Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is nog niet de final build. Dus ik wacht nog even met conclusies. :)
    Jackfrags heeft weer een goede impressie vid van Titanfall.

     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Keuze voor die engine was ingegeven voor tijdnood, Respawn is natuurlijk een nogal jonge studio en ze wilden dit jaar met een game komen dus moesten iets bestaands kiezen.

    Het is wel opvallend dat de keuze op Source gevallen is en niet bijv op Frostbite (als je dan toch EA als uitgever kiest..)

    Maar op zich vind ik het wel een interessante keuze, het is wel weer eens een andere feel dan UE , Frostbite en Cryengine

    Wat mij betreft gooien ze alle grafische toeters en bellen overboord voor een echte rock solid 60fps (dus niet de 'mja het komt wel eens bij 60 in de buurt' van BF4, Ghosts en Killzone). Tuurlijk had ik ook liever gezien dat de game grafisch geweldig geweest was maar op dit moment is de gameplay en de positieve verhalen daarover wat me interesseert

    Als ze met deze eerste haastklus een nieuwe franchise neer kunnen zetten die echt mee gaat doen en de variatie en innovatie gaat brengen die we al jaren lang van CoD vragen kan ik er mee leven dat de omgwtf next-gen hypergraphics in deeltje 2 komen

    Eerst de gameplay perfectioneren
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2014
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Source is eigenlijk de beste keuze als je zo shooter wilt hebben. Frostbite is nice etc maar zoals we weten is het niet echt het beste voor (snelle) shooters. Source is stabiel, hit registratie is prima en de tickrate is altijd hoog. Dus dat is perfect voor zo shooter. Zeker als het snel is.
    En zoals je zei ze zijn een jonge studio met best wel weinig mensen dus dan is Source ook een solide keuze. Iedereen heeft er wel eens mee gewerkt. :)
     
  4. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Graphics 3 keer niks is iets overdreven vind je niet?
    Tuurlijk het kan altijd beter.

    Gameplay daar draait het om.
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    Titanfall 2 komt vast ook op de PS4 dus logisch dat er dan pas een next-gen gevoel komt :+

    Maar zonder gekkigheid, de gameplay ziet er tof uit en ben stiekem wel een klein beetje jaloers. Aan de andere kant ben ik ook wel een klein beetje FPS moe dus vind het dan ook weer niet zo super erg dat ik op een gefinetunde TF2 moet wachten
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Denk dat er daarom ook voor gekozen hebben, voor een competitieve shooter is het natuurlijk wel een bewezen engine

    maar ik denk dat ze tegelijkertijd wel mikken op een beetje de CoD feel, ben benieuwd of dat lukt in Source

    Voelt toch net weer wat anders
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jackfrags zegt wel dat iedere Source game wel altijd hetzelfde aanvoelt. Portal, TF2, CS. Maar dat die vond dat Titanfall niet dat gevoel gaf en dat het meer "its own beast" is.
    Wapens voelen wel een beetje COD achtig aan. Snelle reload en bijna geen recoil maar het is wel fijn in zo snelle shooter zegt die. Tijdens de livestream gisteren had die het ook over dat er snel "COD met mechs" geroepen wordt. Hij begreep wel waarom mensen dat zeiden maar zei ook dat het wel geroepen wordt door mensen die het nog niet gespeeld hebben. Iets wat ook steeds terugkomt in alle andere previews van sites. :)

    Zoals ik gisteren tegen Jorrie zei in het Titanfall topic. Deze is game is meer fast spaced en meer no brainer. Wat ik soms ook wel fijn vind om op een avond te spelen dus imo kan ik deze game mooi naast BF4 hebben. :)
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad. Ik ook. Soms wil ik gewoon als een no-brainer rondlopen. Nu speel ik daarvoor maar TDM of Domination in BF4. :+
    Maar een game als Titanfall kan dat perfect opvullen. :)
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat idee heb ik dus ook met L4D, TF2, CS etc

    dus ben wel benieuwd hoe dit aan gaat voelen

    en ook of het wel echt zo no brainer word

    want ik denk dat al die extra movement mogelijkheden voor heel veel mensen een flinke aanpassing in speelstijl betekend

    doet me wat dat betreft meer aan Quake dan aan CoD denken

    tegenstanders komen niet alleen van links en rechts maar van alle kanten :+

    En ben ook erg benieuwd of het moba element met die grunts echt een belangrijk onderdeel van de gameplay word of dat het meer aankleding is voor de leuk
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan je eigenlijk alleen maar doorverwijzen naar die Jackfrags vid. Hij beantwoord al die vragen. :)
     
  11. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Wat is dat toch met dat gehamer op 60FPS. Is dat dan echt zo'n game changer zoals dat hier wordt beweerd?
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    In online FPS ja, in singleplayer wat minder
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het verschilt echt per game.

    Als je Killer Instinct speelt dan merk je gewoon hoe soepel en vloeiend die game speelt. Waarschijnlijk zul je ook in Titanfall wel merken waarom het zo chill is.

    Maar bij andere games is het niet echt een must en zou het mooi zijn maar niet een must.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Titanfall is alles behalve een looker. Maar dat wisten we eigenlijk al sinds de aankondiging dat de game in de maak was in de Gameinformer cover story vorig jaar. Had de game ook veel liever op Frostbite of Cryengine gezien, maar ja. Uiteindelijk zal het allemaal om de gameplay draaien en die is verdomd fun.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Qua gameplay heb je helemaal gelijk. Ik zou TF zeker halen, iets wat ik van Second Son niet kan zeggen.

    Echter qua prestaties, waar we het hier toch vaak over hebben, is dus ook TF onder de maat. Dat is niet de eerste keer op de X1.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Even wachten tot de volledige release. Zeker als ze nog zeggen dat het misschien 900p wordt.
     
  17. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Halo 3 was in 2007 nog niet eens native 720P, maar 1152×640.
    720P was de standaard en toch werd het een mega succes.
    Graphics zeggen niet alles.

    Titanfall zal na mijn idee ook een succes worden, omdat de gameplay er sterk en fris uit ziet.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2014
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    720p was vorige generatie alles andere behalve de standaard
     
  19. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Misschien niet maar kan me nog goed herinneren dat er voor de release veel geklaagd werd over de resolutie.
    Dat was er na wel anders.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.489
    Leuk Bevonden:
    3.439
    Source is idd. een goede keuze voor een FPS, al is de engine niet zo veeleisend. Opvallend dan dat de 60 fps target dus niet continue gehaald wordt in Titanfall. Maar goed, het is ook nog beta engine materiaal. Ben erg benieuwd naar het eindproduct. Wordt Titanfall een groot succes of niets meer dan een eendagsvlieg? Het ziet er namelijk leuk uit, maar hoeveel staying power heeft deze game?

    EDIT:



    Zeer nice. Misschien dat ik hem gewoon voor de PC haal. Mijn rig moet dit goed kunnen draaien, al heb ik weinig aan 4K met mijn monitor.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2014

Deel Deze Pagina