Iedereen kan naast het hoofdaccount een lokaal account aanmaken zonder wachtwoord. Dit lokale account kan je later wel omzetten naar een Xbox Live account. Zodra je het lokale account koppelt aan Xbox Live is er een e-mailadres met wachtwoord vereist.
Nu zegt u dat er verder geen verbinding actief is met Xbox Live en dit ook niet meer mogelijk zou zijn omdat u recent uw modem heeft vervangen. Als de jongens een beetje hebben rondgekeken op bijvoorbeeld internet zouden ze de Xbox console wellicht toch op het internet hebben gekregen via het modem (misschien staat het wachtwoord van het modem onderop het kastje zelf?) of wat tegenwoordig ook kan is de Xbox met wifi verbinden met een mobiele telefoon. Een telefoon heeft namelijk een hotspot functie waardoor het als "modem" kan dienen.
Het lijkt er in ieder geval op dat het ze gelukt is om te verbinden met Xbox Live. Grote kans dat een van uw zoons dan een (nieuw) e-mailadres heeft gebruikt waarop ze zijn profiel hebben weten te registeren. Bij het registeren van een nieuw Xbox Live account wordt wel gevraagd om de geboortedatum op te geven. Zodra een kind een leeftijd onder de 18 invult zal er hierna verplicht worden gevraagd om een ouderlijk account op te geven. Iemand met een leeftijd van boven de 18 jaar.
Als u jongens aardig de weg weten te vinden op het internet zou het kunnen dan ze (nog) een nieuw e-mailadres hebben aangemaakt via bijvoorbeeld outlook.com en bij het aanmaken een andere geboortedatum hebben opgegeven zodat het lijkt of deze persoon ouder is dan 18. Dit nieuwe account zouden ze dan kunnen gebruiken om voorbij het ouderlijk toezicht te komen op de Xbox.
Goed. Wat zijn dan je mogelijkheden?
Vraag het klopt dat ze het account toch stiekem hebben verbonden met Xbox Live. Zo ja vraag of ze het e-mailadres en wachtwoord van het account nog ergens hebben liggen. Vraag ook meteen of ze toen een ouderlijk account hebben aangemaakt en zo ja vraag ook die gegevens op.
Krijgt u bovenstaande gegevens niet, of weten ze het niet meer, is het wellicht handig om de gamertag van het account op te schrijven en eens te bellen naar Microsoft. Telefoonnummer +31 202036606 of 0800 023 3894. Wellicht dat ze je daar kunnen helpen om weer toegang te krijgen tot het account.
Laatst bewerkt: 31 jan 2014