@Fiasco, NBA2K14 zit dan weer (nog) niet in m'n keuzepakket! Everquest ziet er tof uit, ik hou MMO's alleen nooit erg lang vol...
Guys, hoe zit het met Fifa 14? Ik zit te twijfelen om hem vanmiddag te bestellen. Kan hem voor 50 euro bestellen bij bol.com. Heb namelijk 5 euro entertainment kaart (die voor 31 jan gebruikt moet worden) en nog een 10 euro kadobon. Heb deel 11, 12 en 13 overgeslagen omdat ik nooit zo een hele grote voetbal fan ben en er best wel in zuigt. Maar nu veel vrienden het spelen begin het toch wel weer te kriebelen.
DONT DO IT. De games zijn, vooral sinds 12, alleen maar moeilijker geworden. Niet meelopen met je vrinden en laat de game gewoon links liggen als het niet je ding is. Er is trouwens een demo. Misschien ben je eigenlijk zonder dat je het wist vreselijk goed!
Ja die demo heb ik al paar keer gespeeld, maar ik blijf gewoon niet zo goed omdat ik alleen de standaard dingetjes kent zoals diepte pass, schieten, blocken etc. Maar geen hoge volley en al die dingetjes. En de kennis van spelers ontbreekt bij me. Daarnaast heb je niet echt een soort van verdien model in de game. Waar je bij COD en BF levels omhoog gaat en wapens verdient heb je dat niet echt bij fifa.
Je kunt online seasons spelen. Je kunt promoveren en degraderen. Je koppelt ook je EA Sports account aan de game, daar kun je ook levels mee omhoog gaan en nieuwe ballen etc mee kopen/unlocken.
Hmm misschien wacht ik er dan nog wel heel ff mee. Alleen verloopt m'n 5 euro entertaintment kaart dan
Je hebt wel een Fifa level en je verdient XP met wedstrijden spelen etc. Je verdient met je XP gelijktijdig ook een ingame currency waar je in de Fifa catalogus nieuwe dingen kunt kopen (zoals nieuwe schoenen, andere tenue's etc)
Kun je bij Fifa niet ergens instellen dat je niet meer tegen bepaalde teams wilt spelen. Ik begin een beetje moe te worden van het spelen tegen barcelona en de 'alle ballen op Messi en Neymar' tactiek.
Dat is simpel op te lossen door zelf met een matiger team te spelen. Maakt de game ook leuker imo, omdat de spelers slechter zijn gebeuren er meer random dingen. Ik speel Seasons exclusief met Utrecht en ik kom nooit dat soort topteams tegen gelukkig, en ik merk ook dat mensen die zelf dus ook met een minder team spelen eerder geneigd zijn om een leuke pot voetbal te spelen dan de mensen die alleen maar de topteams nemen en L1 + Driehoekje gebruiken.
Geen Plus-abonnement nodig voor The Elder Scrolls Online Voor The Elder Scrolls Online is geen Plus-abonnement nodig. Zo wordt bevestigd in een vraag- en antwoordgesprek over de game op de PlayStation Blog. Eerder sprak uitgever Bethesda de wens al uit spelers niet op dubbele kosten hoeven te jagen door ze zowel een Plus-abonnement, als een abonnement op The Elder Scrolls Online te verplichten. Nu is duidelijk dat dit dus niet het geval is en de prijs, net als voor de PC- en Mac-bezitters, gewoon op 12,99 euro per maand blijft hangen. Of dit voor de Xbox One-bezitters ook het geval is blijft nog even onduidelijk. Ook laat Bethesda nog weten dat servers per regio en platform worden verdeeld. Dit betekent dus dat als je vrienden in de Verenigde Staten hebt, je ze helaas zal moeten teleurstellen met jouw afwezigheid. So much for globalisering.
Ik speel normaal ook met wat meer gemiddelde teams. Of het NL elftal (al zullen mensen zeggen dat dat ook gemiddeld is ). Maar ik ben niet zo goed, dus ik wilde even een team wat tussen gemiddeld en top in zit (zodat passes wat meer aankomen ) dus heb ik PSG gekozen. Kom ik nog iedere Barca tegen. Oh, maar deze keer niet. Deze keer stond ik voor met 2-0. En toen quitte hij. Hoe verrassend Fifa.
Net een heel leuk potje gehad met Everton tegen Dortmund. Was wel tegen een vriend, je zag echt de 2 tactieken naar boven komen. 1e half uur was hij beter, daarna ik. Everton is echt een counterploeg pur sang wat er voor zorgt dat je met name het laatste half uur aardig sterker kan zijn.
Ik mis bij voetbal juist realisme, vooral tegen de AI. Verschrikkelijk dom en puur een tactiek altijd. Je merkt het gewoon ook aan alles, beide draaien vaak altijd puur om aanvallen en niks minder dan dat. Vooral FIFA is altijd maar klungelig in mijn ogen. Ik speel nooit online, altijd tegen de computer en realisme creëren van een echte wedstrijd vind je nooit terug in de games. Even rustig de bal overspelen en een kwartier later weer even vijf minuten proberen door te dringen. De AI is echt verschrikkelijk. Wedstrijtjes van tien minuten en simpel aanvallen en goals maken. Bij NBA heb ik een quarter gewoon op tien minuten staan wat een wedstrijd dus 40 minuten maakt aan alleen al gameplay. Merk vooral het verschil nu dankzij NBA, dat is echt een wereld van verschil. Natuurlijk twee verschillende sporten, maar op het gebied van AI en realisme merk je gewoon direct verschil. Als je niet uitkijkt en heel even slap gaat spelen pakt je tegenstander je meteen aan. Je voelt en ziet gewoon meteen de druk en tactieken die je tegenstander toevoert zodra jij even gas minder neemt. Nu is basketbal qua spanning sowieso imo een stuk spannender dan voetbal, helemaal in de games. Nee, de footies moeten echt weer veranderen. Ben bang dat EA dat niet gaat doen, die zitten nu 'zo goed' in hun manier met FIFA dat aanpassingen niet gigantisch gaan zijn. Genoeg redenen om nog één keer te hopen dat Konami eindelijk wakker is en met een nieuwe generatie eindelijk weer laat zien waarom ze vroeger geniaal waren met PES.
Dat vind ik ook al jaren. Waarom is het maar niet mogelijk om een echt goed voetbalspel te krijgen als NBA 2K al jaren laat zien dat een sportspel zoveel beter kan zijn.
2K zou het gewoon moeten aandurven, maar ik denk dat zij het al moeilijk genoeg zullen krijgen met de licenties van de competities etc. En nieuwe concurrent voor Fifa is gewoon top! PES is gewoon klaar, die kunnen er beter mee stoppen.
Ik ben totaal geen basketbal fan, maar de game is echt tof, de bewegingen zien er goed uit en het speelt goed. Ook is het moeilijk maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik er gewoon niets van kan.