Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Precies , daar heeft hij het niet over. Het hoogst haalbare is 'catch up'

dat is toch jammer, ik had liever gezien dat ze qua hardware gelijk waren en dan met de software concureren

ipv dat de betere softwarepartij alles op alles moet zetten om platform parity te halen

krijg je een luie Sony van vrees ik :+

en dat is voor niemand leuk

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja niemand had verwacht dat de One er voorbij ging. Maar catch up betekend dat ze ongeveer gelijk zijn. Dan moet je ook met software concureren. :)

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Mja kweet niet, stel dat MS met een sofware update komt die alle hardware verschillen teniet doet en we absolute platform parity gaan zien

dan moet je eerst nog om die 100 euro prijsverschil heen concurreren

Ze maken het zichzelf gewoon te moeilijk , ik snap er echt weinig meer van

want einde vorige gen had 360 echt het momentum qua verkopen, helemaal als je de gen daarvoor er ook nog bij pakt. Dan was Xbox echt nog het opkomende merk

en dan geef je zo al je momentum uit handen

Enige voordeel wat ik er voor de gamers aan zie is dat ik denk dat MS wel flink gaat investeren in een paar mooie exclusieve deals/games/franchises voor de One

zullen uiteraard wel weer dingen worden die vooral de amerikaanse markt aanspreken maar dat mag de pret niet drukken

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Derde generatie. :+
    Maar ja momenteel is het zoals de PS3 in het begin was. Gelukkig is ESRAM niet zoals die Cell processor. Dus denk wel dat het goed komt. Generatie is pas net begonnen. PS3 had ook de wind tegen in het begin maar was uiteindelijk ook gewoon een prima console.

Laatst bewerkt: 9 feb 2014
  5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik zeg ook niet dat het geen prima console is en dat het niet beter gaat worden, want daar ga ik wel van uit

ik vind het alleen achteraf nu de consoles er zijn heel jammer dat MS hiervoor gekozen heeft

want er is wel een verschil met de vorig gen. PS3 had op papier de betere CPU als je de moeite nam om er van de grond af aan voor te programmeren (bijna niemand deed dat , we zagen het voordeel pas echt een jaar of 3 na launch toen Uncharted 2 uit kwam) wat de multiplatform uitgevers niet snel gaan doen natuurlijk

Daarnaast had de PS3 een onhandige weinig flexibele indeling van het werk geheugen

Deze gen heeft is de One op papier nergens echt sterker EN het heeft die onhandige bottleneck in het geheugen

Maar goed, zoals ik al zei hoop ik dat ze juist hierom keihard met unieke content en games gaan komen.

Maar de angst is er wel een beetje (mede door alle verschuivingen binnen MS) dat ze de prioriteiten gaan verleggen en alleen gaan kijken naar de services en het behoud van het CoD en Madden publiek..

en dat we over een paar jaar naast alle tv/netflix/apps onzin al aan de streaming games zitten waar de echte gamers niet op zitten te wachten maar de massa genoeg aan heeft.

Zeg maar het oude 'console gamen is op sterven na dood' scenario

edit://

en ik wil eigenlijk gewoon meer zien van MS als software bedrijf, meer diensten voor de gamers

want vorige gen voordat PS+ uitkwam was het enige positieve wat je over PSN kon zeggen dat het gratis was. Voor de rest was het een en al drama en gewoon geen goede service.

Terwijl LiVE dan wel betaald was maar gewoon goed was en alles deed wat je als gamer wil van zo'n service

En nu.. Ik zie te weinig onderscheidende functionaliteit van MS

Terwijl dat ook is waar ze echt heer en meester waren

Laatst bewerkt: 9 feb 2014
  6. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Dedicated servers is voor mij al reden genoeg om voor Xbox Live te gaan.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De kracht van deze generatie is de Cloud ... op dit moment ligt PS4 voor (Remote Play, en Playstation Now) maar ik weet niet wat de ervaringen zijn met de "AI"van Forza

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De momentum was er helaas al lang uit. Weinig nieuwe IP's en exclusives. De 360 was een saaie console aan het worden de laatste jaren.

