Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dat had ik nu al verwacht met de Xbox One. Nou is het heel goed mogelijk dat Sony MS gewoon te slim af was en dat wanneer MS zegt...''we didn't target high end graphics on purpose'' puur een excuus is. Maar het is ook goed mogelijk dat ze absoluut wel de mogelijkheid hadden om Sony te '1-uppen' maar niet deden omdat ze idd niet voor high end graphics gingen persé.

2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind de grafisch de XB One niet onder doen tegenover de PS4. Tot nu toe zeer tevreden over de presentatie van de X1. Hijs 10x sterker dan de 360 en dat is voor mij prima.

3. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Maar dat komt dan omdat je beide consoles niet hebt denk ik dan. Want ook al is de fps van Tomb Raider niet constant 60fps, het is wel duidelijk soepeler en hoger dan de X1 versie. Dan heb je games als BF4 waar PS4 een hogere resolutie heeft en de X1 heeft meer zichtbare jaggies. Ik zelf heb ook niet beide versies van BF4, AC4, NFS naast elkaar gezien op een groot scherm, maar verschillen zullen er echt zijn.

Ik ben bang dat we het vooral gaan merken bij zware games zoals een nieuwe Rockstar game bijvoorbeeld. Maar ook absoluut The Witcher 3. Het zou me verbazen als de verschillen juist kleiner worden en niet groter.

4. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Daar gaan we weer....

5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nee hoor. Ik zag alleen dat Leis zei dat de graphics niet onder deden en besloot erop te reageren. Aangezien dat helaas niet helemaal het geval is. Verder geen enkele bedoeling mee. :)

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als het nou een review van een random site was...maar er zijn weinig reviews die zo in depth zijn als die van DF :)

http://www.eurogamer.net/articles/d...-vs-xbox-one-which-is-the-better-media-player

Ik denk niet dat MS op het gebied van graphics en multimedia nog voldoende bij gaat trekken. Ook de PS4 blijft verbeteren op beide fronten. Neemt niet weg dat de X1 echt wel een toffe console is. Ik ben altijd wel in voor een nieuwe Halo.

7. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Voor mij valt het mee. Wat er nu op het scherm word uitgebracht is al 10x sterker dan de X360. Dit is allemaal voor mij prima. Als ik een krachtpatser wil voor gamen dan koop ik wel een sterke game PC.

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Waarom post je hier dan?

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Je praat het jezelf alleen maar aan Leis. Zoekt voor jezelf argumenten

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gaat hier wel over PS4 vs Xbox One.
    Heb Tomb Raider op de PS4 en Xbox One gespeeld, verschil in framerate is erg groot. Versie op de PS4 voelt aan als een andere speel ervaring. 30 fps of 60 fps is wel eventjes een verschil, je merkt het echt tijdens het spelen.

We mogen toch hopen dat Tomb Raider een eenmalige uitzondering is, aangezien de verschillen in andere multiplatform games een stuk kleiner waren. Maar ben toch wel erg benieuwd wat een game zoals Thief straks gaat doen op beide systemen. Microsoft heeft op dat gebied nog wel wat winst te behalen.

11. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Eurogamer reviewed ook de EU console.
    Vind ik persoonlijk niet helemaal fair.

Een Xbox 360 die een mindere multimédia console zou zijn als de ps3.
    Dat kan ik niet serieus nemen.

Laatst bewerkt: 6 feb 2014
  12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb van de ps4 ook niet de indruk dat die een betere media hub is dan de ps3 eerlijk gezegd

hoe raar het ook klinkt lijkt het alsof we op dat vlak eerst een stapje terug hebben gedaan (om hopelijk straks no eindeloos patchen en updaten 2 stapjes vooruit te kunnen maken)

niet dat het mij echt boeit want het ook op lange termijn zie ik geen van beide mijn XBMC mediacenter vervangen

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Wie weet met wat software updates komt dat wel goed, al moeten we het helaas gewoon afwachten. Ik wil niet dat multiplat releases gewoon kut zijn op de X1, de ps3 had ook veel problemen met zekere games. (Bayonetta bv) Maar we zullen zien.

Ook weer zo leuk, de nieuwe AC IV DLC gaat standalone worden maar niet op de X1 maar wel op de pc, ps3 en ps4.

http://www.joystiq.com/2014/02/05/assassins-creed-4-freedom-cry-dlc-earns-standalone-release/

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ja heb wel vertrouwen in die software updates. Denk dat het vanuit developers ook wel meer recht gaat trekken. Op een flink aantal PS3 multiplats waren problemen, hoop dat dit nu niet het geval voor de One gaat zijn.

Betreffende Freedom Cry snap ik dan weer niet....Breng die game dan gewoon op alle platforms uit als standalone.

15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Er zit ook een groot verschil met de vorige generatie consoles, toen waren de multiplats minder op de PS3, maar de console was toen krachtiger dan de 360.

Nu is de One de mindere van de multiplats maar ook minder krachtiger dan haar concurrent.
    Ik begrijp dat mensen die hoop hebben op het verleden maar er zat een verschil in :)

16. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Devs moeten natuurlijk ook nog veel leren over de nieuwe gen. Ik wil gewoon op beide consoles dezelfde ervaring, dat de PS4 versie er dan beter uitziet maakt mij niet zoveel, maar dingen zoals framerate enzo zijn toch wel erg belangrijk.

17. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Vergeet niet dat TombRaider ontwikkeld is door 2 verschillende ontwikkelaars. En dat (Weet het bij al zeker)dat de ontwikkelaar geen flauwbenul heeft wat esram allemaal kan.
    Aankomende updates voor de One, maken de One iets krachtiger.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je bedoelt minder als de X1? Waarom zou je dat niet serieus kunnen nemen? Hoe is de x1 in jouw optiek dan een beter multi-media apparaat?

En dat de EU console is gereviewd lijkt mij juist wel representatief gezien waar wij wonen :+

19. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik kan er eerlijk gezegd ook niet van wakker liggen dat de PS4 iets beter presteert dan de One. Het is inderdaad 10x krachtiger dan een 360 en mocht ik console écht voor de graphics kopen dan was ik ook wel voor een PC gegaan.

Kortom, ik kan me volledig aansluiten bij Leis, het is zeker niet voor iedereen een issue dat de PS4 goedkoper en 'grafisch beter' is. Dat hoef je niet te omschrijven als 'Je praat jezelf...'. Zulke taal krijg ik een beetje een neerbuigend en minderwaardigheids gevoel van.

20. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Elke post van Leis (sorry Leis) in versus topic is altijd een verdediging van de Xbone.

Deel Deze Pagina