1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Hearthstone: Heroes of Warcraft. Cardgame gemaakt door Blizzard

Discussie in 'Games' gestart door Le Lastpak, 24 jan 2014.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Hunterstone: Hunters of Warcraft. Cardgame gemaakt door Blizzard

    [​IMG]
    [gb]Hearthstone: Heroes of Warcraft[/gb]



    Hearthstone: Heroes of Warcraft is een gratis digitaal ruilkaartspel gebaseerd op World of Warcraft TCG-set in het Warcraft Universe. Het was aangekondigd op 22 maart 2013 tijdens PAX East 2013 door Rob Pardo. De spelers kunnen kiezen tussen 9 verschillende Warcraft-helden, een eigen kaartendeck verzamelen, en deze gebruiken om hun tegenstander te verslaan door middel van speciale wapens of abilities. Het spel is op dit moment in een bètafase. De bètatest begon in de Verenigde Staten op 16 augustus 2013 en op 4 september 2013 konden ook de Europeanen het spel testen. Het wordt verwacht rond 2014 op PC en Mac, later pas zal het verkrijgbaar zijn voor iPad, iPhone en Android.

    Achtergrond:
    Hearthstone: Heroes of Warcraft is een gratis spel dat men kan spelen op Microsoft Windows, OS X, iPad, iPhone en Android. Er zijn ongeveer 300 verschillende kaarten waaruit spelers kunnen kiezen om een eigen collectie mee te maken. Elke speler zal eerst moeten kiezen tussen de 9 helden, dan pas kan men beginnen met het maken van een eigen collectie. Meerdere decks (verzameling kaarten) kunnen worden gekocht met echt geld, gouden coins (in het spel) of door online battles te winnen. Er is geen manier om kaarten te ruilen met andere spelers.

    Spelmodi:
    Play Mode: om te duelleren tegen online tegenstanders om de eigen ranking te verhogen en meerdere kaarten te verkrijgen.
    The Arena: om de eigen vaardigheden te testen. De speler kan kiezen tussen verschillende kaarten waarmee hij zijn eigen kaartendeck creëert. Deze worden dan gebruikt voor de battle tussen de speler en zijn tegenstander. Hiermee kan de speler ook meerdere kaartendecks winnen.
    Practice Mode: om te oefenen tegen het spel zelf. De speler kan hierbij niets winnen, maar het is de beste keuze voor een beginneling.

    [gb]Screenshots[/gb]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [gb]Video[/gb]






    [gb]Arena hulp[/gb]
    Het is beter om je gold of geld uit te geven aan arena tickets. Iedere Arena run kost je 150 Gold en bij 7 wins heb je je gold terug verdient. Ook krijg je gegarandeerd een pack als beloning voor iedere arena run. Omdat je normaal gesproken je gold spendeert aan packs kost een Arena run je eigenlijk slechts 50 gold. De overige 100 gold heb je terug verdient aan de gratis pack die je krijgt. Arena is de beste manier om de kaarten van Hearthstone te leren kennen en het spel beter te leren spelen. Voordeel is ook dat je uit random kaarten een deck samenstelt en dus geen goede kaarten in je collectie hoeft te hebben om een eerlijke kans te maken.

    De kans in percentage op hoeveel wins je kan verwachten gemiddeld:
    [​IMG]

    Draften is het belangrijkste onderdeel van Arena. Zorg ervoor dat je weet welke kaarten goed zijn en hoe een strak en gebalanceerd deck eruit ziet. Een sterk deck bepaalt grotendeels hoe goed je het doet in de Arena. Dus als je beter in Arena wilt worden raad ik aan om goed te leren draften.

    Trumps tierlist is een goede lijst voor nieuwkomers om te leren welke de goede kaarten zijn:
    http://www.liquidhearth.com/forum/viewmessage.php?topic_id=513

    Tempo is een strategie dat het best werkt in Arena en is het makkelijkst te draften. Hoe dit precies te werk gaat is hier te vinden:
    http://www.liquidhearth.com/forum/viewmessage.php?topic_id=625

    Op youtube is ook heel veel matriaal te vinden die je beter laat worden in Arena.

    [gb]Constructed hulp[/gb]

    Net begonnen met constructed? Lees hier welke kaarten je in het begin het beste kan craften.

