Juist wel wat ik zo lees op neogaf en wat mijn ervaring is. Zeker op een groot scherm en echt ingame oogt het nu veel rustiger.
Oh ja, als ik de volledige screen bekijk is het best opvallend idd ik snap sowieso niet waarop er uberhaupt een sharpening filter op moet ik heb dat op mijn tv ook uit staan , zet het altijd uit want bij content die maar een beetje in de buurt komt van HD levert kunstmatig verscherpen alleen maar jitter en kartels op
Gerucht gaat nu op Neogaf door Famousmortimer dat Amazon Xbox wilt overnemen, zeker na afgelopen weken het al beetje in het nieuws is gekomen dat MS de Xbox wilt dumpen. Neem het met een korreltje zout.
Bedankt voor de tip, binnenkort ook maar eens uitproberen. Heb de scherpte nu op 50 v/d 100 (standaardinstelling)
Heeft het nu nog wel.. maar voor m'n gevoel iets minder nu. Maar dat kan ook gewoon zijn omdat ik het nu minder 'wil' zien door die update.
als je HD digitale tv hebt en alle content is verder ook HD qua media en games dan gewoon op 0 zetten het voegt dan niks toe, alleen bij je SD tv zenders mocht je die nog kijken en bij al je HD content zorgt het alleen maar voor jitter en jaggies en pixel crawl en meer van die termen
Tv kijk ik nooit maar neem aan dat het bij 720p/1080p mkvtjes ook helpt? Ga het iig met gamen proberen
En de andere games? Zag je die aliasing in echt elke game voorheen dan? Was alleen weg te halen door de boel op 720p te zetten toch?
Scherpte (scharpness) helemaal uitzetten (waarde 0) geeft wel verlies qua diepte in het beeld vind ik... Daarom gebruik ik bij games wel die instelling, ook al staat die maar heel laag. (10 tot max. 30%, afhankelijk van de game) Digitale 'beeld verbeteraars' kun je het beste wel allemaal uitzetten. Beeld wat een HD-bron uitzend is zo goed dat moet eigenlijk gewoon één-op-één weergegeven worden door jou tv, alles wat digitaal 'verbeterd' word is erbij verzonnen (berekend) en maakt het beeld eigenlijk alleen maar onrustig(er) en dus slechter.
Dat vind ik dus ook man. Op zo'n beetje alle AV forums zeggen mensen dat ze de sharpness op 0 zetten of hooguit 1 of 2. Maar dat is ziek laag en ook wazig. Ik snap niet dat mensen de sharpness zo laag kunnen hebben staan.
Met BF3 had ik sharpness helemaal uitstaan. Maar bij BF4 wordt het helemaal wazig idd. Dus hij staat daar weer op 50.
Ik heb sharpness ook op 40, inderdaad, contrast op 85, mijn persoonlijke smaak is belangrijker dan dat van forums. Sent from my C6603 using Tapatalk
Sterker nog, ik heb het op maximum op de beamer en ik merk niks van lelijke jaggies met 360,PS3, en Wii U. Op een plasma tv echter was 5 a 10 vaak voldoende.
titanfall: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-titanfall-beta-tech-analysis Ik hoop dat het nog beter wordt met de full game, want dit is onder de maat. Maar toch had ik het spel maar wat graag op de ps4 gezien
Het is inderdaad maar te hopen dat het een oude build is. 60 fps moet toch wel gewoon gehaald worden lijkt mij..