1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Bijna wel 8)

    Backup moet nog steeds draaien maar ik heb geen schijven waar die backup op kan 8)
     
  2. Xbox.exe

    Xbox.exe Nu even serieus

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort een probleem met mijn laptop. Deze valt namelijk na vijf minuten uit wanneer ik aan het gamen ben en , wel minder vaak, wanneer ik een livestream (bijvoorbeeld Eredivisie) aan het kijken ben. Nu draai ik ook weleens zware programma's voor mijn CPU en geheugen (o.a FL studio) en daar valt 'ie nooit uit. Beetje vreemd dus.
    Heb net even met een progje de temperatuur van mijn laptop gemeten tijdens het gamen. Zowel mijn CPU als mijn moederbord werden allebei rond de 85 graden. Zou het daar aan kunnen liggen? Probleem is echt heel frustrerend want op deze manier kan ik geen enkel spel meer normaal spelen...

    Edit: Heb het probleem al opgelost! Even de stofzuiger op de ventilator gezet en die zat vol met stof. Kan weer door met gamen :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2014
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb een probleem met de accu van mijn laptop. Ik heb hem pas anderhalf jaar, dus het lijkt me niet dat hij kapot is. Mijn vader had het eerder over iets dat 'de klok van de laptop' niet meer gode zou zijn ofzo.

    Mijn probleem is namelijk dat mijn laptop geen meldingen meer toont wanneer de batterij onder de 20% is. Hij valt gewoon ineens uit, als je even rustig aan het werken bent en niet let op de accu. Heel soms geeft hij wel een melding dat de accu bijna op is, maar dat komt niet vaak meer voor. Opvallend is dat die melding dan komt als ie op 12 - 14% zit en niet meer bij de normale 20%.

    Dit heb ik de afgelopen dagen ook wat vaker meegemaakt.. dan geeft de laptop aan dat ie echt bijna op is, klik je erop en zie je dat hij 0% aangeeft. Een beetje raar, want dat was normaal nooit. Dan zou die bij 5 - 8% al uitvallen ofzo.

    [​IMG]

    Iets is er in ieder geval veranderd en doet raar. Best lastig, want hij valt nu steeds uit als ik een tijd lang zonder oplader werk.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zijn de settings nog wel goed?
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    waarschijnlijk is je batterij aan het opgaan, dat was voor mij ook het begin van een kapotte batterij namelijk. Nu kan ik nog maar 20 min laptoppen zonder stroom voordat hij uitvalt :+
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Jup, alles staat nog goed.

    Dafuq, ik heb de laptop pas anderhalf jaar? 8)

    Moet eens de garantie op gaan zoeken dan.
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik heb ook een HP laptop gehad. Accu daarvan ging ook erg snel kapot.. Nu veel blijer met mijn Sony Vaio.
     
  8. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ugh, ik heb helemaal geen geld voor een nieuwe laptop. Ik moet toegeven dat hij ook wel anderhalf jaar permanent aan heeft gestaan. Alleen 's nachts zet ik hem soms helemaal uit. Misschien toch maar eens een gewoonte van maken.
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja ik kreeg het na iets meer dan anderhalf jaar met mijn Asus laptop :'-( moet daarbij wel zeggen dat ik vrijwel altijd mijn laptop op netstroom had staan mét de accu erin, dit is blijkbaar slecht :p. Nadat mijn batterij echt dood was, was mijn garantie al voorbij. Snel erbij wezen dus ;)
     
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Het systeen dat achter dat powerlogo zit, dat aangeeft hoeveel resterende tijd je nog hebt met deze accu.. dat systeem is gewoon fucked up volgens mij?

    Hij hangt op dit moment níét aan de lader. Terwijl ik dit stukje type zijn er al drie verschillende 'tijden' genoemd. Het begon met 34 minutes remaining, daarna iets in de 50 en nu 1 hour 14 minutes. En op dit moment klik ik erop en is het veranderd naar 1 hour 7 minutes. Ja hee, doe 's normaal.

    Dat rare dat ie soms op 0% is en niet uit is gevallen heeft daar wellicht ook mee te maken ? En dat ie steeds uit het niets uitvalt, zonder dat ik een melding heb gekregen dat ie bijna leeg is. :x
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hmm het zou kunnen dat je batterij niet goed meer te lezen is ofzo? Dat de daadwerkelijke accuduur niet overeenkomt met wat er staat. Wel vreemd dat er ook weer tijd 'bijkomt' eigenlijk.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Accu heb je ook maar 6 maanden garantie op. Het probleem is dat je hem altijd aan de lader heb zitten (waarschijnlijk), maar daar kunnen accu's superslecht tegen en dan zijn ze zo kapot. Als je je laptop altijd op dezelfde plek heb staan en altijd aan de stroom, haal dan gewoon de accu eruit, dan blijft de accu goed. Bewaar de accu op een droge, koele plek (heel veel sites zeggen dat ie ook in de vriezer kan, maar daar ga ik mij niet aan wagen). Mocht je een nieuwe kopen natuurlijk, nu heeft het allemaal niet zoveel zin meer.

    Nog wat tips.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Goed om te weten. Ik was ook zo eigenwijs met mijn DS destijds om die steeds aan de lader te laten. Is natuurlijk heel iets anders, maar ik zal rekening mee houden als ik weer eens iets met een accu aanschaf. :thumbs:

    Overigens doet de DS het nog prima verder, maar zal ook niet teveel risico meer nemen als ik dat ding weer eens gebruik. :thumbs:
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Thanks. Heb met ons pap m.b.v. HP Battery Check eens een test gedaan en daar kwam uit dat de vierde cel (4-cel accu) 0V gaf i.t.t. zo'n 4000V bij cellen 1 t/m 3. Kapot, denk ik. Daarnaast werkte de gehele accu nog maar op 34% van z'n kunnen.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Updaten vanuit de Metro-indeling werkt niet, en nu zie ik dat er hier ook geen voortgang is. Hij blijft dus (vooralsnog) oneindig hier op staan. Heeft iemand een idee wat er mis is?

    [​IMG]
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Moet je plaatje het natuurlijk wel doen :+
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Doet ie het zo? Heb 'm direct gedeeld vanuit SkyDrive in Windows 8.1, leek me wel handig eigenlijk.

    [​IMG]
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Nein.
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    [​IMG]

    Dan maar zo.
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ah ja, ik heb ook een hoop gekut gehad met die update, laptop bleeft constant herstarten...
    t' Is een update voor Skydrive, dus niet cruciaal, misschien eerst die update uitzetten, de rest installeren en daarna proberen de laatste update (KB2923768) te installeren?
     

Deel Deze Pagina