Sticky Het Xbox One importeer topic

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Marno14, 9 aug 2013.

  1. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Hoe zit het nou met games online kopen. Heb UK als land gekozen, maar moet ik nu een UK CC hebben? Of hoe krijg ik nu punten / credits op mijn account?
     
  2. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Gefeliciteerd met dit prachtige nieuws!
     
  3. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Vergeet CC en UK. Paypal en de USA moet je hebben zodat je die marketplace kan gebruiken. Spellen maximaal € 45,-.





    Edit: Er was trouwens wel een member die zijn Creditcard gebruikte op de USA marketplace. Ik weet alleen niet hoe die dat deed. Zoals hierboven is het mij in ieder geval gelukt.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  4. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Met PayPal is het 49€ voor een game...


    Sent from beyond.
     
  5. Rogue Snorer

    Rogue Snorer Suffer Well

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil er wel graag een voor 580!
     
  6. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was ik. Ik heb gewoon als land Usa aangegeven. Daarna Cc toegevoegd en toen ik mijn adres gegevens in moest invoeren heb ik een Amerikaans adres opgegeven. Kreeg bij het verzenden eerst een error. Nogmaals alles ingevuld en toen werkte het goed.....

    Kan gewoon via US marketplace games kopen die van mijn CC afgeschreven worden.
     
  7. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik betaalde voor Forza 5 omgerekend precies € 45,52 op de Amerikaanse Marketplace.

    Ah dat was het. Maar ik ben benieuwd of dat ook lukt als je je CC al aan je 360 had gekoppeld zoals ik.
    Daarom ben ik maar voor de Paypal manier gegaan aangezien mijn CC al bekend was bij mijn gamertag/account.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Wacht effe...volledige games digitaal maar 49 euro? Geintje zeker? Want nu op Marketplace zie ik gewoon games voor 70 euro.

    Wtf, hoe kan dat zo goedkoop zijn? Zou super zijn als het in NL straks ook zo goedkoop is, maar dat kan haast niet. En als het gewoon altijd zo goedkoop blijft op de USA Marketplace...dan ga ik alleen maar daar games halen.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  9. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    $ 60,- = € 45,52.

    Zorg wel dat je Amerikaanse adres wat je opgeeft in een staat is waar geen extra belasting wordt betaald. Ik had Delaware gekozen.

    Het zal in Nederland niet net zo goedkoop worden, net zoals dat de console hier ook veel duurder is dan de $500,- die ze daar betalen.
    Volgens mij zijn de spellen op de UK marketplace ook "gewoon" 60 Pond.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    http://marketplace.xbox.com/en-US/
    60USD of 44EUR.
    Is eigenlijk altijd al zo geweest, 60 usd daar, 60 eur hier, geen rekening houden met conversion rates whatsoever.
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Dus inprincipe kun je altijd goedkoop aan games komen op die manier? Dit kan nu ook gewoon op 360? Of kan het voorkomen dat een game niet werkt op je NL account dan?
     
  12. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb alleen ervaring met de Xbox One.

    Wat ik wel weet is dat er op mijn tweedehands X1 (overgenomen van forummeber Capullo) al spellen stonden.

    Hij had zelf Battlefield 4 en Premium gedownload uit de Ierse Marketplace. Vervolgens heb ik zijn X1 overgenomen en thuis heb ik hem ingesteld op de USA en Forza gekocht.

    Alles doet het, Battlefield,Forza en ook het Premium abonnement. Dus wat de X1 betreft maakt het bij digitale aankopen blijkbaar niet uit als je van regio veranderd.

    Maar nogmaals, ik weet niet hoe dat op de 360 werkt.
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Het is in elk geval straks met Xbox One wel gaaf dan zeg, gewoon voor 45 euro games kopen met Paypal. Maar wanneer je Paypal eenmaal gebonden is aan je US account, is die dan nog wel te gebruiken voor je NL?
     
  14. GizMo-2003

    GizMo-2003 Say What!?

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    2

    Maar als Capullo een andere xbox heeft en die zijn home xbox maakt gaan die spellen het bij jou niet meer doen toch?
     
  15. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik denk dat de spellen die door hem gekocht/geredeemed zijn het dan niet meer doen. Ofterwijl FIFA en Battlefield.

    Anders wordt het twee spellen voor de prijs van één.

    Wel omslachtig maar stel twee mensen willen een X1 kopen. Persoon A koopt hem zet er een stel spellen en geeft de Xbox aan Persoon B. Als die vriend dan zijn nieuwe X1 zonder spellen aan persoon A geeft. Dan denk ik dat Persoon A zijn spel kan opeisen op zijn nieuwe Home console en dat Persoon B niet meer bij die spellen kan.


    Het is anders dan bij de 360 omdat je nu op elke console kan inloggen en daar je spellen kan spelen van thuis en van diegene waar je inlogt. Ik speel zogezegd als gast op de console van Capullo vandaar dat ik "zijn" spellen kan spelen.
     
  16. Plop1978

    Plop1978 New Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Games wat je koopt zijn gebonden aan je xbox account... Niet aan de xbox one.

    Voordeel is dat je wel games tijdelijk aan vrienden kan uitlenen...zolang je zijn xbox one als home maakt en thuis met je account speelt niks aan de hand....

    Wel slim om te weten dat je digitale games niet kunt kopen.... Of mee kunt kopen met een xbox...

    Verder kun je online Microsoft punten kopen.... Die kun je ook inwisselen in America;) of gewoon de punten van America kopen die per mail naar je worden verstuurd...werkt ook perfect ...geen moeilijkheden met Paypal en cc niet op je eigen adres;)
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2013
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat scheelt allemaal nogal wat. Dadelijk in Nederland zullen games als Ryse, BF4, Forza 5 etc allemaal 70 euro kosten bij winkels als Bart Smit en via Budgetgaming minimaal 55 tot 60 euro. Even je US accountje checken en voor 45 euro diezelfde game halen. Dat is wel top en dat zal ik dan ook zeker gaan doen. Enige grote nadeel is, is dat mijn verbinding maar 1,2MB/sec is...pfffff.

    Oh en trouwens kun je bij Amazon niet eens met Paypal betalen, en ik heb geen credit card. Tenzij er tegen die tijd andere webshops zijn. Mocht het nodig zijn, of course.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2013
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Denk dat ze er uiteindelijk wel iets op gaan verzinnen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling maar wel een bijzaak van het niet leveren aan Nederland. Denk dat MS zich hier behoorlijk op verkeken heeft.
     
  19. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Komt volgens mij voornamelijk door dat Amerikaanse prijs hun btw er niet bij zetten omdat dit per staat verschilt. Zelfs als je door de winkel loopt en de prijzen ziet staan is alles zonder btw pas bij de kassa krijg je te horen hoeveel de daadwerkelijke prijs is als je tax rates niet weet van waar je bent.

    60 euro zonder 21% btw 49 euro is ongeveer 67 dollar nog steeds iets duurder maar al een kleiner verschil. Probleem is dat je in Nederland gewoon scheel betaald aan belasting waar het hier 21% is ligt het in de US tussen de 0 en 15% verschillend per staat.
     
  20. window007

    window007 New Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    zojuist een bevestigings mail gehad van Microsoft Store.FR dat mijn bestelling van 5 december vandaag verzonden is (2-5 werkdagen) !!

    Ik zie wel op de Track and Trace dat hij vanuit Eindhoven is verstuurd, en dat hij vandaag al bezorgd wordt!
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2013

Deel Deze Pagina