Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Dat snap ik.. Maar wil niet zeggen dat de One geen 1080p 60fps kan gaan draaien? PS4 blijft beter ja met dat is een feit. MS had 'm zo veel krachtiger kunnen maken veel meer geld dan Sony. Baal hier wel een klein beetje van.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Over een paar jaar is iedere game 1080p en 60fps op beide consoles. Weet ik wel zeker en is ook wel tijd.
    Tenzij een developer per se 30 wilt hebben voor "cinematic experience" wat ik een een bs argument vind. :+

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dat vind ik dus ook man..MS STIKT van het geld en ze hadden easy een monster van jewelste kunnen neerzetten die 0,0 onder zou doen voor PS4. Het kan echter ook gewoon zijn dat MS verwachtte dat Sony ook met dit soort specs ging komen...Sony wilde in eerste instantie toch met minder RAM komen? Wellicht was het voor MS te laat om dingen te veranderen na februari 2013....

Dat is een theorie die ik meerdere malen heb gelezen en wel eens heel goed waar kan zijn. Balen doe ik ook absoluut en het kan uiteindelijk betekenen dat de PS4 dan toch mijn main console wordt voor de singleplayer only games, third party games that is. Ik hoop het Hybrid, anders zal MS met de inferieure versies blijven kampen. Hopelijk is het puur een kwestie van tijd.

4. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    MS heeft het geld ergens anders in gestoken; tv, tv, tv. En Kinect. En de controller.

Lijkt me sterk; was een last moment verandering van Sony (Guerilla van Killzone wisten het ook niet). Als Sony dat last minute kan aanpassen, moet dat bij MS ook mogelijk zijn geweest lijkt me.

Denk ik dus niet.
    MS zat zo vol van zichzelf dat ze 'Sony zouden killen', zo heilig overtuigt dat hun visie iedereen zou overhalen, no questions asked.....helaas voor MS ging het íetsje anders.

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar het verschil in kracht zal dan vast wel uit iets anders blijken

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zat goed kunnen idd. Misschien net wat betere AA of zulke dingen.

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Tuurlijk had MS (en ook Sony) een veel sterkere console kunnen maken maar ze wilden perse dat het betaalbaar blijft voor de gemiddelde consument...

8. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    En per se die kinect...

9. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Tv? Dit is imho 1 ding wat je KAN gebruiken. Waarom denk iedereen dat dit de hoofdzaak is van de One? Kinect werkt rete goed als voice om je dashboard mee te besturen.
    One is een prima game console + extra functies wat de PS4 niet heeft.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij was het dat de PS4 eerst 4GB GDDR5 had. MS vond dat te weinig en deed de langzamere DDR3 in de console maar dan wel 8GB en compenseerde de snelheid met ESRAM. Maar toen kreeg Sony een gelukje dat 8GB GDDR5 op de markt kwam en ze konden upgraden. MS kon dat niet doordat de hele architectuur al helemaal klaar en was gebouwd rondom die ESRAM

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    We willen het niet. Of het nou goed werkt of niet

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Wat Leis ook al zei....de tv opties is allemaal leuk en aardig maar toe nu toe gaat het MS toch echt het meest om de games. Dat was bij de E3 vorig jaar ook al duidelijk en nu nog steeds vind ik. Zo heel market MS ook niet met die tv opties...dus tja.

Het zou mij ook niet verbazen als het echt waar is van die dev tools en dat ze nog niet 100% zijn en vandaar die resolutie en fps verschillen met sommige games. Ook lang niet allemaal want plenty games halen wel 1080p/60fps op Xbox One ook.

Die Shadow of Mordor game kan tof worden. Zie wel hele duidelijke AC invloeden qua kills en hoe je rondbeweegt en natuurlijk dat eagle-vision gebeuren. Ben benieuwd. Wat ik gaaf vind is dat je veel ziet bewegen..de kleding, cape...nice details enzo.

13. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Dat het zo zat wist ik niet eens. Als dit klopt heeft Sony echt een hoop geluk gehad. De rollen hadden zomaar kunnen zijn omgedraaid

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Precies dat bedoelde ik wat Hybrid zei. Het is afwachten in hoeverre MS dat...gat...kan sluiten.

Dit doet me echt wel aan Witcher 3 denken, not bad for een multiplat.

Laatst bewerkt: 23 jan 2014
  15. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197

Het was sarcastisch bedoeld.
    Wie er sterker is maakt me namelijk geen drol uit.
    Het gaat me om de games.

Voor de ultieme graphics heb ik mooi een pc.
    Misschien in de toekomt nog een Nintendo Wii U en wederom voor de games.
    Die speel je toch ook niet voor de high end graphics...

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Deels mee eens man.

Xbox is mijn console of choice, dus dan vind ik het vrij logisch dat je hoopt dat het gewoon zo sterk en goed mogelijk is. Dat iemand dan baalt als een multiplat game aanzienlijk beter is op de andere console kan ik wel begrijpen dan. Het is toch genoeg geld wat je er tegenaan gooit.

Laatst bewerkt: 23 jan 2014
  17. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Gastje, zet je auto-defense effe uit.
    Ik zeg alleen dat MS daar veel in geïnvesteerd heeft.

BigK zegt dat MS met al zijn geld een veel betere console had kunnen bouwen. Klopt, maar MS heeft niet ingezet op de krachtigste console (hebben ze zelf ook gezegt), ze vonden de Kinect en TV een belangrijkere toevoeging.

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    De console is echter krachtig, games als Ryse tonen dat behoorlijk en ongetwijfeld Halo 5 dit jaar en volgend jaar Quantum Break. Maar idd...de beste specs was niet een prioriteit. Het is echt afwachten of er inderdaad dingen meespelen als dev tools die nog niet 100% goed zijn, of dat het er gewoon echt op gaat neerkomen dat Xbox One de inferieure versies zal blijven krijgen. Zo ja...dan komt dat gewoon echt door de beslissingen van MS, die na het succes van de 360 toch best weird zijn.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er zijn natuurlijk nog wel meer voordelen te halen naast 1080p60. Betere AA, nooit tearing, betere textures, meer npc's op het scherm etc.. Het probleem wat ik echter zie aankomen is dat de X1 de multiplats gaat tegenhouden.

Ik kan me namelijk voorstellen dat Square Enix nu alleen maar baalt van het verschil. Ze worden platgebeld door elke gamesite, moeten constant het verschil verklaren en mensen met een X1 krijgen te horen dat te maken hebben met een mindere game. Aan de andere kant is het sterk te betwijfelen of er extra ps4-versies zijn gekocht door dit verschil.

Doorgaans zullen mensen 1 console hebben. Wat is dan de winst om een game op 1 console beter te laten lopen? Als je het spel gewoon gelijk trekt krijg je geen lading pers over je heen, geen teleurgestelde X1 bezitters en de PS4 bezitters weten niet beter.

Ik baal er ontzettend van als dit zou gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat een dev/publisher hier wel voor kiest.

Aan de andere kant: misschien overschat ik de impact van zulke artikelen.

20. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik vergeet nooit meer hoe slecht Bayonetta draaide op de PS3 en games als Red Dead Redemption (in vergelijking met de xbox360)

Volgens mij gaan ze dit verschil echt niet kunstmatig gelijk houden.

Deel Deze Pagina