1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik zou ook zeker even wachten. Het is niet alsof je een grote stap maakt qua beeldgrootte van 32 naar 55 ;_)

    Tzt richting de WK is het precies zoals wookie zegt.

    Je wordt overladen met tv's, vaak met bijv een tablet kado etc.

    55", check vooral Panasonic en Samsung.

    Ik zou echt wachten, die paar maanden zijn zo om en dan heb je genoeg aanbiedingen waaruit je kan kiezen en wellicht sleep je een extra kado mee ;-)
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat bedoelt ze met internet ?
    Een paar weken geleden bij een kennis een Samsung UE55F6750SSXXN aangesloten en de tv MOEST internet hebben.
    De kennis had bedacht dat het wel heel handig zou zijn dat ze tijdens een programma iets snel op internet kon opzoeken.
    Niet dus.
    1. Tv ondersteund geen PIP voor de browser.
    2. Browser werkt heel traag.

    Daartegen werken de ingebouwde apps wel heel goed.
     
  3. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Vriendin wil graag surfen en Apps... En ja ze heeft een laptop en een IPad


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had de kennis ook gezegd dat ze beter een losse tablet kon kopen.
    TV geïnstalleerd en wilde ze via de browser de aanmelding voor 1 jaar Netfix invullen.
    Het invullen werd 1 grote fiasco want de trackpad op haar speciaal erbij gekochte keyboard was ultra gevoelig en de muispijl vloog alle kanten op.
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Heel veel SMART tv's lijken zo mooi, maar eigenlijk zit er lang niet altijd genoeg krachtige hardware in verwerkt om al die 'extra' software soepel te laten draaien...

    Gaan dit weekend die Samsung F7000 installeren, benieuwd hoe daar de app's op werken. Opzich is de tv daar niet voor gekocht, maar is natuurlijk altijd mooi meegenomen als het wel goed werkt. (mijn eigen tv bied ook aardig wat SMART functies aan, maar is allemaal zo traag dat er geen plezier aan te beleven valt)

    Denk dat je dan beter af bent met een goede tablet die je kunt connecten (draadloos) met je tv, zodat je dus toch alle content op een groot scherm kunt bekijken als dat wenselijk is...
     
  6. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Totaal niet thuis in de wereld van televisies, maar ik ben op zoek naar een nieuwe tv!

    Heb op het moment een oude philips 32" HD-ready televisie. Wil op de korte termijn echter overgaan naar een next gen console en daar vind ik de aanschaf van een TV (full hd) bij horen.

    32"/A-merk/zo goedkoop mogelijk/Playstation 4.

    Iemand die mij op weg kan helpen?
     
  7. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb onlangs een Samsung UE46f6500 aangeschaft. Nu ben ik erg benieuwd naar de beste instellingen om op het hdmi kanaal in te stellen zodat games er mooi uitzien, maar ook snel op beeld verschijnen. Heeft iemand van jullie goede voorkeursinstellingen voor een vergelijkbare tv?
     
  8. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Nog even wachten op een verdere prijsdaling van de laatste generatie Panasonic plasma's.
     
  9. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Aangezien het de laatste generatie plasma tv's van Panasonic is denk ik niet dat dat snel zal gaan gebeuren hoor. Ze zijn al goedkoop als je kijkt met wat je krijgt voor die prijs.
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Die gaan Imo niet in prijs zakken... Er zijn zelfs klanten die overwegen een 2e exemplaar te kopen als backup ;-)
     
  11. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Panasonic Plasma's zijn zeg maar de nieuwe Kuro's. Niet dat ze de kwaliteit benaderen (op de Z serie na) maar qua prijs/kwaliteit absoluut en helemaal als je ze vergelijkt met de concurrentie.

