Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Smaken verschillen blijkbaar :+ Het lag ook niet aan het type film, want bijv. Buried vond ik tof (al zat daar wel 'dialoog' in).

    Het was het ene voorspelbare na het andere. En van alle eindes die ze hadden kunnen verzinnen, kiezen ze voor dit einde? 8)
     
  2. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Gattaca gezien. Toffe scifi-film over een man die de genen van een ander overneemt, om zo aan de baan te komen waarmee hij de ruimte in kan. Alleen wordt er een moord gepleegd op zijn werk, waardoor plotseling hij de hoofdverdachte wordt.
     
  3. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja voorspelbaar was het wel, maar ik vond het zo vet hoe Redford het speelde. Ik zag hem met mijn broer tijdens een filmfestival bij Pathé, hij vond er ook niks aan terwijl ik echt zat te genieten. Qua einde had hij van mij die hand niet meer hoeven krijgen (was het een engel? Of een echte redding?), maar dat maakte me niet zo heel veel uit. Hoe veel andere eindes zijn er? Hij gaat dood, of hij wordt gered toch? :p
     
  4. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Heel zwart-wit dood of gered ja :+, en hoewel je bij dit einde toch wat twijfels kan hebben of het echt is of dat hij het zich verbeeldt terwijl hij verdrinkt, vond ik het niet bijster origineel. Niet dat elk einde meteen origineel moet zijn, maar zoals bij Buried (weet niet of je die hebt gezien) was het een einde die ik geslaagd vond en pastte bij de achtergrond van de film. Voor mij had het einde de film nog kunnen redden.

    Klinkt interessant, thanks voor de tip :thumbs:
     
  5. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Snap wat je bedoelt. Voor mij ging de film vooral om het acteerwerk, daar heb ik van zitten genieten, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je de film minder vond. Buried heb ik niet gezien, die ga ik binnenkort dan ook maar eens checken, ben benieuwd!
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Gisteren naar The Wolf of Wall Street geweest. Echt gewoon weer een Scorsese topper en super acteerwerk van DiCaprio. De humor was geweldig en zoals iemand hier eerder al zei, het had gerust nog langer mogen duren. Van iemand van het groepje waarmee ik erheen was gegaan hoorde ik dat zij het iets te langdradig vond, sommige scenes...no problem with me hoor. Alleen dat einde:

    Hij komt er gvd echt te makkelijk mee weg. De oprichter van de hele boel. Maar ja....als het waargebeurd is en het ging zo....dan is het zo. Sowieso...zo is het vaak genoeg zo. Genoeg fuckers komen met smerige dingen weg.

    Gewoon een super vermakelijke film met schitterende scenes. Die speeches van DiCaprio ook...man die dude kan wel acteren zeg.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2014
  7. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Idd een heerlijke film, alleen werd het mij in de film niet zo heel duidelijk wat hij nou eigenlijk verkeerd deed.
    Het geld naar Zwitserland brengen (waar hij uiteindelijk voor gepakt wordt) mag inderdaad niet, maar mensen waardeloze aandelen verkopen is volgens mij geen misdaad? Uiteindelijk heb ik nog wat gegoogled en wel een aantal praktijken gevonden die niet zo netjes en strafbaar zijn, maar dat had ik ook graag in de film teruggezien. Ik stoorde er me ook aan toen Leo iets ging uitleggen over de IPO en toen zijn uitleg onderbrak met "you know what, you probably don't care about all this, what matters is we made money" o.i.d. Zal vast wel een paar keer fuck in die zin gestaan hebben :+
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2014
  8. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Steve Madden-zaak was toch wel meer dan waardeloze aandelen verkopen?
     
  9. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, maar daar werd ook niet echt duidelijk wát hij nou deed. Hij legde alleen maar uit dat er een IPO was en dat ze een contract hadden waarbij zijn bedrijf er erg goed uit kwam. Maar wat daar illegaal aan is? Het is niet alsof ze Madden genept hebben, ze hebben hem gewoon een voorstel gedaan en Madden heeft zelf zich niet goed genoeg in het bedrijf verdiept. Had het wel fijn gevonden als dat in de film werd uitgelegd, wat ie nou precies deed wat niet mocht
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2014
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    The Great Gatsby

    Het literaire meesterwerk wat ik enkel ooit voor Engels heb gelezen voor school en waarvan vrijwel niets is blijven hangen. Dus in principe ging ik er blanco in, maar na wat verhalen had ik wel wat hoge verwachtingen. Toen ik me realiseerde dat de film werd geregisseerd door die gast van Moulin Rouge en Romeo and Juliet moest ik mijn verwachtingen wellicht wat temperen. Het eerste deel was nog wel te doen, met de mysterieuze Mr. Gatsby die je echt wilt leren kennen. Echter, de tweede helft is amper interessant. De emotionele ontwikkelingen komen totaal niet uit de verf en de hele samenhang is maar vrij zwak. Ik vond Carey Mulligan maar so-so en de rol van Tobey Maguirre was ook niet echt fantastisch.

    Ik had meer het idee dat deze film het van zijn visuele geweld moet hebben, wat wel erg tof is. De twenties komen leuk naar voren en vooral de feestjes zijn een visueel genot om naar te kijken. Maar helaas blijft daarnaast niet heel veel meer over vind ik.
     
  11. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Idd. Hij moet dit jaar toch echt de Oscar gaan winnen.
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja absoluut, daar ben ik het helemaal mee eens. Trouwens over wat hij verkeerd deed.

    Hij verkocht toch crap ook aan armere mensen? Of was dat alleen in het begin?
     
  13. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij alleen in het begin...

    McConaughey pakt die Oscar, denk ik ;) Echt waanzinnig geacteerd :eek:
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Dingen verkopen aan arme mensen is niet illegaal hoor.
     
  15. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Wat hij deed was Pump & Dump. Eerst zelf de prijzen opjagen van een waardeloos aandeel en het daarna in laten storten omdat het toch niks waard blijkt te zijn. Dat is wel oplichting.
     
  16. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, maar werd dat in de film ook duidelijk? Ik vond het jammer dat daar niet wat meer de nadruk op lag. Nu was het meer "kijk mij eens feesten"

    /edit: zeker als je dik drie uur film maakt kun je toch wel 2 minuutjes uitleggen? :+
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2014
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Hahah zo echt he. Hij speelde echt goed daar idd.

    Is misschien niet illegaal Tyrant, maar ik vind hem dan nog een extra stukje schofterig bezig dan.
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat illegaal was mbt de aandelen van die kutschoenen waar ik de naam van ben vergeten

    Handelen met voorkennis, samen met die dikke alle stocks kopen.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren 'The Broken Circle Breakdown' gezien. Een mooi Belgisch drama over een stel wat te maken krijgt met een ziek kind. De film wordt vooral goed neergezet vanwege de bijzondere karakters. Het kan toeval zijn, maar dit is nu de vierde Belgische film op rij die ik erg goed vind :)

    [​IMG]

    8,5
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik kan me wel indenken welke 3 films de andere zijn, maar wellicht verras je me...

    Welke 3 films waren het?
     

Deel Deze Pagina