Net Oblivion gekeken. Prachtige beelden, maar verder kon het me niet boeien. Het verhaal en de beleving zijn wat magertjes voor een film van twee uur. Denk eigenlijk dat het meer een film voor de pure sci-fi fan is.
The Place Beyond The Pines (Derek Cianfrance, 201 Kon hier niet zo veel mee. Voorspelbaar, weinig boeiende karakters, langdradig. Typische dertien in een dozijnfilm wat mij betreft. Misschien dat ik wat verziekt ben omdat ik net de waarschijnlijk vier beste films van het jaar achter elkaar heb gezien die ook nog eens excelleren in wat deze film totaal ontbeert, maar dan nog denk ik niet dat deze film anders lang was blijven hangen. En kan die Ryan Gosling alleen een halve tamme autist spelen, of ligt dat aan mij? Wat een totaal oppervlakkige rommel zeg. In Drive was het wel cool (die film was ook een kleine tien keer beter en de rol passender), maar nog zo'n identieke rol is gewoon vervelend.
Prisoners Na een trailer die al veel liet zien was ik een beetje bang dat ik alles al had gezien. Gelukkig bleef het een sterke film met een aardig verhaal tot het eind. Met zijn twee uur en twintig minuten is de film best pittig, maar elke minuut blijft spannend. Bijzonder sfeertje inclusief lekkere donkere beelden en veel regen. Gyllenhaal vind ik echt een dramatische acteur, maar zijn rol was uitstekend gedaan (die bewegingen met z'n ogen elke keer). Buiten dat was Jackman ook sterk (als The Last of Us ooit een film krijgt, Jackman is Joel). 8
Gisteravond ook naar de The Hobbit 2 geweest. Gekozen voor de versie met HFR 3D, Dolby Atmos geluidssyteem en D-Box stoelen... Geweldig genoten!!
Benieuwd hoe vaak zijn kapsel opnieuw moest. Een beweging en ging los, maar baas ja. From the iFii 9000
Melancholia (Lars Von Trier, 2011) Nog altijd razendindrukwekkend. Dat gevoel van beklemming en niet kunnen ontsnappen is bijna ongeëvenaard.
Big Ass Spider Kort, fout, maar als je in een melige bui bent of gewoon even een hersenloze film wilt zien en door de slechte sfx en fouten heen kunt kijken, een grappige en vermakelijke film.
Eerst dacht ik van ow cool ben benieuwd hoe of wat, na de trailer dacht ik van, waarom moeten jullie zoveel belangrijke dingen van de film al laten zien?