Aan de andere kant krijg je met 1 dev het mogelijke probleem dat het spel zo goed presteert als de zwakste console.
Tsja maar zoals ik zei zijn beide versies niet echt ideaal imo. 60fps is awesome maar dan moet het wel constant zijn. Want als je 60fps speelt en hij dropt een paar frames dan merk je dat gelijk. Als CD hem geport had en getuned had naar de "zwakste" console had je nu wel een contante 30fps ervaring gehad zonder een framedrop op de PS4
Zal inderdaad erg mooi zijn. Las dit stukje op reddit. : "For the X1 this is particularly important since using this technique the 32Mb of eSRAM can theoretically be capable of storing up to 6GB worth of tiled textures. Couple the eSRAM's ultra fast bandwidth of reportedly 192GB/s with tiled texture streaming middleware tools like Granite, and the eSRAM just became orders of magnitute more important for your next gen gaming. Between software developments such as this and the implications of the data move engines with LZ encode/decode compression capabilities on making cloud gaming practical on common broadband connections, Microsoft's design choice of going with embedded eSRAM for the Xbox One is beginning to make a lot more sense. Pretty amazing"
Klinkt goed, maar het lijkt tijd nodig te hebben om dit voor elkaar te krijgen. Nu maar hopen dat alle devs de moeite ook willen/mogen doen ervoor. Gamersyde komt met de videos en screenshots http://www.gamersyde.com/news_we_reviewed_tomb_raider_de-14983_en.html En yep....gezicht is duidelijk verneukt.
vind ik niet , ik vind de nieuwe effecten wel echt wat toevoegen op de X1 en de PS4 de 2013 versie is qua omgevingen toch wel wat statischer maar het blijft allemaal maar marginaal
Je hebt Tomb Raider op de PC gespeeld op Ultra neem ik aan? Want zoals ik het nu zie zijn de textures wat minder helder vergeleken met de PC versie, en zie ik als enigste verschil de character model. Ik kan sowieso wel een screenshot posten waar ik het precies over heb. Brb!
Ik heb het niet over textures en die screenshot van die boom kennen we onderhand wel Ik heb het over de veranderingen in weer effecten, physics, begroeiing e.d PC op Ultra is ook super mooi maar het blijft de 2013 versie van de game
Zullen we het maar niet over de framerates hebben? Het is dat ik het spel nog niet op de Xbox One/PS4 heb gespeeld en nog geen uiteindelijke mening kan geven, maar het verschil ziet er anders wel gigantisch klein uit vergeleken met de 2013 versie. Zelfs als je het hebt over de effecten en physics.
Tuurlijk het is allemaal wat marginaal. Effectje hier effectje daar en meer is het niet (en als je de console versie gewend was natuurlijk de hogere resolutie en framerate) ik zal vanavond eens zo'n rechtstreekse capture van gamersyde van de PS4 versie via mn mediaspeler afspelen, ik verwacht (en hoop) dan wel meer verschil te zien dan in de youtube vergelijkingen
Xbox One-versie mist veel DOF. PS4-versie is eerste screen. Gamersyde heeft ook filmpjes van stukjes gemaakt op PS4 en Xbox One. Hier zie je echt een wereld van verschil door de frames.PS4 en Xbox One. Moet zeggen dat ik nog wel moet wennen aan meer frames hoor. Bij een shooter of racer pik ik het meteen op en is het verschil ook echt beter. Maar als ik nu Tomb Raider check op PS4 dan ziet het er zo snel en soepel uit, bijna onrealistisch op een of andere manier. Ben er niet aan gewend denk ik, dus voelt het nog vreemd aan. Andere kant, had laatst GTA V met mijn 360 aangesloten maar vond het maar moeilijk om dat nog te spelen.
Dat is een kwestie van wennen, net als HFR 3D nu noemt men dat nog TE soepel en spreekt men van een 'soap opera' effect en dat er een bepaalde filmische kwaliteit verloren gaat maar als je eenmaal gewend bent wil je niet meer anders kijk maar naar je op de PC spelende vrienden, die zijn al bezig met 120fps ipv 60
Wat ziet de Xbox One versie er toch slecht uit hier, je ziet dan wel een beetje het blur effect in de PS4 versie, en de Xbox One versie is dan weer wat helder. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik de voorkeur hebben op de PS4 versie.
60fps is king maar zoals ik gisteren zei als het maar niet dropped. Dat is helaas wel het geval met de PS4 versie. Vriend van mij speelt BF4 op de PC met 120fps maar je moet hem horen als die frames even naar 110 gaan.
Het is maar net wat gewend bent he Dat is wel een groot voordeel van PC gamen, je kan zelf je framerate prioriteit geven boven grafische toeters en bellen (of genoeg investeren om beide te hebben) op consoles kiezen developers er toch vaak voor om graphics > framerate te gaan terwijl het zo heerlijk zou zijn als alles lekker locked 60fps zou zijn
Idd. Eerst locked 60fps halen en dan kijken hoe ver je graphics omhoog kan schroeven totdat er dips komen. Maar helaas verkoopt graphics meer.