Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    We moeten even kijken of er animo is voor Forza 5. Dan zou het opgesplitst worden (forza 5 woensdag en Forza 4 zondag, of andersom) of een derde dag erbij (Forza 4 op zondag en woensdag en Forza 5 op een 3e dag, maar andere dagen dan de 2 die we nu hebben blijken altijd wat onhandiger.
     
  2. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37

    Moet er nog ff niet aan denken FM5 op woensdag, dan ben ik namelijk voorlopig uitgeraced ;p


    RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!
     
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik weet niet of er ooit nog een woensdag AM-cup wordt gehouden, maar hier een suggestie:
    In de clubgarage een verrassende Subaru Cusco #77 original PI R3 conversion naar PI S700
    De auto rijdt als een PI A600 auto en is rear wheel drive.
    Auto is heel gebruiksvriendelijk en vergevingsgezind.
    Wel de looks van een dikke R3 auto.
    Een perfecte toekomstige AM cup auto hoewel die niet 4WD of FWD is.
    Een beetje"think out of the box" auto.
    [​IMG][​IMG][​IMG]

    R3 737 naar S 700

    Maak een test-ritje:)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2014
  4. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik kan helaas binnenkort niet meer meedoen op woensdag omdat mijn werktijden veranderen. Maar wel een leuk idee Loyall!
     
  5. Potje-Zout

    Potje-Zout Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    3
    Rijdt zeker lekker alleen voelt voor mijn gevoel beetje langzaam aan.
    In de bochten echt heerlijk maar op de rechte stukken mist die een beetje snelheid.
    Maar lijkt mij zeker wel een leuke auto voor een competitie ;)
     
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Vandaar de AM instap klasse maar nu voor rear wheeldrive i.p.v. de standaardkeuze voor FWD en AWD.
    En als iedereen zijn auto makkelijk onder controle heeft komt de spanning niet door de hoge snelheden maar van van closeracing dat nu dan voor iedereen mogelijk is.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2014
  7. Potje-Zout

    Potje-Zout Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is zeker zo ;)
    En misschien is de Lotus Evora Type 124 Endurance race car iets?
    Kan je standaard houden en vind ik zelf wel lekker rijden.
     
  8. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik probeer ook nog de:
    2010 Hyundai Rhys Millen Racing Genesis Coupe in S700 of R3 laag te bouwen als derde auto tegen de Nissan Z en de Sub Impreza
     
  9. Potje-Zout

    Potje-Zout Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zag ze ook al in de club garage.
    Wordt het dan een cup met de Lotus, Subaru, Hyundai en Nissan misschien?
    Of zit er te veel verschil tussen de auto's?
     
  10. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    LOL Prius

    [​IMG]:+
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja die bedoelde ik gister in de lobby ja. En die ziet er nog soort cool uit, echte race auto was faal.
     
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    if only:

    Dit dan: Lekkuhr!!_O_
    [​IMG]
    [​IMG]

    4 dagen vrij\o/\o/

    Ik ga de wat aan de nieuwe cup auto's sleutelen.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2014
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik vind ze juist weer te snel en te moeilijk te beheersen voor de AM klasse ;) Tis heel anders dan de Mini of andere FWD of AWD auto's. En er komen straks al twee moeilijke Pro Cups aan met de Aston Martin en de Porsche. Ik zou het leuker vinden om meer iets in de buurt van de Mini, 207 of Seat cup te doen. Idd de spanning halen uit het close racen en perfectioneren en dan voor de gevorderde rijders heb je ook nog de Porsche en Aston Martin cup.

    Ik zag trouwens dat de meeste AM rijders in de minicup helemaal niet, of maar 1 of 2 x meegereden hebben en de AM rijders die wel meerijden kunnen met de PRO-rijders meedoen.

    Ik hoop dat er wat actievere, maar iets minder goede AM-rijders bijkomen zodat ik niet altijd alleen in de achterhoede rijdt :D
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2014
  14. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Ik vind de Nissan echt lekker rijden, mijn voorkeur is Fw drive want heb iets moeite met rw, zoals de austin martin vind ik lastig. Maar zoals de Nissan en zekere zin de Lotus nu zijn ( subaru heb ik nog niet geprobeerd ) kan ik er goed mee overweg... Ik denk dat het best wel wat kan worden


    RACING.... because football,baseball,bowling and golf only require ONE BALL!!!
     
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik ben nu aan het experimenteren met de lobby in 2 groepen te verdelen.

    Groep 1 zijn dan de S700 Cusco Subaru Impreza en de Endless Nissan S700 in de clubgarage.

    Groep 2 zijn dan de R2 auto die ik in de clubgarage heb geplaatst (de zwarte auto's) NSX HYundai en de Nissan skyline.
    Groep 2 krijgt dan -35% power en 10 %grip reductie om de auto's nagenoeg gelijkwaardig met de groep 1 auto's te krijgen.

    Ik ga kijken of dit experiment lukt.
     
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dus de Evora en de genesis vallen af?
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2014
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Er is nog niets zeker.
    Na wat testen gisteren, even een nieuwe richting afgeslagen.
    In plaats van de R3 GT300 auto's te castreren naar S700, nu (voorlopig) gekozen om deze te upgraden naar R3 750+ PI en de powerrestrictie van de R2 auto's te varieëren van 20% tot 30%.
    Dit werkte beter als equalizer.