    [gb]Youtube[/gb]
    Trump Bekende streamer en doet veel Arena runs
    Caraval Gaming Arena runs, aanrader als je Arena wilt leren
    TotalBiscuit Arena runs
    Force - Info over de nieuwste decks in de Meta
    Valuetown Beste Hearthstone podcast <3 Kripp & Trump
    Amaz Bekende streamer en populairste Priest speler

    [gb]Websites[/gb]
    Hearthpwn
    Hearthstone Reddit
    Liquidhearth
    IHEARTHU
    Hearthstone Top Deck - Grootste database van decks

    Download de game gratis: HIER!

    [gb]XBW spelers[/gb]

    Le Lastpak - LeLas#2668
    iMark 007 - Starscream#2801
    Muamba123 - maartentjj#2110
    HanTheMan - HanTheMan#1892
    MetalSonic - MetalSonicNL#3802

     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2014
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik neem aan dat deze game niet zwaar is? Anders installeer ik hem niet op deze pc, deze heeft namelijk geen aparte grafische kaart :+

    Pff, 4 stappen om je account te unlocken omdat hij vreemde activiteiten vond, ach ja :+
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2014
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik speel het spel op een laptop en draait prima. Maar blijkbaar zit hier een kaart in kom ik net echter. 8) Gfx kan je ook nog omlaag zetten.

    Maar laat ff weten of de game draait. Ben ik zelf ook wel benieuwd naar.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Draait goed op Medium :)
     
  5. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Het blijft moeilijk om een goed deck te maken. Nu kies ik veel 2 en 4 drops, maar je komt in de problemen als je niet snel wint. Maar ik wil ook niet teveel 7 drops en hoger, want dan bestaat de kans dat je in het begin overrompeld wordt. Vandaag heb ik twee keer Arena gedaan, de eerste keer 6-3, de tweede keer 5-3. Beter dan dit is me nog niet gelukt, hoewel ik al een keer 4-0 en 5-0 heb gestaan. Had zelfs vandaag Deathwing en Ragnaros, maar dat mocht niet baten.

    Ik had gisteren alle Basic kaarten gehaald, dus dan krijg je 100 Gold als reward. Daarnaast heb ik 100 Gold gekregen omdat ik alle Heroes heb verslagen op Expert niveau. Maar dat is te simpel voor woorden. Het niveau online ligt veel hoger.
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    AI is altijd slecht in cardgames. Een AI kan nooit snappen wat voor type deck je hebt en wat voor combo je probeert te maken. Daarnaast zitten er blijkbaar heel veel fouten in. Zoals direct damage early game verneuken door te direct op face te schieten in plaats van board ontwikkelen. Maar tof dat je Arena runs beter worden. 6-3. Dat is bijna 7 wins en je gold terug! :+
     
  7. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Precies, als het wat beter gaat kan je ook sneller een nieuwe Arena run doen. Bij mijn 5-3 kreeg ik ook weer 105 Gold, dus als ik morgen de daily quest heb gedaan kan ik weer een nieuwe Arena run doen.

    Zelf ben ik ook veel bezig met het craften van nieuwe kaarten. Het is toch een beetje zoeken naar goede kaarten die betaalbaar zijn. Dus de 40 en 100 dust kaarten. Voor 400 dust moet ik mijn paar Epic kaarten disenchanten, en dat ga ik niet doen. Vandaag ook weer twee pakjes opengemaakt, maar het was weer rommel. Ik wil zo graag Ysera, maar die kans is 0,000001%
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja ik heb zelf ook geen complete decks. Ik speel het liefst late game control en die zijn ook het duurst. Vandaar dat ik alleen in de Arena ben te vinden. Af en toe een beetje constructed om warm te draaien. Zal straks ff mijn deck posten. Tis trouwens een Paladin. <3 Equality + Pyromancer combo! Truesilver en Blessings of Kings zijn ook geniale kaarten.

    Edit:

    Mijn huidige deck
    [​IMG]

    Dit is een controle deck. Dit betekent dat mijn tegenstander mij moet verslaan voordat ik in mijn late game kom. Zelf heb ik heel veel kaarten waarmee ik makkelijk invloed kan uitoefenen op het board van mijn tegenstander (daarom is dit ook een controle deck lol). Grootste zwakte van mijn deck is dat wanneer ik in de late game terecht kom, ik vaak niet sterk genoeg ben om het mijn tegenstander daadwerkelijk moeilijk te maken. Ik heb geen zieke late game kaarten zoals Tirion, Ragnaros of Ysera die de game voor mij moet winnen. Er tegen spelen is ook lastig. Ik heb goede boardwhipes maar slechte single target removal. Maybe moet ik silence aan mijn deck toevoegen.

