Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

1. osmgek

osmgek Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    The witcher 3 wild hunt ziet er zo moooi uit! Dat word echt een must buy op de ps4

2. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Mijn eerste echte en tevens lange speelsessie op een PS4 console zit erop...
    Hieronder een opsomming van mijn bevindingen.

PS4
    - Console compact en lekker stil, al produceert die wel erg veel hitte puur aan de achterkant had ik het idee. Dus niet te dicht op een (achter) wand plaatsen lijkt mij zodat de warme lucht goed weg kan. (ook tijdens Killzone gewoon stil)
    - User Interface qua stijl niet direct mijn voorkeur, maar het werkt en oogt gewoon netjes. Niks mis mee, al blijft mijn voorkeur naar de 'metro look' van de Xbox gaan.
    - Updaten en downloads via PSN vielen mij qua snelheid ietwat tegen, zeer wisselvallige snelheden en mijn maximale downloadsnelheid werd bijna nooit gehaald.
    - Switchen van games gaat rete snel. Is dat ik disc's moest verwisselen, anders was het echt perfect geweest. Top!

Dualshock 4
    - Het materiaal waarmee de controller aan de achterkant is afgewerkt voelt werkelijk hemels aan, dat is het eerste wat mij opviel. Super!
    - De triggers, naar mijn idee voelen ze goed en die 'curl' erin zorgt ervoor dat je vinger nu niet zo snel er vanaf glijdt. Opzich beter, maar toch voelt het niet zo lekker als bij een 360 controller, in het heetst van de strijd schoot ik namelijk toch nog paar keer over de trigger heen. Controller is net iets te kort, en dus ook weer een verkrampte vinger bij racegames? (tenminste dat idee kreeg ik erbij terwijl ik geen overdreven grote handen heb)
    - L1 en R1 vind ik ronduit 'cheap' aanvoelen, klik voelt soms heel slecht aan.

- Dan de 'thumb-sticks', die voelen qua materiaal wel weer erg goed, lekker 'sticky' voor veel grip! (wel sterke twijfels over duurzaamheid)
    De symmetrisch plaatsing blijf ik niet helemaal optimaal vinden, maar voldeed toch prima. Ze bewegen alleen te soepel voor mijn gevoel en het kuiltje in de stick ligt ook niet altijd helemaal lekker onder mijn duim. Soms grip, soms schiet ik heel even door, jammer.
    - Het touchpad alleen bij Killzone kunnen gebruiken en eerlijk is eerlijk, een goede toevoegingen wat leuke mogelijkheden bied voor de toekomst.
    - De speaker in de controller, big smile toen daaruit voor het eerst tegen mij gesproken werd. Niks bijzonders, maar leuke toevoeging.
    - Share en Option knoppen ronduit knullige plaatsing, maar gebruikte ik tijdens het gamen toch vrijwel niet, dus geen ramp.

Al met al prima controller waar ik toch wel aan zou kunnen wennen! :thumbs:

Tot zoverre mijn ervaring met de hardware, nu nog even zo kort mogelijk iets over de games die ik allemaal meerdere uren heb gespeeld...

Assassins Creed 4: Black Flag
    - Grafisch niet weggeblazen, en zeker niet next-gen. Hogere resolutie en HD-waardige textures is wel een verademing, maar mistte toch constant iets.
    - Soms best veel pop-op zichtbaar, complete rotspartijen die veel te laat inladen? Kom op, zoiets mag toch niet meer gebeuren met de hardware van deze generatie.
    - Qua gameplay helaas weer erg simpel, maar het blijft wel leuk om te spelen die AC spellen. Vooral op zee vind ik een genot.

Killzone: Shadow Fall
    - Grafisch met vlagen heel mooi. Vooral de vergezichten en de rotspartijen waarlangs je ophoog mag klauteren zijn soms fenomenaal in beeld gebracht. Dat gaf mij wel een next-gen gevoel, maar dit hoort gewoon de standaard te zijn bij alles, en niks minder!
    - Qua gameplay en stijl vind ik het een tof spel, heb de eerste 3 hoofdstukken uitgespeeld. Werken met de touchpad is handig, en nog leuk ook.
    - Minpunt, de AI komt niet overtuigend over, en de enemy's lijken telkens wel erg 'toevallig' te spawnen. Voelt dus te voorgeprogrammeerd aan.

