1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Woon op <100 meter van het spoor ;)

    Heb de instellingen toen maar van internet geplukt en deze naar eigen smaak aangepast.
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Let er wel op dat de eventuele receiver die je koopt, ook de HD geluidstromen ondersteunt.
    Misschien Marktplaats een optie voor een receiver / speakers?
     
  3. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Dat is voor de toekomst zeker ook een optie.
    Maar wil voor nu even een 'simpel' setje, deze bijvoorbeeld. :)
     
  4. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Gaat dit werken

    TV HDMI 1: receiver
    TV HDMI 2: leeg

    PS4 met HDMI naar receiver
    UPC Mediabox met HDMI naar receiver

    En dan de speakers op de receiver aansluiten.

    Ik ga mijn current-gen consoles verkopen. Dus de HDMI splitter heb ik gelukkig niet meer nodig.

    Zat zelf te denken aan deze receiver:
    http://www.wehkamp.nl/Zoeken/Artike...&Ztb=False&cm_pi=Home Page&cmid=WEH&VIEW=Grid

    Wil er 2.1 speakers op aansluiten. Gaat dat werken op deze receiver ? Ik heb een kleine kamer van 3 bij 3... een 5.1 speakerset heb ik dus echt niet nodig. Ben daarnaast niet eens zo heel veeleisend. Als ik maar beter geluid en een betere bass heb dan mijn standaard tv geluid (echt moeilijk is dat niet) :+

    Heeft iemand trouwens tips voor betaalbare 2.1 speakers ? Mijn budget is €500. Receiver kost al bijna €300. Speakers moeten dus +- €200 gaan kosten. Weet alleen niet of dat haalbaar is.

    Ik wou eerst gewoon zo een setje halen.
    http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/...0&KAPRmin=6500&KAPRmax=204000&F=1,2,3,17&SM=1

    Maar ik lees steeds vaker negatieve dingen over zulke home cinema setjes. Losse componenten schijnen beter te zijn
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2013
  5. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik heb een aantal reviews gelezen. En ik ben er bijna over uit.

    Ik wil de Sony STR-DH540 Receiver (€ 235) icm de Pioneer S-HS100 speakers (€195) kopen. Heb uiteindelijk toch maar gekozen voor een 5.1 setje.

    Past ook perfect in mijn budget van €500

    De Sony receiver haal ik omdat de Bravia Sync functie mij wel interessant lijkt !! En de Pioneer S-HS100 haal ik omdat er weinig andere keus is. :+

    Ik verwacht voor dit geld geen wonderen. Maar het lijkt me wel een prima keuze als eerste home cinema set. Daarnaast kan ik de speakers altijd nog upgraden.

    Had alleen nog een vraagje:

    De receiver heeft een vermogen van 145 watt per kanaal.

    De speakers hebben een vermogen van 150 watt per luidspreker.

    Gaat dit voor problemen zorgen ?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Aan mijn Onkyo 606 hangt alleen nog mijn Blu-ray speler en via optisch mijn Airport Express voor het streamen van muziek.
    Heb het op het moment helemaal gehad met die spaghetti aan kabels achter meubel.

    Zou het liefst nu de MM willen binnenlopen en daar de Philips Fidelio E5 kopen mer draadloze surroundspeakers.
    Helaas met ik over 2 weken naar de kaakchirurg en komt over 3 weken de PS4 uit.
    Weet nog niet wat de kaakchirurg mij aan eigen bijdrage gaat kosten want anders wist ik het wel.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2013
  7. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik ben nog maar een leek op dit gebied, maar in m'n nieuwe kamer heb ik tijdens de verbouwing ervoor gezorgd dat de draden zijn weggewerkt. De boxen staan/hangen dus nu klaar om gebruikt te worden alleen zit ik hier nog met een 5.1 receiver. Ik mocht de oude receiver van me pa overnemen dus dat scheelt. Alleen weet ik nou niet precies hoe ik 5.1 kan instellen en aansluiten.

    Ik wil graag alles wat ik via me tv doet 5.1 kunnen horen. Zowel televisie zelf, als ps4, laptop etc. Kan ik dit gewoon aansluiten via de rood witte tulpstekkers? of is dat echt alleen analoog en MOET ik met optical gaan werken?
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Rood + Wit is geen surround, je moet dan optical gaan inderdaad.

    Overigens ben ik zelf sinds dit weekend over op surround (eindelijk), maar ik doe alles via HDMI, wel zo makkelijk :+
     
  9. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Die receiver van me pa heeft geen hdmi :mad: Dus dan zou ik me PS4 altijd met surround moeten doen als ik hem aanzet, of ik moet iedere keer instelling veranderen. Pffff veel werk dus...

    Had gewild dat als het DS Systeem uitstaat, me PS4 automatisch op tv geluid overschakeld. Staat die aan, dat die dan op surround gaat. Zelfde geld voor de tv.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nou ja TV programma's leveren toch geen 5.1 geluid dus die hoef je al niet aan te sluiten. Zit je alleen met PS4 en Laptop straks te klooien. Welke receiver heb je precies?
     
  11. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Sony nog wat, vandaag ff naar gekeken maar hij is echt oud haha. Geen hdmi of digital out, alleen rood wit dus dat gaat hem sowieso niet worden. Wacht nog wel ff dan, boxen hangen er in ieder geval, voorlopig ff met 7.1 headset gamen dus :+
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zoek een degelijk 5.1 setje voor bij m'n Xbox One. Nu heb ik de Z906 van Logitech op het oog maar zijn er ook vergelijkbare alternatieven? (betere alternatieven?) Dit is voor in de huiskamer voor games, films en muziek.
     
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Zelfde vraag :p

    Iemand?
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    De hamvraag, wat is je budget? :)
     
  15. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Mijne is 300 :)
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ongeveer hetzelfde maar max € 700,-. (mits het verschil waard is :))
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zo voor de Logitech gaan. Goed spul, fatsoenlijk geluid.

    Als je tot €300,- wil gaan, zou ik de Logitech doen.

    Maar, als je hoger wilt gaan, richting de €700,- dan zou ik voor losse componenten gaan.
    Check Marktplaats op tweedehands receiver die aan je eisen voldoet, en zoek er een goed setje tweedehands speakers bij. :)
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2014
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Tsja, een losse receiver enzo is ook wel leuk maar vind ik teveel gedoe. (voor nu)

    Dus dan ga ik waarschijnlijk eerst voor de Logitech en ga wie weet ooit weleens upgraden dan, het Logitech setje is voor € 270,- te vinden, prima prijs dus.

    Al zie ik nu ook een setje op ibood staan, linkje al is die wel weer 2x zo duur als het logitech setje.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2014
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Wel veel meer opties en mogelijk tot upgraden van speakers. :)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben zelf aan het kijken naar de Philips E5 CSS7235Y/12
    [​IMG]

    Vind alleen de prijs wat aan de hoge kant.
    Ik heb nu een Onkyo 606 maar ik erger me steeds meer aan de spaghetti aan kabel achter het meubel.
     

Deel Deze Pagina