Tering wat heb ik daar zin in! Expandables 1 en 2 zijn mijn favoriete films Lekker dikke actie met oude helden Ik had gehoopt dat Steven Seagal erin zou zitten, maar helaas. Verder wel goede namen.
The Spectacular Now (James Ponsoldt, 201 Wauw! Ik ben best wel overdonderd. Waar ik me vaak stoor aan overacting en de nadruk leggen op sentiment laat The Spectacular Now zien hoe je met naturel acteren op een veel geloofwaardigere wijze emoties kunt kweken. De hoofdrolspelers zijn simpelweg fantastisch. Zo'n simpel raamwerk en zo'n uitwerking die zo'n indruk maken, dat zegt wel genoeg lijkt me. Gaat dat zien. Deze pakt misschien nog wel even op de valreep mijn titel voor beste film van het jaar mee. En Woodley is schitterend trouwens. Die grote bruine ogen zijn zonder make-up al buitengewoon indrukwekkend.
The Hobbit was wel baas. Dat geld zeker waard. Damn, dat einde. Dat nummer onder de eind credits. Heerlijke film. Smaug is baas. Vond trouwens het HFR 3D effect wel bijzonder. Ene moment werkte het heel goed, ander moment zag het er wat nep uit. Die random bijen die er ineens vlogen had van mij ook niet gehoeven.
La Vie D'Adèle (Abdellatif Kechiche, 201 Alles wat ik gisteren over The Spectacular Now zei kan ik hier nu eigenlijk weer zeggen. Fantastisch naturel acteerwerk dat de volledige film kan dragen, mede omdat het thema (lesbische relatie en alle moeilijkheden die dat met zich mee brengt) al de nodige natuurlijke spanning met zich meebrengt. Ontzettend indrukwekkend en meeslepend.
Beide op watchlist. La vie d'Adèle zag ik al veel langskomen, maar qua thema deed het me niet veel, toch maar wel checken. Le passé al gezien? Ook nog zien.
Wreck-it Ralph gezien. Leuke animatiefilm van Pixar. Niet het beste werk, maar nog altijd een goede film. Ik had gehoopt op wat meer cameo's van 'echte' oude arcade-personages, nu zaten er vooral aan het begin van de film wat bekendere gezichten.
Je hebt gelijk, Wreck-it Ralph komt van Disney Animation. Bij zulk soort computer animatie films denk ik altijd aan Toy story (van Pixar).