Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik ben zelf alleen benieuwd naar Halo 5 en eventueel nieuwe Gears (of vergelijkbaar). Ik geef ze nog 1 kans!

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Titanfall jonguh!

Er komt ook een controllertje van Titanfall:

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    is dat echt?! 8)

Wat een gedrocht.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die is wel vet. :)

5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Al die designs zijn lelijk, ik weet niet wie daar verantwoordelijk voor is tegenwoordig! 8)

O, ja... Titanfall. Nou misschien ook dan! :+

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
  7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat lijkt me wel, dat is op de PS4 ook de bedoeling dus dat zal voor de One vast niet anders zijn

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De Oculus Rift is weer zwaar in de prijzen gevallen op de CES. Ik weet zeker dat dit de toekomst gaat worden in gaming. De OR heeft nu 1080p schermen en nog betere tracking:

http://www.engadget.com/2014/01/09/the-oculus-rift-crystal-cove-prototype-is-2014s-best-of-c/

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Raar eigenlijk dat je qua belangrijke ontwikkelingen in PC gaming aan de ene kant Valve hebt die met de steamboxes de PC games ook naar de huiskamer/TV wilt verplaatsen en aan de andere kant heb je Occulus die de TV/monitor uberhaupt overbodig willen maken.

10. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik ben er wel benieuwd naar. Maar als ik nu s'avonds ga gamen is dat meestal toch minimaal een uurtje of twee. Als ik dan filmpjes zie van gasten die constant met hun hoofd aan het draaien zijn kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat er na de muisarm er straks een nieuw fenomeen is: De Oculus-nek.

Het lijkt mij vermoeiend om een uurtje te spelen met zo'n ding op mijn hoofd laat staan de twee uur die ik nu minimaal achter elkaar speel.

11. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Het is niet heel raar. PC is langzaam aan het verdwijnen. Er worden steeds minder PC's verkocht en daarom gaat steam over op een soort console die alleen Steam games kan afdraaien.

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    PC langzaam aan het verdwijnen? Natuurlijk niet, het wordt op het moment wel minder verkocht maar het zal echt niet verdwijnen. Bovendien zijn Steam games gewoon op de computer te spelen en dat blijft de overhand hebben tov de Steam Box.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Steam heeft net de 75 miljoen users bereikt, dus die verdwijnen echt nog niet ;)

Hoezo? Je kan toch ook wel twee uur in een stad rondlopen, autorijden etc?

Ik kan echt niet wachten om een OR op te zetten. Het gevoel echt in een andere wereld te zitten lijkt me super.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Denk ik niet, ik las van de week een hele interessante analyse over Valve's lange termijn gedachte achter de steam box. Volgens die analyse zijn ze helemaal niet bezig om met de consoles te willen concurreren. Het is puur een middel om de PC space voor games uit te breiden.

75 miljoen users he, dat is meer dan LiVE er heeft en meer dan PSN er heeft volgens mij

en de attach rates qua games op Steam zijn niet misselijk

Wat ze eigenlijk aan het doen zijn is (voor zover ze dat al niet zijn) zorgen dat alles wat PC gaming is via steam gaat. En met SteamOS maken ze daar een hele grote stap in.

Ik maak me 0 zorgen om PC gaming, dat komt wel goed.

AAA console development heeft op dit moment grotere problemen volgens mij. De enorme ontwikkelkosten zorgen voor zoveel risiovermijdend gedrag dat er niemand nog wat lijkt te gaan proberen wat voor echte groei kan zorgen

denk dat we ook als console gamers heel blij met Valve en Occulus moeten zijn, want zij gaan de komende jaren zorgen voor de groei. Dat gaan de beperkte innovaties van MS en Sony niet doen.

De nieuwe consoles verkopen wel als warme broodjes maar dat is gewoon bestaande install base die van last-gen overstapt naar current-gen , dat is geen groei (ook niet in $$ want veel winst word er zo vlak na launch natuurlijk nog niet gemaakt, eerst moet alles terug verdiend worden)

Laatst bewerkt: 16 jan 2014
  15. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    VR word zeker gigantisch, zodra dat uitkomt zal iedereen die er even doorheen kijkt dezelfde minuut nog in de auto springen om het ook te halen.

Hoop wel dat er ook een versie met surround headset eraanvast bijkomt, nu moet je je headset over die band heenzetten, lijkt me niet echt comfortabel.

Ben alleen wel bang dat de consoles het niet gaan trekken... de huidige gen bakken zijn een stuk minder "OMG Next Gen!"dan we met z'n allen gehoopt hadden... Als er nu al met veel moeite 30FPS op 1080p gehaald word, hoe de fuck gaan ze dan 60FPS op 1080p in 3D voor elkaar toveren :lol:

Al met al ziet het er naar uit dat hier iig een Steambox komt, zou het alleen al voor VR zijn.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is idd nog wel een groot vraagteken. Gaan ze VR uit next-gen weten te persen.. Occulus denkt van niet, Sony is zelf met een eigen ing bezig..

betekent dit dat we straks wel VR hebben maar weer een stuk minder dan het PC alternatief?

Komen er steamboxes die het gaan ondersteunen?

En zo ja, wat gaat dat allemaal wel niet kosten.. Ik kan me zomaar voorstellen dat een top of the line steambox met occulus je 2000 euro armer maakt

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De huidige gen gaat hier op 1 manier mee om: niet.

OR geeft terecht aan dat de consoles te zwak zijn. Daarnaast moet je 2x (al is het geloof ik iets minder) 1080p60 uitsturen, dat is dus nog een stuk moeilijker.

Ik vermoed dat, als VR zo groot word als ik verwacht, dat de huidige generatie een relatief korte cyclus gaat kennen. 5 jaar wellicht.

Sony is inderdaad met zijn eigen VR bezig

http://www.playstationlifestyle.net...include-high-end-r-hmd-has-brightness-sensor/

18. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    916
    Ik deel idd de mening van Kevf. Het lijkt mij verder ook absoluut een mooie toekomst, de OR. Hopelijk compatible met steambox, dan komt die er ook zeker.

Al weet ik nu ook al dat wanneer hij voorlopig PC only is, ik toch echt flinke stuivers ga neerleggen voor een nieuwe pc met OR. Dit is echt de toekomst en ik kan er niet op wachten om dat ding een keer op te zetten!

19. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    2000 euro is best een aannemelijk bedrag ben ik bang ja :+ Denk dat je ook nog steeds beter gewoon je eigen PC in elkaar kan zetten maar wie weet gaan ze stunten met die Steamboxen.
    Ik denk dat we wel wat support voor VR gaan krijgen op de PS4 maar Full HD VR Killzone 5 gaat het niet worden, misschien wat simpele uitgeklede tech-demos en arcade spelletjes :mad: En voor de bone zie ik het al helemaal niet gebeuren.

Laatst bewerkt: 16 jan 2014
  20. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ja natuurlijk, geen probleem. Maar in de auto gebruik ik spiegels en in de stad ben ik niet constant met mijn hoofd aan het draaien.

Als ik filmpjes zie van mensen die het gebruiken dan zijn ze constant van links naar rechts en van boven naar beneden aan het kijken. Dat lijkt me vermoeiend om dat een uurtje of twee achter elkaar te doen.

Deel Deze Pagina