Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee die van die 8% geloof ik ook hoor. Maar gaat 8% zoveel verschil maken, daar zit ik een beetje mee. Of brengen ze dit alleen naar buiten om iets van positief nieuws te publiceren.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou MS komt niet steeds met die berichten.
    Meer door devs die voor info gevraagd worden door IGN etc. Ieder klein ding wordt al helemaal opgeblazen en creëert pageviews.

3. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ligt eraan waar die 8% op gezet gaat worden. Op de CPU? GPU? Iets anders? Memory? Je kan die 8% overal op zetten :+

Bij mijn vorige werkgever maar vaak zat met externe van Microsoft kunnen praten over de "One". Vooral over het technische gebeuren. Het is jammer dat Microsoft nooit voor de wat duurdere prularie is gegaan.

Grote sites scoren ook met nieuws over de One. Als Microsoft gewoon vanaf de E3 duidelijk had geweest en geen 180's had gemaakt viel er kwa nieuws ook niet zoveel te smullen :+

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ah kan ik mijn stokpaardje er weer eens tegen aan kwakken :+ Welke mogelijkheden dan?

In een andere post geef je aan dat de verschillen echt niet groot gaan zijn. Lara begs to differ ;)

5. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Sorry Kevf ... heb heel die discussie niet mee gekregen over Lara Croft :+ Care to elaborate? Over dat FPS gebeuren? Tja, dat boeit mij dus niet heel veel. (EDIT2 : Merk wel dat de One versie van Tomb Raider op 30FPS gelocked lijkt te zijn. Vooralsnog zie ik niet echt keiharde verschillen behalve de FPS)

Zelf heb ik een PS3 gehad en vond ik dat dashboard behoorlijk saai en "leeg" aanvoelen t.o.v de 360. Geen party-chat, lastig menu etc... Nu ben ik helemaal niet thuis wat de PS4 allemaal heeft qua opties maar mijn voorkeur gaat uit naar de One. Met hun laatste (Sony) firmware update komen ze gelukkig wel wat in de buurt. Maar kwa kwaliteit ligt de One, op dat gebied ( MAG HET!? :+ ) wel voor.

EDIT
    Mocht ik het mis hebben met de PS4 mogelijkheden, mijn excuus :)

Laatst bewerkt: 10 feb 2014
  6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben vooral benieuwd hoe het met de servers gaat zijn met Titanfall. Dat is toch echt de eerste game die de 'cloud" gaat gebruiken met mbt dedicated servers. Als dat super werkt. Ben ik als MP gamer zeker blij. :)

7. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat gebruiken de mp games nu dan

8. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Inderdaad. Als het maar niet zo'n ramp word als met de FIFA / Battlefield launch :+ Zou die game t.z.t graag willen spelen zonder problemen.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vooral P2P.

10. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dan kan Microsoft er zelf voor zorgen dat dit zo min mogelijk gebeurt door duidelijk en helder te communiceren waarbij ze allemaal de neuzen 1 kant op hebben en houden. Microsoft is gewoon zoekende en ze zijn duidelijk de E3 hetze niet boven gekomen.

Het is hun schuld dst de media alles opblaast, het is hun schuld dat de situatie nu zo is. Het is hun schuld dat er vertrouwen verloren is, hun schuld dat er gamers zijn die niet peinzen om een One te halen.

Ze hebben schijt eraan, tonen duidelijk arrogantie door juist weinig te communiceren.

Microsoft heeft het deze generatie voor mij persoonlijk verpest en ik ben nog steeds elke dag blij met mijn ps4 daar waar ik enkele maanden geleden nog zweerde bij de Xbox en dat zegt genoeg, want als er 1 iemand is die merkgetrouw is, dan ben ik het wel.

11. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Gezeur ook altijd :+

12. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Het is gewoon zo! ;-)

Marketing faal van jewelste! Lijkt wel op Steve Ballmers uitspraak van de iPhone!

Wil je de negatieve nieuws de kop indrukken, dan moet je sterk overkomen en duidelijk zijn en blijven. Je sterke punten omarmen en je minder sterke punten ombuigen tot iets positiefs. Benoemen, maar niet de aandacht en focus erop leggen.

