Belangrijkste tip die ik je kan geven is loop niet met oogkleppen op. Je kan zoveel oppikken met alleen maar kijken wat er gebeurd om je heen in het level en constant je minimap in de gaten houden en op geluid spelen (schreeuwen van teammates etc) Scheelt je zoveel deaths en levert zoveel meer kills op. Dit was altijd zo lijstje bij BF3 en geldt natuurlijk ook bij BF4. Reaction time hoort daar ook nog bij maar dat is logisch bij shooters.
Map knowledge (knowing the hot/safe zones)
Radar (simply knowing enemy locations, incoming danger)
Flow (movements, deaths, battle visuals/sounds from around you)
Communication (player to player announcements)
Klinkt heel logisch maar valt me altijd op hoeveel teammates gewoon niet logisch nadenken.
Bijvoorbeeld een paar dagen geleden op Zavod.
Mijn team spawnde aan de rechterkant van de map. Dus "onze" vlaggen zijn A en B. Team deed het niet zo goed. C en D werd om gevochten maar waren we toch een beetje aan het verliezen. Ik was bij B bezig want die werd ook aangevallen. Uiteindelijk pakte we die vlag met wat teammates. Maar ondertussen pakte de tegenstander C en D. Dus zij hadden F, E, D en C. Dus dan weet je dat ze echt met ze allen richting B gaan komen vanuit C en D. Maar wat doen dan een paar teammates die rennen gewoon blind naar D toe vanuit B en net als in het open gedeelte zijn komt de tegenstander naar buiten. Dus mijn teammates worden gewoon makkelijk gekilled. Paar squad mates en ik blijven juist wat achter tussen de rotsen (groene gedeelte tussen B en D) want we wisten dat ze gingen komen en stelde ons verdedigend op en hebben zo een extra voordeel. Extra cover en we kunnen iedereen aan zien komen. Uiteindelijk pakte ik er 5 die probeerde over te steken en mijn squad mates ook een paar. Hielden die push tegen van hun en staken toen over naar D om die te cappen.
Klik om te vergroten...