    Maar tot heden is het deck erg goed. Krijg veel easy wins. Ik kan met dit deck zowel Agro als Controle spelen. Ik kies gewoon een speelstijl uit waarmee ik mijn tegenstander het moeilijkst kan maken. Enige wat ik moet doen is op tijd inschatten tegen wat voor deck ik speel. Vooral tegen Shaman is dat lastig aangezien ze meerdere stijlen erg goed beheersen.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2014
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Okay, tof. Jij gebruikt echt veel dubbele kaarten. Dat doe ik eigenlijk helemaal niet. Meestal een paar dubbele, maar voor de rest iets van 26 verschillende kaarten. Ik zal morgen even kijken of ik jouw deck kan maken met de kaarten die ik heb. Ben benieuwd of ik daar mee uit de voeten kan.

    Ik dacht net, even casual spelen. Misschien dat daar de noobs zitten. Kom ik een gast tegen die de ene na de andere Legendary speelt. Op het eind had hij Alexzantras (zoiets) en Ragnaros op 8/4. Ik dacht "ik gooi even al mijn kaarten erin en concede". Onbewust speelde ik de kaart waarmee healing, damage wordt. Toen speelde ik circle of healing die normaal 4 healt aan alle minions, maar nu dus 4 damage deed aan alle minions. Dus toen waren zijn legendary's opeens weg. Dus ik denk "ik wacht nog even met conceden". Het bord was immers weer schoon. Het is dus een soort flamestrike aan beide kanten. Echter speelde die toen nog meer legendary's zoals Sylvanas, maar ik vond het wel een leuke combo die ik per toeval ontdekte.
     
  10. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Closed beta had ik al sinds oktober, maar nog nooit gespeeld. Door wat reacties op de open beta toch maar eens geprobeerd en het is echt tof. Jammer dat ik niet een paar maanden eerder begonnen ben. :mad:
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Jup. 2x zelfde kaart spelen heeft veel voordelen. Je kan je strategie erop toepassen aangezien de kaarten die je pakt minder random zijn. Daarnaast is deck synergie erg belangrijk en door minder maar de zelfde kaarten te spelen verhoog je de kans dat je je combos krijgt. Bij het bouwen van decks is het erg belangrijk dat je dit begrijpt. Je kan trouwens ook een stukje verder gaan. Voordat dat laatste nerfs kwamen werd deze kaart erg vaak gespeeld:
    [​IMG]

    Het is een 1:2 voor 2 mana wat dus "redelijk" is. De damage is waardeloos want het killed niks maar het overleeft wel hero abilities. Maar het geeft je wel een kaart wanneer je het speelt. Dus normaal gesproken heb je 30 kaarten in je deck. Maar je kan ervoor kiezen om 2x Novice te spelen waardoor je in principe 28 kaarten hebt. Want je speelt Novice en pakt gelijk een nieuwe kaart. Hierdoor is je range kwa kaarten minder random. In cardgames wordt dit cycling genoemd. Je vult je deck aan met cycling kaarten om sneller bij de good stuff te komen.

    Helaas is Novice generfed en een 1-1 geworden. Nu gaat ie veel te makkelijk dood om echt nuttig te zijn. Zelf vind ik het maar een verspilling van 2 mana. Ik speel liever Loot Hoarder nu.
    [​IMG]
     
  12. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik ga voor een Mage deck en dan vooral met veel burst damage. Hoe kom je eigenlijk aan kaarten? Alleen door die quest, craften of met geld kopen?
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Je hebt basic cards, class cards en expert cards(kunnen ook class cards zijn). De basic krijg je gratis en heb je al. Class cards unlock je door te lvlen met de classes en expert koop je idd. Dit kan met gold(100 gold per pack) of kopen met echt geld. Expert cards craften is ook een optie als je genoeg dust hebt verzameld. Dust krijg je oa door kaarten te disenchanten of arena rewards.

