Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Snap ik, maar reageer dan gewoon niet als het je niet interesseert.
    Dat voegt ook niks toe aan de discussie die anderen wel willen aangaan.

2. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het zal nog heel lang doorgaan denk ik, er komen ook zat dingentjes uit waardoor de ene dan weer wat beter is dan de ander (verkoopcijfers, exclusieve deals etc)
    Dan hoort een discussie die door Leis gister weer is opgelaaid ook bij, en dit zal alleen maar doorgaan.

Houdt het topic ook levend, want sommige nieuwsfeitjes hier heb ik af en toe ook mijn vraagtekens bij, maar daar reageer ik dan ook niet op.
    :)

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Was ook meer als een grapje bedoeld. Maar ik laat het dan de volgende keer wel achterwege. :)

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    De controller?

Dat is subjectief, maar qua batterijduur is het 100% de X1 controller, want die is gewoon immens triest van de DS4. Hoe Sony dat heeft kunnen doen na de puike batterijduur van de DS3 is mij een raadsel. Het lichtje eruit slopen gaat ook niet gebeuren, want dat vreet amper batterij zegt Yoshida. Dus zit je opgescheept met een controller die 6 uur meegaat en dan kun je hem weer opladen. Vind het gewoon echt slecht.

Laatst bewerkt: 20 jan 2014
  5. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Batterijduur is inderdaad crap van de DS4.

Maar ik heb een nog grotere hekel aan die play & charge / losse batterijen van de 360/One.

6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het is jammer, maar echt hinder heb ik er vooralsnog niet van ondervonden.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

7. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben een honderd procent fanboy van de Xbox 360/One, maar de duur van batterijen in een Xbox One is echt schandalig kort. Speel sinds half december een uurtje of 7 per week en minimaal 1x in de week moet ik mijn batterijen verwisselen. En dan varieert de kwaliteit van de AH euroshopper tot de top notch merken. En ik laat mij absoluut niet piepelen voor zo'n overpriced play and charge kit. Vind het wel heel jammer dat ik altijd voor de zekerheid batterijen naast mij moet leggen. Want je weet maar nooit. |:-

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    PS4 is hetzelfde verhaal hoor, je mag blij zijn als de DS4 controller 7 uur mee gaat met een volle charge

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wired ftw. Internet en controller. :cool:

10. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Vroegah hadden we gewoon een draadje aan de controller :+ (edit: Hybrid dacht het zelfde ;) tik em aan)

Om me in de VS battle te mengen:
    Ik twijfel nog een beetje tussen de 2 consoles aan de ene kant lijkt me de xbox one dash veel gaver en weer eens wat anders dan wat ik ben gewend (PS3 ).
    Aan de andere kant heb ik net een stukje gameplay van Titanfall gekregen en dat spreekt me echt totaal niet aan.
    Ik snap dat multiplayer shooters hot zijn voor de tieners maar dit baasje wil gewoon goede single player ervaringen (a la TLOU)
    Ik wil het platform met de beste single player games!!

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dan moet ik een eerder genoemd punt nog een keer maken :) Dit topic is helemaal niet bedoeld om ontwikkelingen in de gamingindustrie te bespreken. Dit topic is expliciet bedoeld om de verschillen tussen beide consoles te bespreken met een vleugje fanboy-saus :)

Ik ben het helemaal met je eens dat zulke discussies leuk zijn en ook wat meer zouden mogen plaats vinden op XBW (ik heb er al eens een topic aan gewijd). Daar hebben we nu dan ook een forum en subfora voor:

http://forum.xbw.nl/forumdisplay.php?f=41

Voorbeeldje van een topic:

http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=172544

of specifiek voor de Playstation:

Dus leef je uit en maak een thread aan als jij het onderwerp de moeite waard vindt. Het is niet erg dat we ook wat topics hebben die niet de 1000 replies halen. ;)

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben juist erg blij ermee dat ik losse batterijen erin kan doen. De DS4 heeft toch zo'n built in accu? Wat nou als die bye bye gaat? Nee geen probs mee hoor.

Is voor mij echt een hekelpunt. Tuurlijk kun je de controller aan een draadje hangen, maar fuk zeg...heb al genoeg draden door die headphones met mini-receivertje. Precies de reden waarom ik voor de Wii U een Pro controller haalde. Want een Gamepad in je klauwen met een oplaadkabeltje naar de muur is 3x niks. Zeker wanneer het al een paar keer is gebeurd dat Yoshi naast me op de bank lag en het kabeltje toevallig in haar buurt...ineens ging de deurbel en hoppaaaaaa daar ging de headphones.

Dat is echt raar dan man. Ik heb juist veel gelezen dat de batterijduur langer is dan zelfs de 360 controller. Gebruik je dan oplaadbare batterijen of batterijen die nadat ze leeg zijn weggegooid moeten worden? Ik gebruik zelf oplaadbare van Varta voor mijn 360 controller en dat gaat een flinke tijd mee.

Ik denk dat het nog te vroeg daarvoor is. 360 had in de laatste twee jaar misshien niet extreem veel boeiende exclusives meer afgezien van een paar..maar ze lijken daarvan geleerd te hebben. Beide parties komen met toffe singleplayer games. PS4 zal oa Uncharted 4 en The Order krijgen en One krijgt Quantum Break en die Black Tusk game, waar we alleen nog weinig over weten.

Laatst bewerkt: 20 jan 2014
  13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Zelf heb ik er nogmaals totaal geen last van als ik gegamed heb is hooguit paar uur in de week vanwege een leven naast het gamen

Als die op is dan laad ik hem op terwijl ik familie dingen aan het doen ben.

Heb zelf tot nu toe nooit met een draadje gegamend ook niet op de PS3.

Heb namelijk ook nog een backup controller.
    mochten ze nu beide echt op zijn dan pak ik de laptop en laad ik hem via dat ding op maar dat zal bijna niet voorkomen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik begrijp je, het is voor iedereen weer anders. Ik mag graag in de avonduren aardig wat uurtjes partyhangen met vrienden die hier ver vandaan wonen en dan een beetje gamen op de 360 of Zelda op de Wii U. Met Zelda gaan die uurtjes snel, believe me. :D

15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    haha ja dat geloof ik graag, ach het is uiteraard voor iedereen anders :)

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Controller accu is idd crap maar heb er zelf ook geen last van. Er zullen weinig mensen zijn die 7 uur aan een stuk gamen en ik doe denk ik nu ongeveer een week met mijn controller dus wat dat betreft is het voor mij wel te doen. Is alleen wel een verandering tov de DS3 die ik denk ik 1x per maand moest opladen :+

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Bij mij is mijn controller twee keer leeg geweest ofzo, even usb kabel eraan en verder spelen. /Care. 8)

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Games als Fallout en Elder Scrolls say hi.

Dan zit ik makkelijk 7 uur te gamen hoor :D

19. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Kotaku (Gamespot en zelfs Polygon maakte er melding van)

Ook een manier op de X1 te promoten uiteraard.

20. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat is een heel nieuw niveau van laag en triestheid.

Deel Deze Pagina