Beter dan verwacht…..
Vorige week weinig tijd gehad om er echt even voor te gaan zitten en de V12 goed te leren kennen. De verwachting was dan ook achteraan in het veld te moeten plaatsnemen. De auto ligt mij wat minder, laat staan de kalender. Anyway toch vol frisse moed aan de kwalificatie begonnen. Reed meteen in de tweede ronde een strakke tijd van 1.27,2xx !!. Dacht dat dat nog wel genoeg zou zijn voor het middenveld…..not want de 1 na de ander ging onder de tijd door. Rinck een 5e plek! Een herhaling van de V8 op Indianapolis.
Eerste heat bij de start maar even rustig aan gedaan, Denvan voor me samen met Loyall. De boel proberen heel te houden en zorgen dat ik ritme zou krijgen. In bocht 3 zag ik Rinck vlak voor me weer de baan opkomen, die ff moest grasmaaien, zonde van zijn kwalificatie. Vervolgens bij opkomen kombocht moest hij nog ff de kreukelzones testen, dat kan je beter in het vervolg tijdens de trainingen doen, zonde van zijn heat. In de verte achter Loyall aan en rondjes draaien. In ronde 8? Achter hem de pit in en voor hem er weer uit!....maar bleek niet onze snelle JMW pitcrew te zijn, maar een pitbug bij het Circus Team.
Loyal kwam uiteindelijk nog op mijn bumer en kreeg vanwege de pitbug zijn plek terecht terug), uiteindelijk 8ste en niet ontevreden.
In de tweede heat reversed grid, dus vooraan starten. Flavour met Alfa voor me, Loyall en Denvan achter me. Bij opkeomne rechte stuk, gas erop. Flavour pakte Alfa meteen en ik kon er in de eerste bocht voorbij. Daarna zat ik rondes vast achter Flavour en voor Loyall. Hoofd Koel houden. In ronde 7 maar bewust vroeg de pit opgezocht, gelukkig ging Loyall met me mee (goed gecommuniceerd! ), waardoor ik wist dat Loyal me niet “via pitstop strategie” zou inhalen. Flavour reed nog een aantal rondes door. Ik hoopte dat mijn snelheid in die periode hoger zou kunnen liggen, maar kwam in gevecht, waardoor Flavour na zijn pit alsnog voor me zat. Weer opnieuw beginnen. Uiteindelijk in ronde 13 Flavour pas kunnen verschalken bij opkomen kombocht.
Ondanks het feit dat mijn achterbumper behoorlijk vaak getest werd, was dat in mijn ogen allemaal binnen de marge en niet allemaal te voorkomen in racesituaties. Flavour was echt moeilijk te passeren (voor mij althans)!
Nb ik zat deze week ff een herhaling van FM4 Seat Leon supercup te bekijken uit 2011 op de nurburgring....., werkelijk tenenkrommend hoe daar door iedereen gereden werd.......of beter gezegd ''niet'' gereden werd....
Op Indianapolis erg leuke heats gehad als je er i.i.g. niks van verwacht. Rinck maakte het feestje bij JMW compleet door de 5e plek in de heat binnen te slepen.\o/
Laatst bewerkt: 12 feb 2014