Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

1. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Nogmaals, zelf ondervind ik echt weinig tot geen hinder tot de punten die jij noemt, ik snap als je het ene gewend ben dat je die graag wilt terugzien op een PS4.
    Het zou uiteraard ook zomaar kunnen dat Sony beslist daar helemaal neits aan te doen.

Er is weinig waar ik me aan erger op de PS4, ik mist weinig tot niets eigenlijk, tja een top game maar die komt over 2 maanden uit.

2. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839

Haha, dacht ik ook net aan.

Het notificatie systeem is wel minder dan dat ik gewend was op de 360. Het duurt allemaal wel wat langer en de logica is soms ver te vinden.

Bijv. als ik iemand een party invite stuur, dat ie eerst naar een scherm gaat waarin ik een bericht kan typen voordat diegene de invite daadwerkelijk ontvangt. Ook met game game invites is dat zo. Opent eerst dat hele OS wat gewoon onnodig is allemaal. Dat moet sneller en gewoon met een druk op de knop kunnen. Ook de notificatie van vrienden die online komen mis ik. Wtf? Dat hoort er gewoon in.

Je kunt wel op de PS knop drukken als je een invite binnen krijgt om gelijk naar het scherm om de invite te accepteren. Net zoals op de 360 en de One is.

Voor mij maakt het verder niet zo veel uit. Als je met een vast groep vrienden speelt doe je het een keer en klaar. Maar het kan veel en veel beter

Laatst bewerkt: 21 jan 2014
  3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Dat gemis geld volgens mij nog voor heel next-gen , als BF4 er niet was dan stond mijn splinternieuwe console nu al stof te happen. Maar ja, dat weet je eigenlijk van tevoren. Als early adopter moet je geduld hebben.

Maar heb jij dan geen dingen die je minder vind aan de interface?

de hoeveelheid ruimte die besteed word aan die activity feed bijvoorbeeld? Daar zouden toch relevantere dingen kunnen staan of is dat alleen iets wat je merkt als MP gamer?

wat vinden we uberhaupt van die feed? kijken jullie er wel eens naar?

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dat is altijd het eerste waar ik naar kijk. Jammer dat niet meer mensen screens etc posten.

Ik kan direct een waslijst met dingen opnoemen die verbeterd moeten worden in het OS. Niet als vergelijking met de Xbone, want die heb ik niet. En die vergelijking is niet nodig. Ik kan het prima met de PS3 en Vita vergelijken en nog verliest de PS4 momenteel. Ongelofelijk dat dat zo is...

Dat wat de PS4 doet doet het prima. Maar het is te basic en zou gewoon meer moeten doen. Patches zullen vast komen, maar er zijn dingen die er al lang in hadden moeten zitten. Basic OS dingen, dus dan heb ik het neit over MP3 ondersteuning.

5. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Kijk nooit naar die feed, interesseert me ook totaal niet :+

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Jullie zijn saai. :+

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    waarom verbaast het me helemaal niks dat jij die feed wel vet vind :+

Kan ik trouwens ook een beetje invloed hebben op wat er in de feed komt?

want bij mij staat hij eigenlijk voor 90% vol met 'vriend X heeft game Y gespeeld' en 'vriend Y heeft trophy X gehaald'

dat interesseert me dus geen ene zak

maar als ik zou kon zorgen dat er bijvoorbeeld zoals je zegt alleen leuke clips en screens in stonden dan zou ik er nog wel eens op klikken denk ik..

wil best even wat BF4 highlights van Dulle zien :+

maar welke trophy hij dan weer gehaald heeft zal me worst zijn

8. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik zal heel eerlijk zijn, ik zet mijn console aan, ik ga in het weekend in een party met vrienden en ik ga gamen.

Het moet snel zijn en duidelijk, niet te veel troep erop dan is het goed.
    Het irriteert me niet gelukkig, maar eerlijk gezegd kijk ik er ook weinig naar.

Tuurlijk zijn er wel dingetjes die kunnen verbeteren in mijn ogen.

