Als je de line up ziet en de ondersteuning die de Vita te wachten staat dit jaar dan heb ik er zeker nog wel vertrouwen in dat de Vita voorlopig nog niet verdoemd is
De Dreamcast probeerde geen markt te bedienen die er niet echt was. Maar was gewoon een marketing fail van epische proporties waardoor een console met geweldige games en enorm veel exclusives een veel te vroege dood is gestorven. Sony doet niks mis met de marketing van de Vita, daar steken ze genoeg geld in. De vraag is er gewoon niet om meer units te verkopen
Klopt, is bij Playstaton ook zo. Alleen gaat het in deze wereld toch meer om wat er naar de voorgrond geduwd wordt. Bij Xbox is dat multimedia, bij de Playstation is dat games. Grappige is, het omgekeerde was het geval bij de vorige lanceringen. IMO bieden ze beide nog veel te weinig (op gamegebied). Ik ga dan ook waarschijnlijk mijn PC maar eens een upgrade geven want het duurt mij allemaal wat te lang af bij die consoles om een beetje van de grond te komen. Een aantal van mijn vrienden zitten al op de PC en de meeste zijn niet van plan binnenkort bij de 360 weg te gaan. Ik kan later altijd nog die One/PS4 kopen. Kan ik intussen genieten van next-gen op mijn PC.
Dat klopt. Maar moet zeggen dat was vooral in het begin een stuk meer. Met TV TV TV. Vanaf de E3 is het imo een stuk meer focus op games eigenlijk qua marketing. Mensen zijn denk ik ook vergeten dat tijdens de E3 show van Sony we een kwartier moesten kijken naar Sony Pictures gelul over films etc. Maar ja iedereen praatte daarna alleen over "no DRM" dus Sony pakt het misschien iets beter aan qua Marketing naar de gamers toe. Maar is imo net zo multimedia apparaat als de One. Wat ik prima vind btw.
Wel vreemd dat het 2 developers zijn. Je zou toch verwachten omdat de consoles zo op elkaar lijken dat het porten naar beide gelijktijdig geen probleem mag zijn. Enige wat ik mij kan voorstellen dat ze pas vrij laat begonnen zijn met porten
Dit was voor EA gewoon een quick buck verdienen. Snel wat studio's inhuren om het werk af te maken in te weinig tijd en dan daardoor heb je niet veel tijd over voor optimalisatie. Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Haha damn ik zat met mijn hoofd al bij FIFA 14 wat ik wilde gaan spelen. Bedoel Square Enix natuurlijk. Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Dit onderstreept nog eens waarom ik vermoed dat de kans aanwezig is dat de verschillen straks kleiner gaan worden. Niet omdat de X1 sterker wordt, maar vanwege de shitload aan zooi die een studio over zich heen krijgt als 1 versie beter presteert dan de andere. Voor de verkopen maakt het niks uit, beide architecturen lijken op elkaar, waarom dan niet gewoon de zwakste versie op beide consoles releasen?
Des te meer de exclusives dan gaan uitspringen ;-) Als het verschil dusdanig groot is, is het ook niet goed (tussen 3rd en 1st)
@Modder Thnx voor de (uitgebreide) uitleg Ik wist inderdaad dat daar de bottleneck lag maar ik weet ook nog hoe enorm frustrerend dat was en dat dit voor mij wel doorslaggevend is voor de keuze van ps4 boven xbone
Dat is alleen niet echt het geval met de One natuurlijk. Enige wat anders is is dat de One ESRAM even wat nieuw is. PS4 en One hebben nu beide een simpele X86 architectuur. Cell processor was toen een stuk groter probleem.
Ik denk als we tegen eind dit jaar geen verbeteringen zien, dus dat games die op PS4 een bepaalde resolutie hebben en framerate, hetzelfde op de One zijn...dat ook niet meer gaat gebeuren.
Watchdogs waarschijnlijk. Gerucht gaat ook dat de release 25 April is. Wat nog wel ver weg is om een resolution gate te beginnen?
Is niks en word niks die XBone. Shit ik moet gewoon een Ps4 hebben. 1080P 60FPS all the way. Tenminste een console voor de echte gamer !
En deze shit gaan we nog wel een tijdje zien. Slecht als het zo is? Sure. Een ramp? Nee. AC4 is ook maar 720p of 900p toch?