Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Misschien ligt het aan jou? Je hebt al een paar keer lopen klagen, maar ik heb werkelijk 0,0 last van lag. Bij Killzone niet en BF gisteravond/vannacht ook niet.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat zijn gewoon de games. Zelfde probleem op X1. Dat heeft weinig met de service te maken.

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb gezegd dat het niet mij van mijn stoel wist te blazen. Het is vooral gewoon een veel scherpere BF4 op 360 en PS3 en ik had er echt meer van verwacht. Wij allemaal. Ook zaten er hele rare grafische foutjes in een bepaalde map. Hekken die begonnen gek te flikkeren en shit..maar goed...dat ligt aan DICE. Maar nee,,,sorry...not incredibly impressed.

@Kevf

Nee. Waar precies vergelijk ik die twee? Ik zei dat de online van KZ mij tegenviel qua look. Ik gaf daarna gewoon mijn impressie over Ryse. In het stukje van 900p en 1080p bedoelde ik natuurlijk de singleplayer van Killzone. Sorry maar wij vonden Ryse verreweg het mooist van de twee. Ik ga uiteraard geen MP met een SP vergelijken.

Laatst bewerkt: 15 dec 2013
  4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Jammer dat je de game niet gespeeld hebt.

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    BF4 is voor mij zowel grafisch als qua gameplay nextgen waar Killzone en Ryse dat alleen grafisch zijn. Dus van de 3 is BF4 voor mij het meest nextgen

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    De PS4 komt hier absoluut, ik ga niet die gave exclusives missen. Echter pas later en das prima. :)

Ik ben gek op mooie graphics en dat willen wij oa van next-gen zien. Ik zei ook nog dat 60fps heel nice was en was vergeten 64 players erbij te noemen. Maar ik vond het geen ziek verschil vergeleken met de 360 versie, in die zin had ik er meer van verwacht. Ik ben het met je eens over dat gameplay> graphics, maar wanneer je nieuwe consoles gaat checken wil je ook absoluut zieke graphics zien. Dat kregen we met Ryse en ik ben het niet met je eens over de gameplay. Hij is liniair, een hack & slasher. Maar de combat is fun en er zit een supervette sfeer in. Hier vinden mensen de game misschien niets, volgens mij hebben de meeste het niet eens gespeeld, maar goed. Echter zie ik op andere fora genoeg mensen die echt fun hadden met de game.

Persoonlijk ben ik ook wat klaar met shooters effe, maar ook gewoon Battlefield denk ik. Het is absoluut waar dat het eigenlijk gewoon BF3 is met nieuwe maps, 64 players en 60fps. Heel vet...maar ik ben BF zat. Dat werd me ook duidelijk. Ik prefereer de X1 controller aan alle kanten en dit was niet de eerste keer dat ik het ding uitprobeerde. In Keulen ook al. Dus ja sorry....ik was van begin af aan al onder de indruk van de controller en de DS4 gewoon minder. Mijn mening he :) Niet vergeten natuurlijk dat ik sowieso al van plan was om voor X1 eerst te gaan, maar door die kutgeruchten ging ik twijfelen. Nu ik gerust eentje kan importeren, mocht het nodig zijn, dan is er geen probleem meer. Na gisteren is het gewoon duidelijk voor mij, mijn broer en vrienden dat het gewoon eerst X1 zal worden.

Welke game heb ik niet gespeeld?

7. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    621
    Dat klinkt wel ernstig.. Op een 360 is zowel Battlefield 3 als 4 namelijk niet om aan te zien. 8)

Maar goed, de grafische pracht van Ryse raak ik ook niet echt van onder de indruk.. Zo'n spellen bestaan voor meer dan 90% uit pre-rendered decors, en de area's die beschikbaar zijn voor gameplay zijn vaak zo klein dat je er bijna engtevrees krijgt. Het zelfde verhaal als bij het nog altijd super statische Forza Motorsports 5 waar dynamisch daglicht nog steeds teveel gevraagd is voor Turn 10.

Is gewoon zo jammer dat die nieuwe consoles lang niet het maximale uit een game als Battlefield 4 kunnen halen. Daarom ben ik ook zo teleurgesteld momenteel in die machines. Het kan tegenwoordig al allemaal zoveel mooier en betere graphics voegen naar mijn mening echt wel iets toe aan de beleving, waardoor de gameplay nog beter uit de verf komt.

Mooi voorbeeldje wat hier laatst voorbij kwam waren die beelden van de "Snowdrop-engine" waar o.a. The Division op gaat draaien. Ok, het waren uiteraard high-tech pc-beelden maar het geeft wel maar even mooi de mogelijkheden van tegenwoordig weer.