    Waarschijnlijk zal de powerreductie voor de R2 auto's ergens tussen de 20% EN 25% liggen. ZONDER GRIP-reductie.
    R2 super GT auto's zijn dan wel standaard.
    De R3 GT300 auto's zijn wel geupgrade en mogelijk om de balans zo close mogelijk te maken evt WEL GETUNED.

    Voorlopig just testing en experimenteren. Ook met de lobby settings met groepen.

    Let wel: de eindbeslissing over de te gebruiken auto's en format cup, GT300 v.s. super-GT, ligt uitsluitend bij de organisatie.
    En wij hanteren de Noord-Koreaanse besluitvorming.
    Alleen knikken en buigen, mogelijk een standbeeld voor de organisatoren, behoort tot enige mogelijkheden als reactie op onze eindbeslissing.

    Dus niet teleurgesteld zijn of zinloos geweld gebruiken als reactie.
    Put hoop en vertrouwen uit het feit dat de MINI-cooper cup ook succesvol bleek te zijn.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2014
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Super fusion GT: GT300 & GT500

    Het wordt dus niet een AM cup.
    In plaats daarvan wordt het een FM4-"tot de laatse snik"-bikkels-kampioenschap.
    De nieuwe XBWR leden moeten reëel gezien van FM5 komen nu FM4 op zijn einde gaat lopen.
    Vandaar de keuze voor de R2 en R3 auto's.
    De vaste kern van AM rijders hebben inmiddels bewezen dat zij ook overweg kunnen met de snelle auto's.

    Catalunya GP en Hockenheim GP getest.
    De auto's rijden nu nagenoeg dezelfde rondetijden op deze twee circuits.

    Auto's tot nu toe:
    GT300:
    #3 Endless Z Nissan (R3 )
    #77 Cusco Subaru ADVAN Impreza (R3 )

    GT500: Met 20% power handicap/reductie in de lobby (groep2).
    (2010) Hyundai FM Genesis Coupé (R2 )
    #18 (2005) TAKATA DOME Honda NSX (R2 )
    # 6 (2005) Toyota EXXON Superflo Supra
    #12 (2010) CALSONIC IMPUL Nissan GT-R 2010 (R2)
    #12 (2003 ) CALSONIC Nissan Skyline (R2)
    #25 (2008 ) Eclipse ADVAN Lexus SC430

    Dus totaal 8 auto's om te kiezen.
    Try-outs dus alleen met de zwarte GT auto's in de CLUB-garage en met 20% power reductie voor de R2 GT500 clubgarage auto's


    Elke auto heeft zijn plus en min-punten gekregen zodat de rondetijden dicht bij elkaar blijven. Dus kies gewoon de auto die bij jouw rijstijl past.

    Definitieve versie auto's in clubgarage volgt na testen op nog meer circuits.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2014
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Beste organisatie (dacht dat Flavour daar ook in zat, of doen Loyal en Asjemenou deze cup?), waarom wordt het nu ineens geen AM cup meer? Er is al een Pro cup aanstaande voor FM4 en een Pro Cup voor FM5, waarom moet die 3e cup dan ook Pro zijn? Ik zou dat persoonlijk erg jammer vinden en het AM/PRO systeem valt er mee weg. De vaste AM rijders van de Mini cup kunnen idd mee doen met de Pro rijders, dus mss is het juist handig om meer AM-rijders te trekken en een daarvoor geschikte cup te maken? Ik weet niet wat de reden is dat de andere AM rijders zo weinig deelgenomen hebben aan de Minicup.

    Begrijp ik het goed dat dit de laatste FM4 cup zal zijn? Voorlopig zijn er nog weinig mensen met een importxbox volgens mij en wachten op de release van de One kan nog wel een tijd duren. Ik zou mss wel over willen stappen naar de One en Forza 5, want ik heb niet echt iets met de PS4 exclusives, maar dan kan ik het beste mijn PS4 verkopen zolang die nog schaars zijn. Ook hoop ik dat er dan wel weer echte AM cups bij komen en wat meer vaste AM-rijders qua niveau.

    Ben benieuwd naar jullie visie hierover, wil zeker de GT300 auto's uitproberen en een kans geven, maar wat mij betreft zie ik ze liever zoals ze eerst werden gepresenteerd (Op S700 en de snellere auto's gedowngrade/met handicap).

    Vriendelijke groet
    Alpha,
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Heb je de auto's ook al uitgeprobeerd die in de clubgarage staan, voordat je gaat klagen.:):
    Juist met de dragracebanden zijn de auto's soms onvoorspelbaar.
    Vandaar de overstap naar racebanden.

    Met Traction Control aan, zijn de auto's helemaal gebruiksvriendelijk en zeker AM-proof.
    Zonder TC zijn de R3 auto's ook verrassend makkelijk te besturen.

    Voor de R2 auto's uit de clubgarage was volgens mij al info verstrekt dat er ongeveer 20% powerreductie op zat. De R2 auto's zijn daarom ook zeer gebruiksvriendelijk.

    Het zit tussen AM en Pro in. Dus laat je niet afschrikken door R3 en R2 PI-waarde van de auto's.
    Probeer de auto's gewoon even uit.:b:

    Doei_0/


     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2014

Deel Deze Pagina