1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    De 50GT60 is anders al mooi in prijs gezakt!

    Of het wordt de ST60 die zelfs al onder de 1.000 euro zit. Enkel de input lag op dat toestel...

    Benieuwd wanneer ik voor de bijl ga. \o/
     
  2. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht op de 4k tvs. Over een jaar of 2 zullen die wel betaalbaar zijn.

    Alleen ik wil die wel eens in het echt zien. Weet iemand in Breda toevallig een winkel waar ze die hebben staan? Of is dat hier nog nergens te zien

    Als ik op mijn ipad een 4k filmpje youtube op zet, dan wordt je gewoon weg geblazen door de kwaliteit. Terwijl het natuurlijk niet 4k is wat ik zie. In het echt moet het helemaal tof zijn, zeker op een grote tv.

    Kan er haast niet op wachten. Nog nooit zo toe geleefd naar een nieuwe generatie tvs.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2014
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zelfs wanneer de grotere 4K schermen (kleiner dan 50 inch loont zich eigenlijk al niet eens) betaalbaar worden zal het gebrek aan 4K content nog steeds bestaan...
    Naar mijn mening benutten ze 1080P nog niet eens optimaal en dan willen ze nu alweer een hele grote stap voorwaarts maken.

    Eer dat 4K de standaard voor de consument is staan de 8K tv's alweer in de uitverkoop, gaat veel te snel met die televisies! :9
     
  4. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, dat klopt. Maar lig al zo ver achter, dus wil eens inhalen, en heb nog even geduld.

    Als het goed is komt visio, of vizio... Met een 4k tv voor rond de 1000 euro. Dit jaar al.

    Content ben ik niet bang voor, dat begint nu al met netflix en zo. Eer dat die tvs betaalbaar zijn, is er genoeg te zien denk ik.
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Dat zou kunnen, maar volgens mij kijk je dan hoofdzakelijk naar content die word geupscaled. Netflix streamen kan sowieso nog steeds niet op tegen hardware zoals een blu-ray speler, daarvoor is de bitrate simpelweg niet hoog genoeg en word de content dus teveel gecomprimeerd voordat die op jou scherm komt. (wat Netflix nu HD noemt vergelijk ik nog steeds met DVD kwaliteit)

    Daarom vind ik het eigenlijk een beetje zonde om nu al veel geld in een upgrade te steken die je vervolgens eigenlijk helemaal niet volledig kunt benutten en waarnemen. Tuurlijk zal het beeld weer iets beter en scherper zijn, maar als ik voor dat geld een goede 1080P televisie koop zul je waarschijnlijk hetzelfde resultaat hebben.
    Een 4K scherm van 1000 euro zal denk ik dan een instapmodel zijn en qua formaat niet echt groot, of dit dan nou zo'n stap voorwaarts is betwijfel ik.

    Ik zou even geduldig afwachten en je niet laten inpakken door die mooie 4K demo-filmpjes die nu in de meeste grote electronica-zaken, of online te zien zijn. Ook al is het om te watertanden, want dat moet ik zeker toegeven! :9

    Triple A-games met hoogwaardige graphics draaiende op een 4K resolutie is nog ver weg, en digitale televisie in 4K zie ik ook nog niet echt snel gebeuren...
     
  6. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Onze Samsung 40ue6230 is aangesloten via bedraad netwerk. Ik wil namelijk geen wifiverbindingen open hebben staan. Als ik echter op de pc mn netwerk overzicht raadpleeg, zie ikd at zowel de wifi als de kabelverbiding is verbonden met de router! De instelling op de tv laten zien dat de verbinding via kabel gaat. Hoe zet ik dan alsnog de wifiverbinding uit?

    En hoe zorg ik ervoor dat als ik via de tablet een filmpje op de tv aspeel, dit via de router moet gaan en dus via de kabelverbinding?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De netwerkkabel uit de Samsung trekken en dan de Wifi-instellingen verwijderen.

    Heb met de UE55F6770SSXXN bij een kennis de zelfde probleem.
    Samsung maakt zowel via utp als Wifi verbinding met de router maar als ik de gegevens opvraag krijg alleen die van de utp in beeld.

    Je kan rechtstreeks met de tablet via Wifi een verbinding maken met de Samsung.
     
  8. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    En ik wil dus eigenlijk via de bekabelde router verbinding de tv aansturen. Waar haal ik de wifi op de tv eruit?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even bij de netwerkinstellingen.
    Screen Menu > Netwerk.

    Heb geen Samsung tv bij de hand en weet niet hoe het menu er precies uitziet.
     
  10. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Daar kan ik zien dat de kabelverbinding actief is. Nergens zie ik dat de wifi actief is, behalve op mn netwerkoverzicht, ook na verversen
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik bij de UE55F6770 de netwerkkabel achterin de tv druk dan wordt deze automatisch gebruikt.

    Screen Menu > Network > Network Settings
     
  12. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Bij mij ook. Dat zie ik dus in dat scherm. Maar als ik op de tablet een filmpje op de tv wil afspelen, schakelt wifi zichzelf op de tv in. Ik wil juist dat dit via bekabeld gaat en dat wifi zich dus niet zelf inschakelt.
     
  13. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Update: heb de koppeling op de tablet weggehaald met de smart tv. Nu is de wifi verbinding niet meer zichtbaar in het netwerkoverzicht. Toch kan ik nog steeds filmpjes pushen naar de tv, maar nu dus blijkbaar via het bekablde netwerk.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Samsung geeft de voorkeur aan om rechtstreeks tussen tv en tablet te streamen.

    Alle apparaten in mijn tv/audio meubel werken via een netwerkkabel.
     
  15. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Bij mij nu ook. Daarom wilde ik dus van het wifisignaal af tussen tablet en tv. Dat loopt nu netjes via de router.
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik ben er net achter gekomen dat Wireless Display niet werkt op mijn (Dell L501X) laptop. Is er een andere manier om mijn tv en laptop te verbinden via wifi?
     
  17. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Nu ik mijn PS4 heb wil ik ook een nieuwe tv halen. Heeft er iemand ervaringen met de Samsung UE32F6510SS of UE40F6510SS? Hoe is de response bij dit model, Samsung geeft aan dat deze niet te zien is maar communiceren ook niet de daadwerkelijke cijfers.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De response-tijd (panel) van beide tv's ligt rond de 5ms.
    Wat veel belangrijker is de inputlag , hoeveel tijd gaat er verloren tussen aansluiting en uiteindelijke plaatje.

    Veel tv's hebben een game-modus waarbij de meeste technische trucjes worden uitgeschakeld om alles zo snel mogelijk op het scherm te kunnen krijgen.

    Volgens een Duitse test zou de 46" een lage inputlag hebben.
     
  19. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Hier is het sparen begonnen voor de Samsun UE55F9000. Heb een budget van +-2000 over voor een nieuwe televisie en heb nog het geduld om in elk geval tot het WK te wachten. Ik hoop m dan toch eerder voor 2200 op de kop te kunnen tikken dan de huidige 2799 waarvoor die nu te koop staat. De keuze voor deze tv is toch ook om wat future proof te zijn. Iemand ervaring met deze televisie?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Plasma Discounters in de gaten houden want daar kost die nu € 2499

    Tv zal pas sterk in prijs dalen als Samsung zijn opvolger zal uitbrengen.
     

Deel Deze Pagina