Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.972
    Ik ben nu voor de Wii U.

2. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, ik speel nu vaak op de gewone Wii. 8)

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die stats zeggen niet zoveel. Dat heeft ook heel vaak met de de tijd van de dag te maken. :)

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Die snap ik niet. Dus als dit bijvoorbeeld van 's avonds is dan is het niet correct omdat de meeste One spelers 's middags spelen en het dus uit zijn verband wordt getrokken i.v.m. PS3 en PS4? :+

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik volg je niet. :+
    Ik bedoel "de verandering in MP beeld" kan je niet beoordelen op een random tijd van de dag. Ik had ook vannacht een screen kunnen posten toen de X1 iets meer spelers had en kunnen zeggen. Kijk de X1 doet het veel beter dan de PS4 mbt BF4 :+

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ben ik het deels mee eens. Geen NL release in 2013 was echt fucked. Het lijkt er nu ook op dat ze doorhebben dat mensen flink importeren en zij zoiets hebben van ''geen haast om het uit te brengen in NL dan''. Als dat zo is...is dat ook aardig fucked. Geef gewoon duidelijkheid..maar goed.

Ik heb meer dan twee handenvol aan games erbij na die kerst aanbiedingen, dus ik vond ze niet kut. Ik begrijp dat Sony duidelijk betere titels bood, dat wel. Family bs? Ik zie daar nog relatief weinig van met X1 so far. Kinect vind ik niet erg, misschien ga ik het zelfs wel tof vinden straks. Hell..Kinect Sports demo was erg vet eigenlijk. Gears is alleen met Judgment verneukt, en Phil Spencer ziet dit zelf gelukkig ook in. Als er een nieuwe zou komen, gaat het geen Judgment 2 worden.

Halo vind ik zelf alles behalve verneukt. Echt genoten van de campaign van Halo 4. Alleen die season pass bullshit was niet cool en dat ze van die ugly Forge maps in de rotation gooien constant.

7. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    De TV gebeuren op de X1 is toch een struikelblok voor velen hier. Terwijl inderdaad de X1 bijna of zelfs nu gelijk staat met de PS4.
    Ik zie (Microsoft) nog wel juiste beslissingen maken. Er gaat een rucht onlangs op internet dat de X1 10% meer performance kan produceren bij games en dan met gemak 60fps/ 1080p aankunnen, door middel van een driver update. Mocht dit dan echt waar zijn, dan zal de rollen iets opgedraaid kunnen worden. Dat je nauwelijks geen verschillen meer gaat zien PS4/X1.

Tot nu toe is de mooiste next-gen game Ryse op de console. Ik heb tot nu toe nog niks sterks next-gen gezien op de PS4? Zal wel met Infamous komen?

@ Burnfout Ik heb al 5 jaar de 360 en ik heb nog helemaal geen teleurstelling gehad van MS. Enigste teleurstelling was dat de X1 uitgestelt is in NL.
    MS verleend verder prima service en online gaming met kwaliteit.

@ BigKabuto Je hoeft echt niet bang te zijn dat gamers in NL niet op de X1 spelen. Er zijn meer dan genoeg NLers die de X1 hebben geïmporteerd. Dit is de informatie wat ik van MS store heb gekregen. ^ Voordat iemand mij weer benoemd tot MS medeweker.

Laatst bewerkt: 4 jan 2014
  8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "Importeren" is een groot woord eigenlijk. Zeker als het gewoon het de EU komt. Of uit Nederland als je bij de MS store besteld. Importeren vind ik altijd meer een auto ofzo uit Amerika halen en met de boot laten verschepen. :+

9. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Importeren werkt gewoon prima, ben wel benieuwd naar het tv gebeuren.

Send with Tapatalk HD for Android

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ben benieuwd naar die performance upgrade. Overigens komen die uiteraard net zo hard aan voor de PS4.

Op Eurogamer is een stuk te lezen over de Oculus Rift. De auteur beweert dat voor hem de OR eigenlijk echt next gen is terwijl de PS4 en X1 eigenlijk meer van hetzelfde zijn alleen dan beter.

Ik snap wel waar die mening vandaan komt. De extraatjes deze gen zijn zaken die alleen maar aan de randen van het gamen er toe doen: tv-functionaliteit, sharen, streamen etc. Maar eigenlijk geen functies die echt wat nieuws met het gamen zelf doen.

Om terug te komen op de accuduur van de DS4: yup die is idd goed klote. Een verlengkabel doet wonderen.

Een pijnpunt die je bij de X1 zelden meer naar voren ziet komen: In PAL landen wordt TV uitgezonden in 50hz, Kinect verwacht 60HZ iaw de tvfunctionaliteit zal altijd een matige kwaliteit opleveren. Het ligt ook niet in de lijn van de verwachting dat dit opgelost gaat worden.