Het kan strategie zijn, maar dan is dit wel dom.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tuurlijk is het hun schuld. Maar de 180 is nu wel een tijd geleden al. Tijd om verder te kijken.
    Daarna zijn ze prima bezig geweest imo (uitstel in Nederland buiten beschouwing te laten). Maar je ziet wel nog steeds dat iedere nieuwssite wel op zoek is naar iets. Zoals die 8% boost. Dat komt niet van MS dat is ook weer ergens uitgelekt. Dan komt IGN met twee artikelen en ook nog een video. Snap het wel het is populair om te doen. En als je het niet doet loop je pageviews mis. Zal me niks verbazen als ze wat meer zoeken naar nieuws over de PS4 dat er ook wel wat negativiteit te vinden is. Productie problemen ofzo. Maar ja dat is momenteel minder populair dan Xbox One nieuws. Tuurlijk zoals ik zei komt het ook een beetje door MS en de stroeve start sinds de aankondiging maar we zijn nu bijna 9 maanden verder en vind het simpele journalistiek om nog steeds daarop te teren.

14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ben het helemaal met je eens hoor absoluut, ik merk wel dat MS met alles probeert om het weer "goed te maken" zie het aan de Gears of War franchise.

Ze moeten zich wel concentreren op hun eigen "media" idee ook al komt dat niet helemaal uit de verf.

Dat MS nog niet in alle landen uit is, is gewoon ronduit slecht dat er niet eens (!) een datum is dat is nog slechter.
    Ze moeten beseffen dat een PS4 gewoon niet bij te houden is en er zelf wat van maken.

MS moet nog gewoon heel wat goed doen, dat betekent niet dat Sony alles perfect doet want daar mag ook wel het een en ander aan veranderen.

15. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Gears kopen is gewoon om de naam "Xbox" beter te funderen voor een eventuele verkoop van de merk "Xbox"

Het is niet onderdeel van de core business van Microsoft meer. En dst het 9 maanden verder is en er wordt nog steeds "makkelijk" mee gescoord is toch nog steeds een duidelijke communicatie probleem. Wat uiteindelijk medeverantwoordelijk wordt voor tegenvallende verkopen. De twijfelaars trek je hiermee niet over de streep.

Natuurlijk kun je verder kijken, maar met welke uitzicht? Nederland heeft nog steeds geen release date?

Nee, de Xbox One komt er bij niet meer. Het is nu een principe kwestie geworden.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind dat wat overdreven. Dat MS GOW overneemt is imo gewoon prima nieuws.
    Is goed voor je merk net zoals Uncharted is voor Sony en Mario is voor Nintendo.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Vind ik ook goed nieuws voor de fans. De prioriteit van Epic ligt niet meer op zelf games maken lijkt het.

Dus de fans van de franchise moeten blij zijn dat MS de franchise in stand houd.

Ik ben zelf ook wel benieuwd wat deels nieuwe mensen gaan doen met Gears op next-gen

18. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Helemaal op één lijn. Dat gedoe rond de release date vind ik ook zo'n typisch voorbeeld. Als MS nu eens wat duidelijker ging communiceren zou ik mij er ook minder aan storen. Ik merk dat ik mijzelf erg teleurgesteld voel in de manier waarop MS met zijn klanten omspringt. Een beetje in de zeik gezet zelfs en ik ben niet de enige denk ik. Erg jammer, want dan gaat het niet om de machine, maar eerder de perceptie van "klantenservice". Eigenlijk ook niet vreemd, want met drie maal de aankoop van een 360 (twee defecten) heb ik toch behoorlijk in het merk geïnvesteerd voor mijn gevoel.

EDIT: Overigens helemaal mee eens dat MS toevallig wel erg vaak slecht in het nieuws komt en dat dit behoorlijk wordt uitvergroot door een gretige media. Neemt niet weg dat het gedeeltelijk zelf in de hand heeft door een duidelijk marketing beleid te hanteren.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja de release info in Nederland kan beter idd. Maar de rest vind ik eigenlijk wel prima.
    Klantenservice ook. Gewoon netjes garantie en binnen een week een nieuwe als er iets kapot is ofzo. En ze staan je gewoon te woord zelfs nu MS NL gewoon verkoop misloopt door import. Nog steeds gebrek aan PS4's in Nederland vind ik btw ook geen goede klantenservice.

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Understatement of the year?8)

Deel Deze Pagina