1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Programmeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Modder-Eter, 5 apr 2007.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Is er eigenlijk een SDK voor iPad? Zie in de app store wel wat programma's, maar veelal zijn €70+ en in het Russisch...
     
  2. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Moet voor een herkansing op school een applicatie maken in Ruby on Rails, ik heb alleen geen tijd om de lessen te volgen dus ik ben thuis maar wat aan het prutsen gegaan door tutorials te volgen..

    Een collega wees me op Codeschool.com, ik ben nu bezig om de Ruby on Rails courses te volgen. Echt super tof om te zien hoe simpel het allemaal kan zijn in Ruby. Ik kan er alleen nog niet aan wennen dat er zoveel gedaan wordt voor je door Rails, dat maakt het soms wel wat lastig om door te hebben. Maar Codeschool is echt een aanrader voor iedereen die iets nieuws wil leren. Je krijgt eerst filmpjes met uitleg en vervolgens een stel opdrachten waarin je de zojuist gekregen kennis kan toepassen.
     
  4. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik doe een onderzoekje voor school. Wat ik zoek is het 'marktaandeel' van programmeertalen.
    Het is heel lastig vast te stellen wat nou een programmeertaal marktaandeel geeft.
    Ik vond wel deze site: http://langpop.com/
    Die kijkt op verschillende manieren naar de populariteit. Wat zeggen jullie van de bovenste grafiek?
    Persoonlijk had ik gedacht dat Java bovenaan zou staan en C had ik veel lager verwacht.

    De grafiek:
    [​IMG]
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/index.html

    Maar hoezo had je C niet zo hoog verwacht? Veel legacy software is in C geschreven en zo'n beetje alle systeem software wordt nog steeds in C geptrogrammeerd. :)
    Je moet niet vergeten dat het grootste deel van het werk in de softwarewereld bestaat uit legacy software, en niet uit nieuwe producten.
     
  6. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind de aantallen van jouw bron veel logischer. Dikke stijging van Objective C door iOS terwijl je dit niet ziet bij langpop.
    Over C, tja... Ik hoor eigenlijk niemand waarmee praat dat hij/zij in C programmeert. Maar zeker alle 40+'ers programmeren in C, cker? :p
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ligt eraan in welke kringen je mensen spreekt? :p

    En tiobe is inderdaad meer de "officiele" ranking.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Op stage zijn we bezig met een site en OG tags, nu is het dus zo dat de facebook crawler een oude pagina crawlt die helemaal niet bestaat.

    Heeft iemand hier er verstand van?

    Het gaat om de volgende site:
    http://kindergarten.nu

    HTML:
    	<meta property="og:title" content="Kindergarten - Never grow up - Zaterdag 23 november, 013 Tilburg" />
    	<meta property="og:description" content="Kindergarten zaterdag 23 november, 013 Tilburg. Optredens van o.a. Erol Alkan, Darko Esser, Surkin, COMA en Lemaitre. Never grow up!" />
    	<meta property="og:image" content="http://www.kindergarten.nu/images/backgrounds/kindergarten-facebook_2013.11.jpg" />
    	<meta property="og:url" content="http://www.kindergarten.nu/" />
    
     
  10. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik snap het niet helemaal (gebruik nauwelijks Facebook), maar deze tags dienen toch voor dat als iemand een link van jouw site post op Facebook, dat dan extra informatie bij die post wordt gezet die Facebook haalt uit deze metatags.
    Maar als je dus een pagina opgeeft, pakt hij de informatie van een andere pagina?
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Precies. Als je dan http://kindergarten.nu in facebook plakt, komt er netjes een titel, plaatje etc bij te staan. Hij pakt een index waarvan niks uit de broncode overeen komt met de huidige site.
     
  12. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Hallo

    ik heb in Visualbasic 2012 een mediaspeler geladen met
    AxWindowsMediaPlayer1.URL = "d:\test.mov"

    Het filmpje begint direct te spelen.

    Nu wil ik het filmpje starten niet aan het begin maar op bijv 20 sec

    hoe doe ik dat
     
  13. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Heb je niet zoiets als
    Code:
    AxWindowsMediaPlayer1.CurrentPosition = 20
    ?
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  15. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Het is deze idd gisteren deed hij dat niet nu wel :) Dank allebei!

    P.s zijnjullie goede programmeurs pm me even
     
  16. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Hallo is er iemand bekend met basic4android hier?
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    PHP experts aanwezig?

    Heb een WP theme op een locale server draaien, geen problemen.
    Op m'n online / externe / hosted server draait dezelfde theme met problemen. Krijg regelmatig dit soort errors (maar dan vaak in willekeurige bestanden, terwijl er met die bestanden niets mis is):

    Code:
    Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/deb48314/domains/vincentg.nl/public_html/wp-content/themes/Spectro/admin/functions/functions.options.php:1) in /home/deb48314/domains/vincentg.nl/public_html/wp-admin/post.php on line 229
    Diverse versies van WP geprobeerd, gelijke en geupdate versie, maar blijf dit soort errors op de hosted server krijgen (als ik een pagina of post wil toevoegen). De PHP versies zijn op beide servers gelijk. Wat zou het kunnen zijn?

    ---

    Host ook maar even gemaild, wellicht dat die een oplossing heeft.
     
  18. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Die error krijg als je iets in de header wilt aanpassen als je al output hebt gemaakt, waardoor de boel verzonden wordt.

    Dit kan zoiets doms zijn al ergens per ongeluk een white-space voordat je een header() of setcookie() call doet.
     
  19. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik ben nu bezig met het leren van HTML en CSS, maar ik snap niet precies hoe het allemaal werkt. Stel ik wil een blog beginnen, maar wel met een eigen design. Kan ik dan via wordpress of iets dergelijks een blog beginnen en die naar mijn hand zetten. Of kan ik zelf met HTML een website ontwerpen en daar op posten? Kan waarschijnlijk allebei maar is het via wordpress makkelijker.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Het kan allebei. Wordpress heeft alleen de belangrijkste dingen al geimplementeerd.
    Je kunt dan inderdaad gewoon de basis daarvan gebruiken en die naar je hand zetten met je HTML/CSS skills.
     

Deel Deze Pagina