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Heb je helaas geen enkele invloed op.
    Killzone heeft soms ook wel wat leuke stats. Mag best uitgebreider en meer. :+ Zoals op de Vita dus; daar komt ook een item te staan als je bepaalde mijlpalen hebt bereikt (ook als er geen achievement voor is).
    Dus als ze de items weg doen waar staat dat iemand game X is gaan spelen (kan ik simpel via de friendslist zien) en daarvoor in de plaats dus leuke feitjes plaatsen is het perfect! :p

En de spam weg.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik dacht dat ik dit nooit zou zeggen maar misschien kunnen ze met die feed een beetje bij Facebook wat functionaliteit afkijken

bijvoorbeeld een 'don't show items from: categorie' setting

om alle trophy en gespeelde spellen spam weg te filteren

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Feed is What's New toch? Ik hoef niet te weten wat iedereen doet en likes te geven, dus kijk nooit nee. :+

Ik vind de OS vooralsnog simpel maar genoeg om te doen wat ik nodig heb. Ik doe mijn PS4 aan, start mijn game op en ben klaar. Ik hoef niks in mijn dashboard te doen, hoef niet te weten wie er online is en of iemand een desbetreffende game speelt. Wil ik dat wel, dan gaat dat gewoon heerlijk soepel. Puur kijkend naar mijn dashboard van mijn PS4 en of hij beter is dan PS3 en X360? Zeker. Zo uitgebreid? Nee. Sony mag dat best langzaam updaten maar ik mis niks.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dan zal ik dus nooit meer een like geven aan screens van jou. :mad:

Ik mis de mogelijkheid om trophies te sorteren.
    Ik mis de mogelijkheid om filmpjes direct naar YT te uploaden
    Ik mis de mogelijkheid om screens en filmpjes direct naar de PC over te zetten.
    Ik mis themes
    Ik mis de avatars
    Ik mis snelheid in het laden van de store en What's New feed.
    Ik mis de mogelijkheid om de lightbar uit te schakelen van de controller (ik vind het er leuk uitzien, maar batterijduur is lachwekkend)

Ik mis vooral de kleinere dingen.
    En de mogelijkheid om Vita games op de PS4 te spelen. :cool: (reverse Remote Play! :+)

13. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Mis aleen dat je niet ziet wie er online komt.
    Verder vind ik het best.

14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ja inderdaad, dat vind ik dus zelf ook wel een gemis, echter moet hier wel ook een instelling in staan dat ik alleen bij bepaalde mensen wilt zien wie er online komt.
    Hoeft niet bij iedereen.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    mag van mij bij iedereen wel , en ik wil graag zien als iemand de game opstart die ik aan t spelen ben (BF4 dus :+)

maar nog mooier zou idd zijn als we gewoon heel veel controle zouden krijgen over welke notifications we wel en niet willen zien, al maakt dat het misschien weer nodeloos ingewikkeld voor veel mensen

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Joh, ik weet niet eens hoe ik moet liken op mijn PS4. Zal je wel liken op de Vita. Voor een keertje dan! :+

Ik vind dat blauw wel lekker, wil geen themes. Op mijn PS3 had ik ook gewoon altijd dat standaard ding.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik had een rustgevende lava lamp achtige theme , maar dat soort dingen mis ik nog niet echt

dat zijn meer 'nice to haves' , vind ik niet zo belangrijk

18. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Misschien een soort onderverdeling in 'favoriete' vrienden en 'gewone' vrienden. Dat je per groep aan kan geven welke notificaties je wil ontvangen

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Mis wel avatars. Iedereen heeft dezelfde en themes. Daarnaast idd notificaties aan kunnen zetten als iemand online komt en die feeds filteren. Ik kijk gewoon niet omdat het teveel troep is.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben zo doodziek van dat lelijke blauw. :mad: Ook op de Vita heb ik het maar op paars gezet

Op de PS3 had ik rood.
    Misschien nu geel, om in de Persona sfeer te blijven! :+

Al zeg ik niet nee tegen echte wallpapers:

Maar laten we eerst maar eens beginnen met kleurtjes!

Oh, liken doe je door op dat mooie duimpje te klikken. :p

Deel Deze Pagina