Hoe dynamischer games worden, hoe beter de gameplay word bij de meeste genre's is mijn mening, dus zijn grafische stappen vooruit minimaal even belangrijk als de gameplay zelf! :)

8. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.006
    En dan kaart je Ryse aan met dat gezegde? Niet echt geloofwaardig met een game die juist wordt afgezeken op de gameplay, maar goed geef je zelf ook aan. Ikzelf wacht nog gewoon. Voor mij is het belangrijk hoe multititels gaan presteren op de One en de PS4, en de exclusives natuurlijk. Beide consoles hebben nog geen exclusive waar ik warm voor loop. Misschien de nieuwe Halo, maargoed dat is toch weer meer tevergeefse hype aangezien 4 bij mij tegenviel.

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Wat je zegt over Ryse klopt alleen voor geen kant. Niets aan de game is meer pre-renderend. In een level zagen we bijvoorbeeld wat leek op het colleseum en dat was echt schitterend gemaakt en absoluut geen achtergrond plaatje of pre-rendered. In Ryse zijn de cutscenes en gameplay in-game en dat kun je gewoon goed zien ook. We hebben het hier ook over Crytek he....graphics wizards, dus zo'n wonder is het niet. Het liet alleen wel zien wat de X1 oa aan kan en dat al bij launch.

Ik realiseer me dat de gameplay wordt afgezeken, maar als ik nou echt fun met die game heb...dan boeien mij die meningen uitermate weinig/niets. Kijk wie weet wordt de game na een tijdje echt vervelend hoor, maar dat zie ik volgend jaar wel nadat ik de game sowieso al voor de helft van de normale prijs heb gehaald. Hoe tof Infamous er ook uit ziet, ik kijk meer uit naar Titanfall, want die heeft mij echt verrast tijdens mijn speelsessie bij EA. Uiteindelijk zal het voor een groot deel om multiplatform titels gaan, maar eerst nog niet. BF4 boeide me te weinig. Van NFS Rivals heb ik Gamersyde video's gezien en afgezien van wat lichte aliasing op de auto's zijn ze vrijwel identiek. Maar die game is gewoon fun en die speel je daar ook voor.

Wie weet wanneer ik uiteindelijk beide consoles heb, dat ik toch multi's voor de PS4 ga halen, maar alleen wanneer er crystal clear verschillen zijn. :)

10. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Niet te geloven dat jullie al die gerushte launchgames zo zwaar afwegen :lol:

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Vind het wel meevallen in mijn geval. Gewoon zwaar onder de indruk van de graphics en de gameplay is gewoon vermakelijk. Simpel? ja! Weinig variatie? Je hebt wat korte explore stukjes, maar ja! Vermakelijk en leuk combat system? Ja! :)

Er zijn genoeg van dit soort lineaire games en die spelen mensen toch ook?

12. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ik bedoelde dus in het algemeen, dat Ryse ook gewoon leuk kan zijn snapt iedereen wel :)

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Alright. :)

14. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Heb je überhaupt wel een X1 of PS4 aangeraakt en Ryse gespeeld? Volgens mij heb je het alleen maar gezien in game trailers en daar probeer je nu oordeel uit te halen, dat Ryes er echt niet mooi uitziet.

En je praat nu al dat ontwikkelaars alles uit de consoles moeten halen qua kracht, terwijl de consoles pas uit zijn. Hoe wilt een ontwikkelaar dit voor elkaar krijgen? En ik blijf er bij eerst ( goede Gameplay daarna goeie AI en daarna pas de grafische pracht. Dit wil zien op next-gen consoles. Buiten dat ik zie al dik verschil met een X360 en een One alles werkt net iets beter en mooier.

Over de PS4 die gaat waarschijnlijk wel dik over een One heen over een jaar of 2 gaan we echt veel verschil zien. Maar om nu al teleurgesteld te zijn in de nieuwe consoles is wel heel erg vaag imo.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ryse is grafisch een van de mooiste next gen games. En Digital Foundry vindt het zelfs de mooiste next gen game.

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Teleurgesteld zijn terwijl het nog maar net is begonnen zou id weird zijn. Man toen ik gisteren wat Ryse gebieden zag, had ik zoiets van....geef mij een Elder Scrolls met dit soort graphics, de tering zeg. Dan ga ik echt genieten. Witcher 3 is natuurlijk al schitterend. We gaan juist prachtige games zien denk ik deze gen, prachtig qua graphics, maar hopelijk ook qua andere dingen. Ik kijk er nu echt naar uit, terwijl ik dat voor gisteren nog echt niet zo erg deed. :)

Impossibru....het is pre-rendered.

:D

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind Ryse en NBA 2K14 de mooiste nextgen games. Beide doen op het gebied van graphics toch echt wel een flinke stap vooruit.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    http://gamingbolt.com/project-cars-...l-use-mitigates-ps4s-unified-memory-advantage

19. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Dat is goed nieuws, langzaam maar zeker zal de grafisch kracht van de XB1 boven komen drijven.

Sent from beyond.

20. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dacht het niet ;-)

Het is ook een eenzijdige post.

Deel Deze Pagina