Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Heb mijn PS4 ook nog niet horen blazen, hele KZ SP uitgespeeld. Bij het opstarten van een spel hoor je even zachtjes de CD laden maar daarna hoor ik ergens in de verte een zachte ruis en dat is'm 8)

Ben wel benieuwd hoe de gasten met dat harde fan geluid hun PS4 hebben opgesteld, pics?

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je klinkt wat geïrriteerd. De verschillen in graphics zijn al meerdere keren aangetoond, ik vind het bijzonder dat jij die kan niet kan zien op zo'n giga-scherm. Al zijn de verschillen idd niet even groot per game.

Mijn ps4 maakt alleen bij het starten van KZ een minuut lawaai en daarna is ie muisstil.

Ik ben het wel met je eens dat het een kwalijke zaak is, dat ding hoort gewoon muisstil te zijn. Er komen nog wel zwaardere games aan en ik hoop niet dat de herrie dan ook toeneemt.

3. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Hoor die van mij ook blazen hoor. iig niet muisstil

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb nog niemand gehoord over het feit dat het glanzende deel van de PS4 ontiegelijk veel stof aantrekt!

5. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Dat deed de 1ste versie PS3 ook heel erg. Het ziet er strak uit maar ontiegelijk stoftrekkers

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    dat doen alle apparaten toch, dat ligt niet aan de ps4

ik heb een zwarte glanzende versterker met aan weerszijden een ps3 slim en een zwarte 360 slim en ze trekken alle drie stof aan alsof het een feature is

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Mijn Wii U is zwart glanzend en mijn HD PVR ook. Staan naast de PS4 alleen trekken deze totaal geen stof aan. PS4 is erg statisch. X360 elite is mat overigens dus daar kan ik niks van zeggen.

8. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Mijn ps4 is gewoon stil alleen wanneer ik gedurende Battlefield 4 online even naar het Ps UI ga dan gaat hij iets harder draaien tot ik weer in bf4 zit. Niks bijzonders.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb altijd het geluid te hard staan om er iets van de merken denk ik.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Face-off van DF mbt Rivals:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-need-for-speed-rivals-next-gen-face-off

De ps4 blijft het beter doen: Rivals, CoD, BF, NBA, AC etc....

ik verwacht dat dit verschil alleen maar groter gaat worden.

11. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Kevf

Ik verwacht dat ook wel al zal het eerst mischien weer een beetje dichter bij elkaar komen denk ik voordat er een echte afstand genomen zal worden in het voordeel van de PS4.

12. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    621
    Denk dat de PS4 juist sneller dan ooit grafisch zal gaan uitlopen. De Xbox One zal op ten duur zeker betere beelden kunnen tonen, en misschien ook wel standaard die 1080P resolutie draaiende gaan krijgen op een nette framerate. Maar die vooruitgang zal de PS4 net zo goed ondergaan, dus die zal hoe dan ook altijd erboven uit blijven steken.

Heb echt het idee dat ze bij de PS4 straks helemaal los kunnen gaan qua grafische zaken, en dat ze bij de Xbox One altijd een tandje terug moeten schakelen helaas. :'-(

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Vind het lastig te voorspellen. Het kan nml 2 kanten op. Of developers kunnen straks beter omgaan met de bottleneck van de ESRAM in de X1 en dan gaan we dus steeds kleinere verschillen in multiplats zien (zoals de PS3 dat in de loop de tijd ook had t.o.v de 360)

Of de ESRAM bottleneck word naarmate men meer uit de hardware perst steeds bepalender en remt de X1 verder af

Kan er nu nog niks zinnigs over verzinnen, het kan beide kanten op

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb hetzelfde idd. Denk dat we echt pas wat kunnen zeggen over een jaar ofzo.
    Dan heeft iedereen meer tijd gehad. developers, MS, Sony en dan komen de echte next gen titels.

15. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik doelde eigenlijk meer op dat het meer 1080p games draaiend zal kunnen krijgen hoe meer ze leren en daardoor het verschil weer wat kleiner zal lijken. Al zal het in de details duidelijk nog beter op ps4 blijven. Maar zal wel weer het verschil effe wat kleiner laten lijken omdat resolutie toch gelijk een heel verschil maakt. Natuurlijk maken ze ook flinke stappen met het leren van de ps4 dus wie weet kan het anders lopen en blijft het verschil gewoon super duidelijk...

16. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Precies, ik maak me er niet druk om, uiteindelijk wil ik toch voornamelijk de exclusives spelen. Later staan toch beide consoles onder m'n tv, dan kijk ik wel even goed waarvoor ik m'n multiplats ga halen.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hier was Tweakers iig vrij duidelijk over. Zij zetten grote vraagtekens bij het met gemak kunnen produceren van 1080p60fps beelden bij de X1. Aan de andere kant kan een Forza dat blijkbaar wel, dus onmogelijk is het niet.

18. Olivier_Twister

Olivier_Twister Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Volgens mij vind je het gewoon vervelend dat de PS4 er vooralsnog beter uitkomt. :+

Laatst bewerkt: 6 dec 2013
  20. Olivier_Twister

Olivier_Twister Member

Leuk Bevonden:
    0

Niet echt want heb alle opgenoemde games voor beide consoles en zowel ik als mijn vrienden zien geen verschil. Stop met zo zever en koop gewoon voor de console met welke controller je het liefst speelt :)

Deel Deze Pagina