Met kerst weer gezien met mijn ouders en broertjes. 10/10 vind ik wat overdreven, maar 8 of 9 is prima. Heerlijke film die het van een erg goed script moet hebben en minder van de actie. Het einde is ook grandioos met nog een klein optreden van de regisseur zelf.
The Hobbit: The Desolation of Smaug Toffe film. Beter dan zijn voorganger, toffe actie en ook erg nice dat Legolas terug is. Enige minpunt is voor mij de 3D effecten. Ik 'zie' wel dat er 3D effecten zijn maar op dat moment zijn ze blurry voor mij en komen ze totaal niet 'dichtbij'. Datzelfde geldt voor de ondertiteling wat gewoon stijf onderin het scherm blijft (anderen zeggen dat het in het midden staat, dichtbij etc etc) en vaak wat wazig overkomt voor mij. Diepte is voor mij ook dan niet echt super scherp. 9.0/10 Misschien dat ik langs de oogarts moet? Was laatst bij een opticien geweest die meette met zo'n apparaat mijn ogen. En daaruit kwam een verschil van 0.75, maar hij zei er verder niets over en ik kon weer gaan.
Tja die dingen die je opnoemt zie ik wel en idd met wie ik wel eens naar de bios ga. Ben zelf ook bij 0,75 met een bril begonnen omdat ik destijds met rijlessen goed kon merken dat ik lang niet alles scherp zag Wat heeft dat met z'n ogen te maken?
Ik draag een bril onder mijn 3D bril maar effecten zijn nog steeds amper boeiend. Enige momenten waren met vogeltjes op het begin, rest is 3D echt nutteloos.
[Films] Algemeen [Deel 30] Wazig beeld/ondertiteling bij 3d films is een klacht die veel vaker voorkomt, ook bij mensen met prima zicht. Misschien dat mijn oordeel wat kort door de bocht was maar ik laat geen kans onbenut om 3d, wat bij bijna iedere bioscoopfilm door je strot wordt geduwd, te bashen.
Ja en nee, zag gewoon veel dingen niet scherp en had het idee vaak te moeten focussen. Mijn zicht met lezen of lange afstand is verder prima. Ook vaak het idee dat in het midden alles wat scherper was dan de rest. En die 3D effecten zoals vogels, vlinders of vallen goud dat was allemaal wat wazig.
[Films] Algemeen [Deel 30] Dat denk je, dat dacht ik ook 2 jaar geleden. Totdat ik het verschil zag. Heb zelf in een oog bijna niks en 0,75 in het andere. Toen ik de bril op zette zag ik opeens de blaadjes van een boom weer scherp op 100m afstand (eerste wat me opviel ) en inderdaad wat Tim zei, met auto rijden merk je het verschil ook goed. Ik wil maar zeggen, die ondertiteling zag ik met bril dus ook beter. Zelfs in mijn eigen huiskamer was de ondertiteling van de tv scherper. Misschien toch eens handig om eens een te testen met iemand zijn bril met ong. dezelfde sterkte? Of een setje testlenzen met jou sterkte proberen
Maar andere films (zonder 3D) zie ik van dezelfde afstand prima en de ondertiteling ook, zelfs al zou het kleiner zijn.
Prisoners Nice Wel had ik al sterk het vermoeden qua plot wat er aan zat te komen. Verder wel erg goed gespeeld en enorm veel spanning. 8.5 oid verdient het wel
Net ook Prisoners gekeken. Wat een top film zeg. Ik vond hem eigenlijk helemaal niet voorspelbaar. 9/10.
Jagten gezien, 7/10 Vond het einde een beetje irritant, en nog steeds geen duidelijk oplossing. Ik kon dat kind wel vermoorden Voor een standaard film zou het mij ook te lang zijn, maar hier kon ik nog wel effe 2 uur langer naar kijken
Paar films de afgelopen dagen gezien, waaronder de trilogie van The Lord of The Rings. Ja ja, die had ik nog niet eerder gezien... maar na het kijken van de twee Hobbit-films toch maar eens gedaan. Topfilms. Ook Elysium. Mocht je die nog willen zien, verwacht er maar niet teveel van... de setting en visuals zijn tof, maar het verhaal is flinterdun. Er had meer in kunnen zitten qua achtergrondverhaal. En net, na hem een aantal keer hier voorbij zien komen, The Good, The Bad and The Ugly gekeken. Wat een meesterwerk. Up next: Prisoners.