Assassin's Creed IV: Black Flag

Discussie in 'Games' gestart door Tyspolir, 3 mrt 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Kijk dat vind ik gaaf. Dus gewoon het schip pakken en varen waar je maar heen wil, lekker exploren etc? Want in 3 was het...schepen of fort slopen, mission complete. Best saai en maar even leuk.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat kan dus allemaal. De zee is een grote map met eilandjes en forten. Alleen de hele grote steden/eilanden hebben een loading screen.

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb bijna alles al verkend voor het einde van sequence 5, nu pas bezig met de story. Dus inderdaad lekker varen, schepen aanvallen, eilandjes verkennen, etc ...

Alleen die minigame in de tegenwoordige tijd bij Abstergo, soort van frogger, met die rode lijntjes, welke idiot heeft gedacht dat dat leuk is.... grumble!

Sowieso die hele tegenwoordige tijd shit in de AC games altijd al niks gevonden. Strip dat hele animus shit er gewoon uit wat mij betreft ...

4. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dat lijkt me erg cool ja, gewoon rondvaren en vijanden aanvallen. In een van de trailers zag ik ook dat je tijdens die boat combat ook het roer kunt loslaten om vervolgens van boot naar boot te kunnen jumpen als assassin? Hoe zit het trouwens met gore? In AC3 werd het kostuum van de character eindelijk bebloed door al die kills en ook bleef bloed even op de grond liggen. Is dit nog beter gedaan of gewoon hetzelfde?

En idd...daar ben ik het 100% mee eens. Toen ze de eerste Assassin's Creed hadden aangekondigd dacht ik en volgens mij iedereen dat het ook gewoon echt een game was die zich alleen maar in die tijd afspeelde. En toen kwam ineens die present day shit erbij. Nah man...prima gevonden als het idd gewoon puur om die assassin tijden ging en weg met die Animus zooi.

Laatst bewerkt: 22 dec 2013
  5. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583
    Je kunt op ieder gewenst moment je roer loslaten om bijvoorbeeld het water in te springen en naar een eilandje te zwemmen. Tevens kun je, wanneer een concurrerend schip genoeg schade heeft opgelopen, naar dit schip over springen om het schip over te nemen. Je dient dan enkele opdrachten uit te voeren als 'dood een X aantal tegenstanders op het schip', 'dood twee kapiteinen', 'haal de vlag naar beneden' of een combinatie hiervan. Enkel op deze manier haal je de complete buit uit een schip, wanneer je deze compleet vernietigt krijg je slechts een deel.

Qua collectibles zou ik overigens niet alle schatkistjes najagen wanneer je dit voor het geld doet, je verdient later genoeg en de opbrengst uit de kistjes is imo te klein. Weet iemand of er wel enig nut is om alle Animus fragmenten te verzamelen? Ik heb nog niet echt door wat dat nu voor meerwaarde heeft.

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Uitgespeeld!

Ik moet alleen nog wat kistjes en animus fragmenten oppikken.
    Heeft verder weinig waarde, maar ik vind het leuk om door de Caribisch gebied te varen.

2 tips: als je iemand moet neerschieten, hoef je helemaal niet te mikken!
    Als je op Y drukt, schiet hij degene gewoon neer die is geselecteerd!
    Maakt niet uit of die rent of springt of rent. Zo kan je ook gewoon meerdere vijanden achter elkaar neerschieten.
    Ik kwam daar gisteren pas achter.

Schepen overmeesteren hoeft helemaal niet. Als je het gehavende schip een fataal schot geeft of je ramt t gewoon zodat deze zinkt, dan ontvang je de helft van de cargo.
    Is snel en je hoeft niet in gevecht met die bemanning.

Gelukkig is Ubisoft weer op de goede weg.
    Grootste minpunten zijn vechten en klimmen. Klimmen is te makkelijk. Je hoeft niet meer op A te drukken om te springen en hierdoor lijkt t vanzelf te gaan.
    Ook is het zeer irritant dat hij omhoog klimt, terwijl je dit helemaal niet wilt!

Schepen en zonnige omgeving zijn schitterend! Alsof je er zelf loopt!

Van het Abstergo deel begrijp ik helemaal niets meer??!! Abstergo is nu n soort Ubisoft en dus n entertainment bedrijf ofzo? Ik vond de new world order / illuminatie / DNA modificatie eerste mens etcetera juist heel vet. Veel uit de Sumerische overlevering.

Nadat ik AC3 bij sequence 5 uit frustratie en teleurstelling de kast in heb geflikkerd, is deze Assassins weer eentje die ik iedere dag wilde spelen. Kon niet wachten om weer thuis te zijn.
    Ik ga hem waarschijnlijk gewoon nog n keer spelen.