Fifa 14
    - Grafisch zeker een vooruitgang, maar ook hier weer totaal niet weggeblazen. Stadions vond ik soms zelfs slecht ogen, weinig polygonen voorzien van HD-textures trap ik niet in, dat is geen next-gen!
    Het publiek is wel een stap vooruit, maar had er zoveel meer van verwacht.
    - Spelers lijken nog steeds nergens naar, blijven voor altijd zombies??
    - Bepaalde replays en details (zoals twee ballen in het spel) kan ik wel waarderen. Maakt het allemaal levendiger, en dus beter.
    - Gameplay voor een FIFA vond ik best goed te doen, maar het blijft diepgang en randomness missen zoals PES dat kent. (hier laat ik het bij, wil er geen FIFA vs. PES van maken hier)

Eindconclusie, de PS4 is een hele mooie console met veel potentie. Helaas laten de games het momenteel nog erg afweten! :)
    Maar een must-have, nee voorlopig niet voor mij...

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    2e controller in een week waarbij de R1 button blijft hangen. Meteen een stuk minder tevreden over de controller. 1e open gemaakt en het systeem voor de triggers is ronduit amateuristisch, geen wonder dat ze zo snel kapot gaan.

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb er (gelukkig) nog geen problemen mee gehad. Ram je soms hard op die knoppen? :+

5. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Hoe krijg je dat voor elkaar als ik vragen mag? :+

6. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Loooool, heb de verkeerde besteld.
    Heb nu een female 3.5 mm en een Male 2.5 mm ipv andersom|:-

7. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    aaaah, das kut!

ik had al zoon gevoel dat iets niet klopte...

8. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Nergens last van hier..weet niet wat je ermee doet...

9. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Ik denk dat je geluk hebt Mallakai. Er zijn enorm veel mensen met hetzelfde probleem. Het is een heerlijke controller, maar qua bouwkwaliteit is het zwaar onder de maat.

10. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    ik ook nergens last van.

alles werkt nog perfect na 1 week vollop gamen.

11. Bramdstichter

Bramdstichter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.youtube.com/watch?v=9FPgIld7Rp4#t=10

Laatst bewerkt: 7 dec 2013
  12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moest ook mijn wachtwoord wijzigen ja. Erg vreemd.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat ik nu al 2 controllers heb gehad in een week met hetzelfde probleem is geen toeval. Lees er ook meer over op internet. Doe er niks speciaals mee. Alleen spotten in BF4 :+

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Raar want ik heb er een problemen mee en gebruik de knop vaak met FIFA als BF4.
    Over dat bericht hierboven; ik heb zelfs niks ontvangen maar zou het ook nooit wijzigen of mijn wachtwoord vervangen als Sony hier om vraagt. Dat is toch altijd spam, gebeurt met zoveel dingen.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Volgens mij lees je het bericht niet goed: Sony wil juist dat je je pw verandert. Ik moest hem ook wijzigen. Blijkbaar is er weeeer een hack geweest.

16. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ah, je hebt helemaal gelijk. Te vlug gelezen. ;) Maar goed mijn account is niet gekoppeld nog aan een cc of paypal account dus ik hoef me geen zorgen te maken neem ik aan?

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hoop niet dat dit gezeik weer begint, want de flikker ik de console er direct uit...

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Teleurgesteld in je aankoop? Aangezien je in veel posts zo negatief bent.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee totaal niet? Waar ben ik negatief dan? Dat mijn controller al 2x defect is? Daar mag ik zeker negatief over zijn.

En vorige keer dat PSN gehacked werd lag het 3 maanden stil, Sony gaf aan dat ze het probleem onder controle hadden. Mocht het dadelijk weer plat liggen door een hack dat ga ik serieus dat ding de deur uit doen. Hoe goed hij ook mag zijn, maar ik heb geen console om niet online te kunnen gamen...

20. ndw

ndw Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Controller kan jezelf fixen. Had mijn eerste ook kapot en opgestuurd. Nieuwe controller zelfde probleem! Kan met een naalt bijv de knop er zo uitwippen. Met wattenstaafjes iets schoonmaken en klaar. 1 min werk en super easy!

Deel Deze Pagina