Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Een hele vette XBMC skin (ik gebruik hem zelf ook :+ )

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Op een mediaspeler zit geen browser. ;)

Aeon Nox is een populaire skin van XBMC. Probeer maar eens op je laptop, echt geweldig mooi. Helaas iets zwaar waardoor meeste spelers hem niet soepel kunnen draaien.

@Delph: draai jij hem op je Xtreamer?
    Ik houd de TLBB trouwens. Die OUYA is maar een onding, verder geen voordelen tov de box behalve 1000 kutspelletjes. Nu maar eens afwachten of RetroPlayer van de grond komt bij XBMC. Dan is dat wel een leuke reden om een HTPC te bouwen, maar vooralsnog gooi ik gewoon mn laptop dan maar aan in de zoveel tijd.

Laatst bewerkt: 10 feb 2014
  3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja mijn Xtreamer kan er wel goed mee omgaan, ik merk geen verschil met lichtere skins

en dan heb ik ook nog best een forse DB (+/- 5000 eps, 800+ films en geen idee hoeveel muziek en audiobooks)

ik denk dat de SSD daarvoor zorgt, weet eigenlijk niet wat normaliter de bottleneck is bij die skin

Geheugen is het in ieder geval niet want ik heb nooit meer dan 1 van de 4 GB werk geheugen in gebruik, op dat vlak is de Ultra echt overkill (omdat het als een HTPC verkocht werd dus je moest er ook Windows op kunnen draaien)

maar als HTPC lijkt de Ultra me te zwak, als Mediaplayer daarentegen.. :+

Laatst bewerkt: 10 feb 2014
  4. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Oh wauw, die skin is echt geil :+

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Maar ook een veel te zware skin. Ga eens op zoek naar Amber. Praktisch net zo mooi en super snel. Ik heb ooit eens een thread gevonden die de performance van skins vergelijkt:

http://forum.xbian.org/thread-139.html

Aeon is gewoon veel te zwaar.

Ik zweer bij Amber op mijn pi.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Zal eens checken, thanks!

7. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Tyrant, ben jij de trotse bezitter van the little black box?
    Zoja, bevalt ie een beetje?

Ben zelf opzoek naar een XBMC speler

Kijk, daar is mijn antwoord al :)
    Vanmiddag maar even zo'n apparaatje oppikken.

Laatst bewerkt: 11 feb 2014
  8. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik vind Aeon toch wel mooier :p maar ik merkte op mijn laptop ook niet dat het een zwaardere skin was, gaat nog net zo soepel als de standaardskin. Voor zo'n mediaspelertje is dat Amber wellicht wel beter :)

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ja mijn laptop draait ook gewoon Aeon, dat is geen probleem voor een i5.

Heeft iemand trouwens ervaring met een i5 NUC? Die zijn ook vrij goedkoop en klinkt ideaal... Ik ga vanavond nog eens mn OUYA aanslingeren om te kijken hoe dat retrogamen werkt.

10. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gezien ik veel series en films kijk lijkt een mediaspeler mij ook wel erg interessant.
    Heb er alleen totaal geen verstand van en weet ook geen bekende van me die zo'n ding heeft. Hoorde er pas op het werk wel wat mensen over, maar geen idee wie het waren. Iemand die mij hier meer over zou kunnen vertellen? Ben al wat aan het rondlezen natuurlijk, maar misschien nog een mooie site erover, of wat tips dan wel een mooie speler.

Edit: Heb geen idee wat ik moet zoeken of wat ik moet vragen. Gebruik nu vaak de 360 om te streamen, of anders kijk ik gewoon direct vanaf de laptop. Ga binnenkort op kamers, dan wil ik daar lekker vanaf de bank kunnen kijken zonder al te veel gedoe.

Laatst bewerkt: 12 feb 2014
  11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Installeer eens Xbmc op je computer en kijk wat je er van vind.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Nou dit is ook lekker... Maandag TLBB binnengekregen. Vandaag kapot?!
    Tijdens de film viel opeens het geluid weg. Mijn Onkyo receiver gaf aan dat hij geen HDMI signaal ontving (wel beeld). Dus ik eerst testen of het aan de receiver oid lag: alle andere kanalen (FM radio, Xbox) deden het prima. Daarna HDMI kabeltje getest.. 3 verschillende kabels getest, in andere HDMI ingangen van zowel de receiver als de TV... Geen verschil.

Dus ik TLBB direct aan de TV gehangen: dikke ruis ipv geluid. Ik neem dus aan dat het HDMI board kapot is ofzo?

Ben er dus alweer helemaal klaar mee.. Ongelofelijk :emo:

13. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Lekker dan :eek:...

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ga nog even wat testen, resetten etc maar als dat allemaal niet werkt koop ik wel lekker een I3 of i5 Barebone en gooi er Windows op. Ben helemaal geen tweaker blijkt maar weer, wordt er alleen maar agressief van als iets niet werkt.

15. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Daar ga ik is mee beginnen ja, thanks!

Edit: XBMX ziet er tof uit, ben er nu helemaal uit dat ik gewoon zo'n ding wil hebben. Wat is een mooie mediaspeler om te starten? Liefste niet veel meer dan een euro of 100 (komt niet heel krap, maar liever richting 100 dan 200)

Laatst bewerkt: 13 feb 2014
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ehh the little black box? :+

17. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Heb jij 'm fatsoenlijk draaien? Gister even mee lopen kutten maar er moet nog zoveel gebeuren volgens mij 8) Is ook mijn eerste ervaring met XBMC, maar plug-and-play is het zeker niet.

Van het weekend maar is goed voor gaan zitten.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Nee is geen plug and play, maar had hem zelf wel aardig snel draaiende, maar had hem natuurlijk al tijdje via m'n laptop draaien dus weet een beetje welke plugins goed zijn etc.

Helaas is mn HDMI board dus dood, dus hij is even retour naar 4Launch :+
    Verder prima ding!

19. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb 'm nu ook aan de gang en zeker niet happy :'-( Het blijft een budget bak dus misschien zijn mijn verwachtingen te hoog?

Situatie: Nas --> Ziggo modum --> 4 port gigabit switch --> TLBB
    connectie type: NFS
    Skin: Amber

Scrollen door mijn library (net geen 300 films) hapert ie "als een malle"
    Starten van films duurt enige tijd, maar niet extreem storend.
    Afspelen media heeft ie ook moeite mee. Haperingen tijdens het afspelen. Mijn duneHD D1 speelt wel vlekkeloos dezelfde files af.

Zelfde setup maar dan op laptop scrollt ie wel normaal

Enig idee of dit met settings te verbeteren is?

Laatst bewerkt: 15 feb 2014
  20. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    De nieuwe Haswell i5 heeft absoluut geen problemen met Full HD, geloof dat zelfs de i3 versie zal voldoen aan voor een mediacenter.

Voor m'n werk gebruiken we de i5 versie met 8GB ram voor 84" 4K interactieve schermen. Geen probleem. Buiten dat verbruiken die dingen echt totaal geen energie, ongelooflijk.

en @ Fardo:
    XBMC op Boxee Box werkt niet goed. De 1.4ghz Atom CPU trekt het allemaal net niet. Ik draai het vanaf een SD-kaartje (class 10) maar het werkt gewoon net niet lekker. Na een maand kloten ben ik teruggegaan naar de gewone Boxee+ Hacks en ben eigenlijk weer ontzettend tevreden.
    Software is snel, stabiel en zijn zo gevonden. Enkel de skin is niet zo mooi als XBMC.

Deel Deze Pagina