Wel n minpunt: ik dacht om na de single player uit te spelen, lekker online te gaan knallen.......maar daarin kan je niet varen en dus geen schepen tegen elkaar te laten vechten.WTF???

Gelukkig is er n DLC hoofdstuk.

Laatst bewerkt: 23 dec 2013
  7. abruzzese

abruzzese abruzzese

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij zit Assassins's Creed Black Flag nog in de seal en begin er pas aan als ik Tombraider heb uitgespeeld .
    Ik vind het zeer zonde om games niet uitgespeeld te laten liggen .
    Ik heb mij wel te verheugen de maand januari en februari , maart aan deze game .

8. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583
    Je kunt dan alleen ook geen schip aan je vloot toevoegen, je schip versterken of je reputatie verliezen. Is dus lang niet altijd de beste optie.

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Klopt, maar dat is niet meer nodig als je vloot compleet is en je schip ge-upgrade is.
    Dan maakt die reputatie ook niet meer uit, omdat je ieder schip aan kan :)

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Dus je hoeft nu helemaal nooit meer A in te drukken? In AC3 moest je nog op A drukken om ergens heen te jumpen waar hij niet automatisch met RT heen zou jumpen. Dit is dus weg en hij zal ten alle tijden jumpen met RT?

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja en nee, je hoeft niet meer A en RT ingedrukt te houden als je aan het parkouren bent voor kleine sprongetjes bijvoorbeeld tussen boom takken en zo

maar als je een grote jump van dak naar dak wil maken wat niet in de logische parkour route ligt moet je wel zelf springen , hij neemt alleen kleine sprongetjes vanzelf

en ik zou wel aan het begin zoveel mogelijk schepen enteren

want je krijgt meer resources, meer crew, en wil zsm die kenways fleet zo sterk mogelijk hebben want daar kun je best rap geld mee verdienen voor upgrades

pas als je klaar bent met upgraden of als het maar een kleine bootje is wat niet echt de moeite waard is kun je iedereen laten zinken

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ah ok. Op zich een verandering die niet echt nodig was, maar is geen ramp. Ik merk dat ik tijdens mijn AC3 playthrough toch echt wel fun heb en er zitten best wat dingen in die gewoon tof zijn. Black Flag gaat er dan toch zeker wel komen bij mijn X1 volgend jaar. Vooral omdat er toch veel is gefixt en ge-finetuned. Beter is de volwaardige next-gen AC volgend jaar nog beter en krijgen we eindelijk Japan. Dan hebben ze mij echt, als het Japan wordt.

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Black flag is vele malen beter dan AC3

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja ik begreep dat de intro ook bij lange na niet zo sloom is. Ik vind een opbouwend begin tof, zoals in ACII en Batman AA, maar het duurde in AC3 gewoonweg echt te lang en zelfs na die mindere stukken wordt het nooit een topper. Het heeft zijn sterke stukken, dat zeker wel. Ben benieuwd naar BF dan man. :)

15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Hope not! Anders was IV voorlopig mijn laatste AC.
    vind het zelf totaal niet passen bij AC.

als je kijkt naar de characters zijn Edward, Ezio en Altair echte bazen stoere characters zelfs Adewale!

In mijn ogen zal dan een japanse dude hetzelfde zijn als die gekke indiaan.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Zijn samurai's niet stoer dan :cool:

17. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    mietjes vergeleken bij de assassijnen :+

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    allebei pussies, doe maar gewoon meer piraten :+

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    I see what you mean, want Connor was inderdaad alles behalve echt boeiend, maar dat betekent niet meteen dat een Japanse dude ook saai zou zijn. :D

Hoe dan ook....heb net AC3 uitgespeeld en toch nog wat lol van kunnen beleven. De leukste dingen vond ik toch wel:

Naval missions
    Sommige missies waar je moet sneaken en infiltreren, al blijf ik een echte sneak/crouch mogelijkheid missen.

Exploratie van grotten en die sidemissions waar je naar een eiland ging om dingen uit te zoeken. Dat vond ik echt nice in AC3. In het bosgebied heten die missies geloof ik Frontier missies en die eiland missies waren via de boot te activeren. Ook dat underground gebeuren vond ik tof...gewoon meer exploratie dus. Dat aspect zit behoorlijk goed in AC4 he?

20. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Vond die paar missies met Aveline ook wel gaaf trouwens, al duurde het maar 45 min. Wel weer duidelijk wat anders dan de main game. Met Connor heb ik nu iets van 50% total synch. Misschien wel het beste spel op de nieuwe generatie consoles nog toe.

Deel Deze Pagina