Korte samenvatting van de conspiracytheorie van Boris:
Boris denkt dat MS een experiment met NL en Scandinavische landen aan het uitvoeren is, lokalisatie is bullsh*t
MS kiest voor o.a. NL en Scandinavië
- Xbox Landen, doen relatief goed
- Gamesindustrie doet het goed
- internetpenetratie het hoogst van Europa (veel toegang tot (snel) internet)
Vaak wordt gezegd dat als in NL iets werkt, dat het internationaal ook goed werkt. Boris denkt dat MS een soort van toekomstperspectief in gedachte heeft. En dat perspectief gaat erom wat er zou gebeuren als er niet meer in winkels consoles/games geleverd worden. Er zou dan geen lokale marketing meer gevoerd worden, maar internationaal (youtube/facebook/google). Dit met de gedachtegang dat je later alles online gaat kopen en online je reclame krijgt.
NL en de Nordics was vooral belangrijk omdat wij bijna allemaal goed Engels kunnen. Het gevoel van Boris van deze theorie werd bevestigd toen vorige week bleek dat EA de marketingteam ontslagen had in NL, terwijl die het beste van Europa draaien.
Dus in mijn ogen puur gericht om marketingkosten te besparen, want via internet Engelse reclames te lanceren is veel goedkoper dan overal lokale marketing. Dat is wat ik ervan begrepen heb.
Laatst bewerkt: 26 jan 2014