht zou je volgens de racelijn die in Forza aangegeven staat al moeten remmen voor de start/finishlijn. Tijdens je kwalificatielap kan je dat alleen beter niet doen. Omdat het toch maar 1 ronde is maakt het aansnijden van de volgende bocht niets meer uit en kan je het beste volgas over de start/finishlijn. Dit geld natuurlijk niet voor je opwarmronde voordat je de kwalificatielap ingaat.

Let bij de opwarmronde goed op en ga niet gevaarlijk slingeren of remmen om je banden op te warmen. De regel is max 3 autolengte's tussen je voorganger om het veld dichtbij elkaar te houden. Dit geld ook voor de persoon die achteraan rijd! De rijder die het tempo aangeeft mag voor de lange doordraaier al op het gas gaan maar kan dat ook in of na de bocht doen. Let daar dus goed op.

Zorg dat je in bocht 3/4 niet te dicht langs de banden rijd, Er is namelijk een nogal gevaarlijk uitstekend muurtje waar je een hoop schade aan kan krijgen. Geef daarom ook wanneer je daar met ze 2e doorheen rijd elkaar genoeg ruimte.

Onthoud ook nog even dat blauwe vlaggen niet gelden in een AM competitie. We gaan er gewoon weer een gezellige avond van maken en we houden iedereen heel! ​

3. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Geen mogelijkheid om nog Live te kunnen kopen via internet?

Alles telt ;)

4. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Das kampioenschap technisch jammer als je een keer niet kan,inlog problemen of stuurconnect problemen hebt.

RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!

5. Cees.S

Cees.S Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee lukt niet meer, misschien iemand nog een 48 uurs code ?

6. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb wel een strakke sticker in mijn winkel;

Laatst bewerkt: 5 dec 2013
  7. Cees.S

Cees.S Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit!

8. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Nice!

Ik heb even gekeken in wat doosjes van me games maar ik heb ze niet meer. Vroeger kreeg je die nog weleens bij een game maar ook nooit meer.

9. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Live opnieuw kopen misschien?:+

10. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    ^^dit^^

Sent from beyond.

11. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Oeps, Helemaal de laps vergeten. Doe dit altijd beetje op het laatst zodat ik weet wat iedereen precies rijd maar dit is wel erg laat :+

Heat 1 : 28 Laps | Schade Beperkt | Geen Pit
    Heat 2 : 35 Laps | Schade Beperkt | Geen Pit

Het zal een echte concentratierace worden dus!

12. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ben moe, dus dat wordt me wat! :+

13. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Twee leuke heats gehad. Ik bleef goed uit de problemen en liep haast geen schade op.
    De kwalificatie liep redelijk.

1e heat: Rondjes rijden en proberen zelf geen fouten te maken en wachten tot vooraan iemand een foutje maakte.
    10 ronden voor het einde begon de auto te glijden in de laatste bocht.
    en 2 ronden voor het einde schoten de klemmen los van mijn stuur. Hierdoor kon ik niet meer nauwkeurig sturen.

Toch nog de aanval van Tender met heel veel geluk weten af te slaan, ook omdat Tender sportief was en zelf constateerde dat hij de track-limits overschreed en mij weer voorbij liet.:thumbs: (Zelf heb ik dat niet gezien of tijd gehad om de replay te bekijken).

2e heat:
    Goed weggekomen vanaf de startlijn en zo voorzichtig mogelijk geprobeerd in te halen.
    Had af en toe geluk met inhalen.
    Aan het einde van de race moest ik verdedigen tegen Menno. Gelukkig kon ik af en toe een achterligger tussen hem en mij plaatsen.
    Coldzero kon ik niet meer inhalen. Mooie tweede plek in heat 2.

De Mini Challenge Cup vind ik steeds leuker worden: lekker close racing. Zelfs Nordschleife vind ik leuk met de MINI.

Laatst bewerkt: 5 dec 2013
  14. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik had een gemixte avond. Had de hele week nog niet geoefend en zag zondag al dat mijn rondes niet al te best waren dus ging met lage verwachtingen de avond in. kwalificatie ging behoorlijk slecht zonder eerst geoefend te hebben. Hierdoor ook achteraan gestart tijdens heat 1. Wel nog 2 mensen in kunnen halen, pace werd langzaamaan wel steeds beter. Heat 2 mocht ik hierdoor redelijk vooraan starten terwijl ik wel 49,1 en 48,9 constant kon rijden tijdens deze heat. Duurde 4-5 rondjes voordat ik Novacaine te pakken had en moest daarna proberen mijn voorsprong op Loyall en Menno vast te houden.
    Dit was nog best lastig met het inhalen van "langzamere" deelnemers zoals B-tender ;) aangezien het snelheidsverschil klein was. Had nog een kleine aanvaring met Stijn doordat hij ruimte maakte waar ik vol op het gas ging maar had geen schade. Gelukkig maakte Menno het Loyall soms redelijk lastig en kreeg ik af en toe wat ruimte.
    Mijn totaal score van gister zal dus wel wat tegenvallen ook al heb ik mijn 1e winst te pakken in mijn "carriëre".

15. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Welkom in de lijst van de overwinningen:+:)
    Als de uitslag per race gepost kan worden of doorgestuurd per pm dan kan ik dat bijwerken in het Algemeen Klassement van XBW Racing :)

16. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
  17. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Ik weet niet of ik woensdag mee rij, de 360 staat inmiddels boven maar heb echt waardeloos internet daar. Als ik daar geen oplossing voor vind word het niks meer.
    Ik hoop dus dat we snel over kunnen gaan op een FM5 competitie:)

Sent from beyond.

18. Divimus

Leuk Bevonden:
    305

Vanwege de lengte van de Nordschleiffe zal aankomende Woensdag de kwalificatie verreden worden op het Nurburgring Grand Prix Circuit. Hou daar dus even rekening mee ;)

Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  19. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Nürburgring = "Nurnbergring"

20. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409

Deel Deze Pagina