Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat ik het al een paar keer gezegd had.

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Naja het is gewoon ronduit slecht wat ze doen.Eerst relatief kort voor de launch de boel uitstellen om er vervolgens maanden lang niet over te zeggen. Verwacht overigens nog wel de X1 hier gewoon in maart/april. Veel marketing is niet nodig en die dingen liggen toch al in Eindhoven dus ze zouden het vrij kort van te voren kunnen aankondigen

3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    De fabrieken draaien overuren.. wat moeten ze in godsnaam nog meer doen? degene die echt een PS4 willen hebben er inmiddels al een.

Dat ding is gewoon gewild en zeker in een land waar officieel enkel de PS4 uit is.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Releasedate van november werd ook pas in september aangekondigd dus april is zeker mogelijk ja. Zeker na die leaked lijst van 2 weken geleden.

Ook prioriteit aan landen moeten geven. Nederland is een PS land maar na 3 maanden kan je hem nog steeds niet uit de winkel halen. Is gewoon niet netjes.

Laatst bewerkt: 10 feb 2014
  5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Zoals ik zei de fabrieken draaien overuren.
    De mensen die een PS4 willen hebben er inmiddels al een dat er in de winkels niets ligt tja over een maand kan dit alweer anders zijn.

Sony doet er alles aan iedereen te bevoorraden dat is gelukt.
    Een knappe prestatie in zoveel landen, daar kan de concurrentie nog een puntje aan zuigen.

Het slechte klanten service komt op mij beetje over naar zoeken om Sony af te kraken... terwijl dit eigenlijk geen issue is.

PS4 is hot en tja dat is een luxe probleem.

MS mocht willen dat ze zulke probleempjes hadden.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    In andere landen is de PS4 toch nog niet ook nog bij lange na niet volop verkrijgbaar? Kan Sony imo vrij weinig aan doen

7. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Wellicht ben ik iets teveel zwart wit ja, Gears aankopen is goed... Maar eerlijk, denk ik dat het meer te doen is om de Xbox naam meer te laden en een hogere waarde te hanteren. Uiteraard doet Sony dit ook. Dus, wellicht had ik het wat minder moeten uitdrukken...

Geen ps4's hebben vind ik persoonlijk niet onderdeel van klantenservice. Als ze maar consoles reserveren voor de klantenservice ;-) voor zodra de shit hit the fan, dat er wel een follow up beschikbaar is voor de gedupeerde klant.

Geen ps4's op voorraad is gewoon een kwestie van een hogere vraag dan aanbod en je leveringen "prioritizen" naar de tier marktgroepen.

Klantenservice heeft er niks mee te maken...

Wat Microsoft doet, doen ze omdat dat het minste is wat ze kunnen doen en wellicht in de toekomst alleen maar zo gaan doen. Multilingual servicepoints die kostendekkend zijn. Houdt de overhead laag en efficiency hoog.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    God ga nou niet zo beginnen. Mij maakt het echt niet uit PS4 of Xbox One. Hopelijk zie je dat als je deze thread een beetje leest en wat ik ook hier op het forum post mbt PS4.
    Dat PS4 gewild was wist Sony al voor de E3. Daar hadden ze dan op moeten anticiperen. Tekort kan maar het is nu al 3 maanden na de release. Dat kan gewoon beter.

Benadrukt juist het punt nog meer.

Nou ja klantenservice, ik gebruikte dat woord omdat iemand ander dat zei over MS. Dat heeft dan ook niks met "klantenservice" te maken.
    Meer je vaste klantenkring dan. MS doet dat slecht met de release in andere landen. Sony met te weinig consoles voor de klanten.

9. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Je kan niet zomaar je productie opschroeven ;-)

Bulkvoorraad is dodelijk, alsook productie tijd inkopen bij Foxconn.

Dat is een logistiek process van jewelste waarbij 1 late levering voor een behoorlijke verlies kan zorgen. Als het allemaal zo simpel was, dan had Sony allang elke winkel volgedouwd.

10. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Jij maakt er een issue van..
    Sony kan niet meer doen dan dit? het heet geen MS door prioriteit te kennen aan US en Uk en beetje naar de omliggende landen en fuck de rest.

Sony wil iedereen zoveel mogelijk de consoles laten bezorgen.
    Moeten ze in een week tijd 300 fabrieken uit de grond laten komen?

Ding is gewoon gewild kan Sony niets aan doen.

Ik heb mijn ding gezegd als jjj het een probleem vind prima.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Heb het ook niet over productie zoals ik zei. Meer prioriteit. Wat ze al hadden zien aankomen sinds de aankondiging van de Xbox One.
    @ Mallakai ik vind dat een probleem ja. En jij vind de release in Nederland een probleem. Ik weer niet.

12. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Komt een beetje op hetzelfde neer don't ya think?

Zo niet, wat bedoel je met "prioriteit" dan als het niet om de productie-value gaat?

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat bedoel ik ook juist.
    Prioriteit naar releasen in landen die duidelijk PS landen zijn.

14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Dude, zoals ik zei prima wat jij wilt.

15. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
  16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het is gewoon weer zo'n typische druppel launch. Lekker goedkoop voor Sony , dat wel

Voor de rest vind ik het erg matig tov je retailers en consumenten

17. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
  18. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Q3 2014 Xbone in NL, let maar op.

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Was toch al soort van bekend?

Als ms die dingen gaat verkopen dan droppen ze het hele home plan van de Xbox. Ik zie het niet gebeuren.

20. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Gelukkig denkt de nieuwe CEO daar anders over.

Deel Deze Pagina