    Zelf raad ik aan om geen pack te kopen maar Arena tickets. Deze kosten 150 gold maar je krijgt wel een pack terug, gegarandeerd als prijs. Ik heb zelf nog nooit een pack gekocht met echt geld maar wel heel veel Arena tickets gekocht. Heb 30euro of misschien meer al uitgegeven. :+

    Maar Mage is een prima class om mee te beginnen. Heeft erg goede class cards en de beste hero ability. Het hoeft helemaal niet duur te zijn om een speelbare mage deck te hebben. Dit is mijn mage deck met alleen commons en classcards:
    [​IMG]

    Best een goed deck om mee te beginnen. Minions zijn zowel early game/mid en late game erg goed. Ook heeft Mage de beste removal. Pro-tip: Verneuk aub niet je frostbolts en Arcane missles door gelijk je tegenstander in zn gezicht ermee te beuken. Je hebt ze nodig om je eigen minions in leven te houden. :9

    Dit deck speelt een beetje alsof het een Arena deck is. Namelijk alles aan doen om zoveel mogelijk board controle te krijgen en dan pas proberen om je tegenstander af te maken. Er zitten geen complexe trucjes in dus het prima om er mee te beginnen. Het is mij ook al gelukt om hiermee veel duurdere decks te verslaan.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2014
  14. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Oké, bedankt voor de tips! Maar zo'n arena-ticket kost dus 150 gold en je krijgt een pack, terwijl je ook voor 100 gold een pack kunt kopen? 8)
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Maar als je goed presteert in Arena verdien je veel Gold, dust (om nieuwe kaarten mee te craften), en soms een nieuwe kaart. Arena kan voor 150 Gold veel meer opleveren dan de 100 Gold voor een pack. Daarnaast is Arena gewoon een leuke mode, waar je probeert zo ver mogelijk te komen. In constructed kom je soms 5 Legendary's tegen, terwijl je zelf misschien geen Legendary hebt. Met Arena is het meer gebalanceerd, omdat je afhankelijk bent van de kaarten waaruit je mag kiezen. Je kiest zelf je deck, maar de kaarten waaruit je kiest worden random gegenereerd.
     
  16. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik zag het inderdaad, voor die 50 gold kan je dan inderdaad beter arena doen. Had mijn gratis arena-ticket verspild door een slecht deck te kiezen. Had wel één win dus kreeg wat Dust. Ik heb door de quest nu weer 150 gold, dus zal straks nog eens arena doen en dan even goed nadenken bij het samenstellen van het deck.

    Omdat ik me eigenlijk vooral op Mage wil concentreren heb ik van bijna alle andere kaarten maar Dust gemaakt. Kan nu dus aardig wat nuttige kaarten craften, maar ik zie op internet gewoon té veel verschillende decks. :'-(
     
  17. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ligt ook totaal aan je kaarten, je hoeft niet perse kaarten te hebben die je een kaart geven, want je kan het ook op een manier kijken dat wanneer je die kaart ontvangt dat je een hele andere kaart kon krijgen op dat moment als je dit niet in je deck hebt.

    Heel veel high ranked spelers gebruiken het niet eens. ;)
     
  18. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Waar ik werkelijk nooit van win is een murloc deck, vooral in combinatie met een warlock. Iedere beurt legt die 5 murlocs neer, die elkaar ook nog eens boosten qua stats. Ik heb net dat Paladin deck gemaakt van Lastpak (met een paar verschillen), ik steeg van rank 19 naar rank 15. Echter tegen dat murloc deck was ik kansloos. Ik kon twee keer zijn kant schoonmaken met een consecrate, maar de volgende beurt was zijn kant weer vol met murlocs. Daar is echt niets tegen te doen. Dit is al de 5e keer ofzo dat ik tegen een murloc deck speel, maar iedere keer ben ik kansloos. Ik vind die murlocs niks, maar volgens mij moet ik ook maar eens zo'n deck maken.
     
  19. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Als ze al beginnen met murlocs casten moet je ze zo snel mogelijk afmaken, aoe attacks helpen ook enorm veel. Bijvoorbeeld Paladins hebben kaarten die 2 damage geven aan alle enemy minions, sowieso zou ik dat bewaren voor kritieke momenten.
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb maar 2 x concecrate met mijn Paladin, dus die had ik gebruikt zodra het kon. Die doet 2 damage aan alle vijanden. Meer aoe heeft die niet. Maar als iemand 20 murlocs in zijn deck heeft, dan wordt het een moeilijk verhaal.
     

Deel Deze Pagina