Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Geen dacht ik. Was meer een ondersteunende studio. Die hebben ze helemaal geschrapt en toen hebben ze Black Tusk opgericht en heel veel veteranen aangenomen.

2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Nee. Bij Lara hoef je geen 60fps nergens voor nodig. 30fps werkt prima ook voor de PS4. Waarom hoger als je toch bijna geen verschil ziet ?

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is wat kort door de bocht , het gaat erom dat hij niet te vaak 60 , 60 , 60 30, 60 , 60 doet (dus opvallend dikke drops) maar gewoon een beetje rond de hoge 40 lage 50 schommelt

want dan valt het niet zo op

het net die video even gekeken en in de stukken die ze daar lieten zien leek dat laatste meer het geval

maar een rock solid 60fps is het zeker bij lange na niet

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het verschil zie je wel als het 60 fps is. Maar zoals ik eerder zei is het extra kut als die van 60 naar 50 of lager gaat. Omdat je dan 60 gewend bent valt iedere framedrop meer op. Net zoals BF4 soms.

5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    ALs het niet nodig was dan hadden ze inderdaad 30 locked gedaan, maar waarom dat doen als het mogelijk is.
    Heb al aantal reacties van mensen gelezen dat de game gewoon smooth loopt zonder hapering (maar heel af en toe een dip)

Ach het kan erger 24 bijv.

6. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zie echt nauwelijks verschil? Moet het zelf even gespeeld hebben PS4 versie en de X1 nu zie ik het nauwelijks.

Je weet dat PS4 voordelen heeft met ontwikkeling? X1 is veel lastiger en daar gaan men geen tijd in steken om het 60fps te laten draaien voor een HD remake.
    Als het allemaal makkelijker was, dan ging de One ook op 60fps. Dat er meer werkgeheugen in zit wil niks zeggen. Buiten dat hebben de consoles bijna het zelfde.

Laatst bewerkt: 27 jan 2014
  7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Waar kijk je het op?

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Youtube is max 30fps ;)

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wilde net zeggen idd. Hopelijk weet die dat YT max 30 is. :+

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    dat is wel echt een nadeel van next-gen he, de meeste filmpjes en screenshots op gamesites geven totaal geen goed beeld meer van hoe iets op je tv er uit gaat zien :+

je zou willen dat Eurogamer en DF voor elk filmpje ook een 1080p60 download beschikbaar stelden zodat je het ook op je tv in de echte resolutie kon bekijken

Die filmpjes die ze destijds van BF gemaakt hadden gaven pas echt een goed beeld van hoe het eruit ging zien op je tv, dat was wel een een wow moment voor mij

11. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

Je gaat zelf de verschillen zien in multiplats de komende jaren, er is genoeg afgelopen tijd aangegeven dat er nu al een verschil in zit.

Verschil beetje met de vorige gen waarin het lastiger was voor de devs met de PS3 te werken.
    Echter een verschil is dat qua hardwarematig de PS4 nu ook sterker is en gemakkelijker om op te ontwikkelen.

Tijd zal het leren hoe groot het verschil wordt.

12. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    We zullen zien. Hoe groot zal best wel mee vallen. PS3 was ook sterker dan de 360 niet veel van gezien.

13. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Doe es je bril af dan en kijk naar TLOU, Uncharted en Beyond Two Souls...

En wat Kefv al een paar keer heeft gezegd.. hopelijk gaan ze niet de minste console als uitgangspunt nemen

14. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben gelaserd... We hebben het hier over multipats? Exclusieve games zien er inderdaad mooier uit.

15. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee jij zei niet veel van gezien. Dus ik ging er vanuit dat je die games gewoon niet had gezien

16. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

Dat hoop je uiteraard, dat snap ik wel.

PS3 was inderdaad sterker, qua exclusieve games zag je het absoluut waar de PS3 tot in staat was.
    X1 is hardware matig minder, maar ook moeilijk om op te ontwikkelen. (Niet helemaal hetzelfde als vorige gen)

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is wel dat die hele Cell processor crap van veel grotere invloed was dan de ESRAM van de One. Qua architecture zijn de One en PS4 bijna hetzelfde alleen heeft de One die ESRAM. Dat is wat anders dan een compleet andere processor. Die echt moeilijk was om mee te werken en alleen first party devs uiteindelijk er iets van snapte.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    je hoort al maanden gefluisterd worden (soms ook gewoon hardop gezegd zoals door die kerel van Vlambeer want fuck NDA's) dat MS z'n drivers nog niet goed op orde heeft, dat veroorzaakt ook heel veel moeilijkheden

ze zullen het nooit zelf hardop zeggen maar reken maar dat daar nog volop aan gewerkt word

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een multiplat zal altijd de wereld aan shared content hebben zoals npc's, texturex etc, het zijn de prestaties die het verschil maken. En true, een steady 60 was mooier geweest op de ps4, maar het verschil in framerate is echt groot met de X1, dat 'valt zeker niet mee'. :)

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    De One versie is wel locked volgens mij. Vraag me af wat die max halen. :)
    Maar die crap krijg je dus met twee devs die porten. Echt CD..

Deel Deze Pagina