Goed om te horen dat de nieuwe SDK veel goed gaat brengen. Bij Sony krijg je deze nieuwtjes helaas niet mee. Zonde, want dat vind ik nu juist zo leuk om te lezen.

In maart komt de nieuwe Infamous. Ik ben erg benieuwd hoe die grafisch gaat presteren.

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Volgens mij is de One niet ontwikkelt met veel rek hardware technisch, dus een update gaat daar weinig aan veranderen. Software technisch is een ander verhaal en ik kan mij goed voorstellen dat de One steeds meer functies gaat krijgen als de ultieme media machine. Daar is de hardware immers ook op gebouwd. MS ligt al langer te stuiptrekken. Dat merk je al aan het soort berichten dat uit die hoek komt, bijvoorbeeld wanneer wordt gecommuniceerd dat MS in de toekomst "even" een patch gaat releasen dat het grafische potentieel van de One met +/- 7% verhoogt om dit gelijk te trekken met de PS4. Right... ik ben wel goed, maar ik ben niet gek MS. Elke ervaren (PC) gamer weet dat, zonder van hardware te verwisselen, zoiets alleen softwarematig mogelijk is door de grafische kaart te overclocken. Dat kan inderdaad, maar het verkort de levensduur van de grafische kaart drastisch (denk aan hitte opbouw).

MS moet gewoon eens ophouden met zeuren en zijn eigen ding gaan doen, wat dat ook is. Zij waren toch overtuigd dat wij gamers allemaal een ultieme media machine nodig hadden? Geloof er dan in, verkoop het aan de man! Ga niet zitten draaien en een andere groep gamers zitten pleasen (lees: voor de gek zitten houden) door te suggereren dat de One hardware technisch net zo sterk is als de PS4, want dat is niet het geval. MS heeft een duidelijke strategische keuze gemaakt, net zoals Sony overigens. Stick with your guns and live with it. En laat de games voor zichzelf spreken.

Laatst bewerkt: 10 feb 2014
  10. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Well spoken.:thumbs:

11. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goede post!

Sent from my C6603 using Tapatalk

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat artikel is niet van MS btw. :)

13. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Volgens mij moet je even meer gaan in lezen. ;) De 8% performance word van de Kinect afgehaald. Kan dus wel. + Het feit dat de drivers worden geüpdatet. De aankomende updates gaan het igg nog verklaren.

Owja; Uit de Esram valt nog veel bijzonders te halen.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De ESRAM is een bottleneck, geen pluspunt

het word nog niet goed benut, dat is waar

maar ook in een gunstig scenario blijft het een bottleneck t.o.v werkgeheugen wat gewoon meer bandbreedte heeft

En de 8% komt niet van kinect af, .. het is een reservering voor de andere lagen van het OS die ze terug gaan brengen

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    ESRAM is niks bijzonder verder hoor. Het was voor MS 4GB aan GDDR5 ram of 8GB aan DDR3. Ze wilde 8GB hebben maar die is langzamer dus gooide ze die ESRAM erbij om het sneller te maken. Helaas voor hun kwam opeens 8GB GDDR5 op de markt. Voor PS was het een makkelijke upgrade van 4GB GDDR5 naar 8GB. MS daarentegen had alles al klaar mbt het syteem en ESRAM dus konden dat niet zo opeens weggooien en er 8GB aan GDDR5 ingooien.

16. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Hoe dan? Dus je moet de kinect hebben/gekoppeld hebben aan je xbox?

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Nee gewoon GPU. Momenteel is zoveel % voor Kinect en een gedeelte daarvan geven ze vrij aan developers om te gebruiken hoe ze willen waar het eerst alleen voor de Kinect was. :)

18. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
  19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kijk eens waar het de laatste 2 pagina's over gaat. :+

20. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    *walks away in shame*

Had blijkbaar niet ver genoeg terug gelezen......

Deel Deze Pagina