Daarnaast is het stroomverbruik van de X1 echt vele malen groter dan bij de 360. Niet zozeer tijdens het gamen zelf maar vanwege het standby laten staan van kinect en de console zelf en dat ding aanslingeren als je tv gaat kijken.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb besloten m'n PS4 toch te verkopen. Ding staat echt een partij stof te happen naast m'n Xbox One. M'n Xbox gaat dagelijks aan, terwijl ik m'n PS4 al 2,5 week niet aan heb gehad. Als ik ook naar de games kijk die dit gaan uitkomen, die mij interesseren, dan zijn dat vooral Xbox One games. Het bezit van een PS4 word niet gerechtvaardigd bij mij, dus vandaar dat hij de deur uit gaat. Nu is de afschrijving er amper.

Betreffende het hele Kinect drama, als je hem niet wilt gebruiken, dan gebruik je hem niet. Je word niet geforceerd hem te gebruiken. Heb hem zelf altijd aanstaan, ding werkt echt super, helemaal tov Kinect 1.0.

Laatst bewerkt: 4 jan 2014
  12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Klopt. Maar ik kan ook wel begrijpen dat mensen er ook niet voor willen betalen. Het drijft toch de prijs op dat ding. :)

13. Olivier_Twister

Olivier_Twister Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen zouden Kinect beter een kans geven ipv af te breken.

Had voor de 360 ook een kinect maar als die een uur opgestaan heeft is het lang.

Ik was ook sceptisch over de nieuwe kinect en ik wou het ook helemaal niet. Maar vanaf ik de console had op day one, moest ik mijn mening helemaal herzien. Die kinect werkt echt super en als je het doorhebt is het handig.

Vroeger had ik bij games zoals assasins Creed mijn ipad bij de hand Indien ik iets niet vond. Nu is het simpel xbox snap internet en voila! Handiger kan toch niet?

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je zegt zelf eerst iets hadden 'ze hebben niks met PS'. Dat is heel iets anders dan wat je nu aandraagt. Puur alleen die eerste statement kan je moeilijk om het idee heen dat ze niet eens naar de PS willen kijken.

Denk dat de verschillen in cijfers daar te groot voor zijn. Ik heb trouwens al meerdere van deze cijfers gezien voor BF4 (ook al hier gepost) en de verschillen zijn steeds zo groot.

15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Mijn mening sluit hier helemaal op aan, PS heeft mij gewoon meer te bieden en X1 helaas niets.
    360 vond ik de eerste jaren echt een top console maar toen was het eigenlijk ineens over.

Ook 2 maten van mij, waarvan 1 een echte Xbox online gamer zijn (hardcore COD, en vroeger Gears) overgaan naar de PS4.

Mensen moeten uiteraard gewoon keuze maken op basis van hun gevoel en wat voor hun belangrijk is.
    De PS4 is voor mij de enige console die hier in huis staat, daar komt ook geen verandering meer in.

Overigens grappig dat BF4 stats online, ook nu is het verschil ruim 20.000 tussen X1 en PS4.

16. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    MS is gewoon stom geweest door niet een pack van 400 euro te releasen zonder Kinect. Dat het er per se van ze bij moet omdat ze het blijkbaar een belangrijk onderdeel vinden, tja dat valt misschien nog te begrijpen. (het ding zit bij mij nog in de plastic en het komt er niet uit, simpelweg omdat ik het met mijn setup niet kan gebruiken)

Maar denk eens aan de verkopen die ze gewoon mis lopen door het prijsverschil van 100 euro. Als een kind in een speelgoedwinkel staat en een nieuwe console mag uitkiezen of er zelf veel voor heeft gewerkt dan maakt die 100 euro verschil wel degelijk veel verschil op zijn keuze. Een gamer zal waarschijnlijk wel weten dat de PS4 krachtiger is of weten welke exclusives elke console heeft en kan zijn keuze daar van laten afhangen, maar er zijn zoveel voorbeelden te bedenken dat de keuze op die 100 euro wordt beslist. Jammer maar helaas voor MS... (sukkels)

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Zie het verschil niet. Ze hebben ook niks met de Playstation. Hele vriendenlijst van hun speelt Xbox en ze hebben geen PS meer gehad sinds de PS2. Om dan helemaal over te stappen vinden ze gewoon teveel dus dan wachten ze even tot de Xbox hier in Nederland is. Ondertussen spelen ze nog gewoon de 360.

Mbt BF4 zoals ik zei vannacht had de Xbox meer mensen online vergeleken met de PS4. Maar zoals ik ook zei zegt dat niet zoveel want het zijn altijd moment opnames.

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat snap ik, maar er zijn al zoveel moment opnames hiervan geweest waarbij het verschil steeds zo groot was dat we mogen aannemen dat het statisch klopt.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar dat is ook logisch. PS4 is meer verkocht momenteel dan de Xbox One.
    Maar om te zeggen dat de PS4 meer de MP console is is dan wat overdreven. :)

20. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Net zoals ik de vorige een kans heb gegeven. Milo enzo. Wat kreeg ik terug? Nah, niet nog een keer hoor, opdonderen

Deel Deze Pagina