Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar importeren is wel aantrekkelijk geworden nu met het garantie verhaal voor ons Nederlanders. :)

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Maart / april was nog te overzien. September is bijna een jaar later. Dat is gewoon slecht, zeker voor MS Nederland. Diegene die er geen hebben geïmporteerd zijn wel overgestapt op de PS4. Alleen de echte gamers zullen hem nog wel naast de PS4 kopen, maar ook een deel daarvan zal de console ook al geïmporteerd hebben.

Zou hier van te voren niet over nagedacht zijn? Of is het pure naïviteit wat ik hier proef? Lijkt me niet dat het arrogantie geweest is.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    september is een leuke timing voor een 2e console :+ Maar als je van plan was te wachten om van 360 naar One te gaan bij de NL launch is het gewoon bijna een jaar te laat..

kan echt niet

4. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    621
    Als 'echte' gamer focus ik mij juist het liefst op één platform..
    Steeds moeten wisselen van type controller vind ik niet bevorderlijk voor mijn prestaties. En een dubbel online abo zie ik ook niet direct zitten, betalen al genoeg andere abonnementen tegenwoordig. ;)

Xbox One is hier momenteel volledig afgeschreven, de kans dat ik een PS4 koop is klein maar kan nog wel als daar in 2014 titels voor uitkomen die mij wel een echt 'next-gen' gevoel geven. Maar momenteel kijk ik nu meer uit naar een Steambox en word die te duur (wil uiteraard de best mogelijke setup hebben) ga ik voor het zelf bouwen van een pc. :)

5. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Waarom is ie volgens jou afgeschreven?

Omdat er heel veel negatief over zijn.

Laatst bewerkt: 13 dec 2013
  6. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    @ leis: Dat is toch meer dan logisch als de releasedate opeens opgeschoven wordt naar september? Ik zou in ieder geval pisnijdig zijn... MS what are you doing?

7. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Ja, dat is achteraf ook logisch. Maar er zijn echt veel gamers die 'm hebben geïmporteerd uit een andere land.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is bijna geen importeren meer. Nu je ook gewoon garantie hebt van MS nederland.
    En het magazijn van MS store als je daar besteld staat ook in Nederland haha.
    Enige wat je mist is een Nederlanse local en taal. Die eigenlijk niemand wilt gebruiken

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Leis, werk jij voor Microsoft?

10. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Shit hoe raad je dit zo?

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    zoeken jullie nog mensen? ik heb nog wel wat ideetjes voor games

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Gewoon daar aan de deur aankloppen met €500,- ;)

13. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    621
    Ik zeg niet dat de Xbox One zelf afgeschreven is.. Alleen ikzelf hoef het ding voorlopig niet meer, terwijl die wel erg lang op mijn verlanglijstje stond.

14. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat laatste heb ik dus ook. Mijn XBOX-Live abonnement loopt nog wel even door maar dat neem ik wel voor lief. Merendeel van mijn vriendengroep stapt allemaal over. Niemand heeft één echte reden om nu nog bij Microsoft te blijven. Allemaal begrijpen ze totaal niet waarom Microsoft in godsnaam een console uitbrengt die de focus legt op televisie kijken? (:+) "Daar hebben we toch een HD-decoder voor?" word er dan geroepen. Ik geef ze overigens groot gelijk. Kinect voegt voor mij ( en hun ) geen reet toe. De prijs, de "kracht" van de console ... het valt uiteindelijk allemaal heel smerig tegen.

Nu dat bericht naar buiten komt dat we MISSCHIEN de One pas in augustus/september kunnen verwachten is het helemaal een makkelijke keuze voor mij. Heb verschillende mensen gesproken die beide consoles hebben en hun voorkeur gaat ook uit naar de PS4. Alles lijkt net iets soepeler te lopen. COD op de One heeft input lag ... BF4 op de One heeft ontzettend last van "kartels" en zo kan ik nog wel even door gaan :+

Enfin, ik val in herhaling want heb dit vaker verteld.

Microsoft heeft nog één echte kans om ervoor te zorgen dat ik TOCH voor hun console ga. 100,- euro eraf, controller en game erbij en misschien, heel misschien, ga ik dan wel voor de One... maar die kans acht ik heel-heel klein.

15. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    621
    @Rampage: Ik kon wel deel uit maken van jou vriendengroep. :cool:
    Precies het zelfde verhaal hier, en ook exact mijn gedachtegang.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als ik momenteel een console zou moeten kiezen, dan zou ik voor de One kiezen. Deze heeft momenteel de beste exclusives en daarnaast ook de 3rd party toppers. Killzone valt echt tegen, Knack is leuk, maar zou ook een PS3 titel kunnen zijn en de hype rondom Resogun snap ik niet. De One heeft voor mij 3 fantastische exclusieve games met Forza 5, Ryse en Dead Rising 3.

Laatst bewerkt: 13 dec 2013
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind persoonlijk "focus op TV kijken" een beetje overdreven. Mensen doen net alsof de Xbox geen games meer afspeelt ofzo. Alsof het of of moet zijn ipv en en.

18. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    621
    Op de lange termijn blaast de PS4 met gemak de One weg als het op 'exclusives' aankomt.

Maar goed, ik koop echt geen console puur voor de 'exclusives', meeste van die titels spreken mij heel vaak niet eens aan. Forza 5 kan ik wel waarderen, maar doet veel te weinig nieuws waardoor ik het echt geen system-seller vind.

Hoe je het ook went of keert, momenteel is er geen enkel goed spel uit voor die nieuwe consoles. Misschien leuk om te spelen, maar 'next-gen' zeker niet!

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is gewoon voorbarig en kan je niet weten. In het verleden behaalde resultaten is geen garantie voor de toekomst. Beide hebben veel first party studios en MS volgens mij zelfs meer op het moment. We weten niet wat er allemaal gaat komen de komende zeg 8 jaar ofzo.

20. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Hij heeft vast wel een glazen bol thuis staan, waar hij door heen kan kijken. Anders zou ik het echt niet weten.

Deel Deze Pagina