Volgens mij kan je in deze game juist wel met inverted look spelen. Je zou voor de zekerheid de demo kunnen proberen. Kleine recensie over de game:
Toen Telltale het point and click genre nieuw leven inblies was ik daar erg content mee maar naar na een heel seizoen Sam and Max was ik er eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee. Vroeger toen je nog geen smartphone met oplossingen in de hand had kon ik veel meer geduld opbrengen voor games als dit en het genre kwam eigenlijk een beetje in de ijskast ook omdat de moderne sam and max gewoon een stuk minder waren dan de oude games.
Toen kwam telltale echter met de walking dead, een game die mij niet echt trok omdat zombies niet mijn kop thee zijn maar de lyrische verhalen deden mij toch besluiten om de demo te proberen. Verslaving was het gevolg en daarna heb ik alle episodes met veel plezier doorgespeeld.
De ervaring van de walking dead zorgde er voor dat ik het nieuwe project van telltale met veel interesse volgde en nu is daar 'the wolf among us'. Telltale houdt zich vast aan het principe van the walking dead door de nadruk te leggen op (sociale) keuzes en dat is wat mij betreft een goede zaak. Het universum is dit keer echter heel anders want Telltale heeft er voor gekozen om een comic als uitgangspunt te gebruiken waar van ik nog nooit gehoord had.
Een sprong in het diepe dus qua karakters en ondanks het maffe gegeven zat ik er wel gelijk in. Het is nogal een prestatie om karakters uit sprookjes 'volwassen' en geloofwaardig te maken. Na een half uur zit je echter geconcentreerd naar je scherm te staren en
probeer het pratende varken wat op je bank ligt niet boos/zo boos mogelijk te maken.
Dit zijn de momenten waarin de game uitblinkt. Nergens wordt de gameplay verfrissend maar de dialogen en het verhaal zijn dermate goed dat er ook geen gameplay nodig is. Het draait om keuzes en ondanks het hoge fantasy gehalte is Telltale er in geslaagd om die keuzes gewicht mee te geven. Dat en de toevoeging van een boeiend verhaal zorgen ervoor dat ik enthousiast ben en gelijk een season pass heb aangeschaft. Ik kan niet wachten op de volgende episode.