1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Doe dat maar :+
     
  2. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Zal ik binnenkort wel even doen! Helaas kan ik de juiste schroevendraaier niet vinden :D
     
  3. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    _O_ Bedankt, hier kan ik me wel in vinden. BluRay speler is niet nodig.
    Alleen 'af en toe een spelletje', is dat iets simpels (iets zoals FM) of meer richting Battlefield (wat leuk zou zijn, maar niet hoeft)?
     
  4. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Lenny, bedankt voor het meedenken en je adviezen. Laat het morgen even bezinken want mijn ogen vallen nu bijna dicht.
    Nabrandertje: Waar zit 'm dat verschil tussen i5 en i7, en meer of minder RAM met name in?
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je ook Battlefield wil gaan spelen zou ik die R7 260X er wel in houden, dan moet dat wel lukken (sowieso wel op 1920x1080 op Medium).
    In deze vergelijkingstabel kan je het mooi zien. Het grootste verschil is dat de i7 hyperthreading heeft en de i5 niet en dat de i7 100mhz hoger is geklokt, maar als je naar de game benchmarks kijkt zie je dat het hooguit 4fps scheelt, maar meestal 1-2. Als je daar 100euro meer voor wilt betalen, be my guest, maar ik zou het niet doen.

    Het verschil tussen 8 en 16GB RAM is waarschijnlijk nog minder groot, maar dat laat deze test wel zien. Gelukkig is alles al getest op internet ;)
     
  6. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Wat is dit voor een proccessor?
    CHIPSET Intel® Z68 (B:cool:
    waar kanik deze mee vergelijken?
    Alvast bedankt
     
  7. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Dat is de chipset van je moederbord :+
     
  8. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    aha
    Dank u

    Isdie een beetje goed?
     
  9. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Over de resolutie nog even, mijn scherminstelling staat nu op 1600x900. Als ik de resolutie verander naar 1920x1080, geeft de monitor aan dat 'Input signal out of range' is. Ligt dat aan de hardware of kan de monitor (20inch HP s2031a) geen hogere resolutie aan?
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je monitor is de beperkende factor. Maar op 1600x900 wordt het alleen maar makkelijker voor de hardware van je PC :)

    @Appie: de chipset van je moederbord zegt eigenlijk niets over de prestaties, meer over de features van het moederbord (het aantal USB3, SATA, processorvoet, overklokmogelijkheden etc.). De Z68 is trouwens wel de meest uitgebreide chipset van 2 generaties terug.
     
  11. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    PC is besteld.
    Alleen is de Corsair value select ook een goed geheugen?
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2014
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gefeliciteerd met je aankoop ;)
    Het andere geheugen maakt niet zoveel uit, zolang de snelheid en de capaciteit maar gelijk is gebleven.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wat zijn ook alweer die geweldige monitoren van Dell, qua prijs/kwaliteit verhouding? Zoek er nog een paar voor op kantoor. :)
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  15. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil jullie vragen om hulp!

    Ik wil een desktop systeem in elkaar zetten die het volgende (met gemak) aan zou moeten kunnen:

    - Hij moet League of Legends op 60fps stable kunnen draaien (zonder framedrops!),
    - met op de achtergrond een Skype video chat sessie
    - én in HD streamen op twitch (met xsplit broadcaster).

    Vroeger (2007/2008..) was ik veel bezig met het in elkaar zetten van systemen,
    maar van de nieuwere generatie processoren en grafische kaarten weet ik helaas niet veel van.

    Het liefst qua prijs in een range van 600/800.. Maar het moet wel het bovenstaande aankunnen.

    Scherm etc zijn er al, scherm heeft een resolutie van 1920x1080
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2014
  16. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Mannen, ik zit te kijken voor een nieuwe videokaart en misschien wat extra RAM geheugen.

    Ik heb nu een Nvidia Geforce 460 met 1GB en 6gb werkgeheugen.

    Ik zit te kijken voor de Nvidia Geforce 760 / 770 2gb, kan ik die gewoon over prikken? Bij RAM geheugen kijk ik gewoon wat ik heb en haal ik dezelfde aansluiting.
     
  17. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb een vraagje

    Mijn Ssd (OCZ Revodrive) is kapot
    Nu zegt mijnleverancier dat maken maanden gaat duren

    Nu wil ik een nieuwe ssd kopen

    Welke ssd kanikdan kopen

    Ik zit met het volgende probleem! mijn moederbord asus rampage II heeft geen Ata 600

    Welke ssd moert ik dan kopen?
    Ik zag bijvoorbeeld een OCZ Vector 150 maar die kan er dan niet in?
    en past een samsung 840 EVO dan wel?


    Kortom hoe zit dit? Graag jullie advies!
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat maakt niks uit. Je kan een Sata600 SSD ook gewoon op een Sata300 poort aansluiten, hij zal dan alleen minder snel zijn. Het heeft dus op een PC die geen Sata600 heeft weinig zin om een high-end ssd aan te sluiten, omdat hij simpelweg niet zijn topsnelheden kan halen door de beperkingen van Sata300.

    In dat geval heb je twee opties.
    1. Koop de SSD met de beste prijs/gb verhouding:
    240GB
    http://tweakers.net/pricewatch/324570/crucial-25-inch-m500-240gb/specificaties/
    120GB
    http://tweakers.net/pricewatch/324559/crucial-25-inch-m500-120gb.html

    2. Koop gewoon een SSD met de beste prijs/kwaliteit verhouding:
    250GB
    http://tweakers.net/pricewatch/340874/samsung-840-evo-250gb.html
    120GB
    http://tweakers.net/pricewatch/340873/samsung-840-evo-120gb.html

    Met de tweede optie heb je een SSD die in een eventuele toekomstige PC beter presteert, bij de eerste optie hoef je simpelweg minder uit te geven. Als je nu al weet dat je de komende 2-3 jaar geen andere PC gaat kopen, zou ik gewoon voor de eerste optie gaan. Over 2-3 jaar zullen de SSD's ongetwijfeld weer verder doorontwikkeld zijn, waardoor je destijds weer veel betere kan krijgen.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je voeding moet de nieuwe videokaart ook nog trekken, dus check even wat voor voeding je nu hebt.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Mannen, ik zit eraan te denken om een pc neer te zetten die aan mij tv gaat hangen :) Hierbij wil ik XBMC moeiteloos af kunnen spelen en voornamelijk indie games via steam mee spelen. Iemand tips of aanbevelingen?
     

Deel Deze Pagina