    Niet dat ik zelf een Panasonic Plasma heb, dat heeft meer te maken met budget en dat ik zeer tevreden ben met mijn huidige tv (LG47LW650S niet een tv die super is voor gaming maar vooral is aangeschaft voor 3D en omdat het 3D systeem dezelfde brillen gebruikt als mijn werk en ik er nog steeds prima op kan gamen) en mijn vorige tv was helaas ook geen Panasonic Plasma want dat was een LG42PG6000 die ik nog steeds heb en toen ik hem kocht uitstekend was voor wat ik er mee deed en nog steeds nauwelijks last heb van retentie (goed mijn huisgenoot vergeet wel eens dat hij niet steeds naar hetzelfde kanaal moet kijken dus moet af en toe white wash erover).
    Dit jaar wil ik mijn tv gaan vervangen maar ik wacht tot eind dit jaar zodat alle modellen goed beschikbaar zijn maar ik vind het erg jammer dat Panasonic niet met nieuwe modellen komt. Wachten dus op vernieuwingen van LG of Samsung op het plasma gebied want plasma wordt het wel weer (tegen die tijd vrees ik dat de Panasonics veel duurder zijn geworden tot ze niet meer op voorraad zijn).
     
  12. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    No shit? ;-)
     
  13. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Om het bescheiden te zeggen ;-).
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zeg altijd dat er Kuro DNA aanwezig is in de plasma's van Panasonic.

    Je gaat toch niet een LG of Samsung vergelijken met een Panasonic GT- of VT-serie 8)
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2014
  15. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    De Samsung F7000 hangt hier nu sinds een week aan de wand en het is echt een schitterende televisie die prachtige beelden kan weergeven. Digitale televisie, blu-rays en games komen geweldig tot hun recht al moet je wel een beetje met de instellingen spelen, fabrieks-af zoals gewoonlijk veel te overdreven instellingen. Zonnebril nodig om tv te kijken zeg maar... ;)

    Enige wat mij tot nu toe teleurstelt is het SMART gedeelte, nog steeds werkt het allemaal wat traag of soms zelfs helemaal niet... Maar dit zou momenteel grotendeels door problemen op de servers bij Samsung komen.
    Begin toch langzaam te denken dat al die opties die tv's tegenwoordig meekrijgen eigenlijk helemaal geen goede ontwikkeling is, beter laten ze schermen puur voor de weergave en laten de rest over aan de randapparatuur.
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Een tv bij mij is puur een beeldweergever. 3d en smart apps vermijd ik het liefst bij het uitzoeken van een tv. Heb andere apparaten hiervoor ;-)
     
  17. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Dat is inderdaad ook het beste, maar bij sommige merken/prijs-klasses heb je al haast geen keuze meer is mij nu opgevallen... Word er gewoon standaard bij geleverd of je het nou wilt of niet.

    Software van een tv updaten vind ik wel een goede optie, maar de rest van die apps kunnen ze beter achterwege laten als het toch niet optimaal functioneert.
     
  18. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Heb jij voor mij leuke settings die ik in kan stellen? \o/
     
  19. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Echt fine-tunen van het toestel ben ik niet aan toe gekomen..
    Is immers niet mijn eigen toestel maar die van mijn ouders voor in hun woonkamer. ;)

    Heb alleen geholpen bij het opbouwen van de setup en alle aangesloten bronnen voorzien van eigen instellingen. Profiel standaard bijvoorbeeld voor tv kijken gebruikt en daar de back-light terug naar 8 gezet en de kleuren iets lager zodat het allemaal iets natuurlijker oogt.

    Voor de rest wacht ik de ervaringen van mijn ouders af, maar tot nu toe zijn ze zeer tevreden over het beeld. Dus denk niet dat ik nog veel qua instellingen hoef te veranderen. :thumbs:

    Uiteindelijk is het toch ook een kwestie van smaak en hangen de instellingen ook af van de ruimte waarin het toestel staat en gebruikt word. (veel of weinig licht maakt hierbij namelijk best veel verschil)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had het een tijdje geleden wel heel gemakkelijk bij een kennis.
    Zij hadden een Samsung Plasma gekocht en wilde de contrast meteen terug schroeven naar 20% om inbranden tegen te gaan.
    Was niet niet nodig en heb de Samsung meteen in de dynamische stand gezet 8)

    Ze hebben ze hebben wel mijn advies opgevolgd om de SD-decoder eruit te gooien en deze te vervangen door een CI+ module.
     

Deel Deze Pagina