Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    maar is dat wel het belangrijkste punt? Het verschil maakt mij geen reet uit tussen ps4 en X1. Misschien is die beter, maar op welk punt? Grafisch en kracht zeker ja. Op het gebied van games, online connectie, support, dashboard, total package etcetera is de strijd nog niet gestreden.

Beide topapparaten hoor. Heb zelf een X1, maar PS4 is ook een geweldig apparaat. Het valt me alleen op dat veel mensen (niet hier hoor) de X1 al afschrijven, omdat die in het eerste jaar geen 1080p kan halen. Vandaar mijn interesse naar de verschillen. Anyway, thanks voor de uitleg

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    900p weet ik niet, ik denk dat ik op mijn tv dat niet met 100% nauwkeurigheid kan spotten

720p wel

3. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ligt eraan hoe groot het scherm is dat je gebruikt ;) het verschil merk ik iig wel op grotere schermen.

4. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    In dit topic wel.:9

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Precies man. Op een 32 of zelfs 42 inch ga je het volgens mij niet echt merken. Maar ik zelf projecteer op mijn muur met een beamer op ongeveer 110 inch...hell yeah dat ik het ga merken. Maar ook weer niet, want ik kan de PS4 in het begin er niet naast zetten als vergelijking. Dus wanneer ik die X1 haal...weet ik toch niet beter dan dat eerst. :+

De nieuwe SKU zou ervoor moeten zorgen dat 1080p makkelijker behaald kan worden. Ik zeg...maak de boel 900p, want dat verschil is volgens mij eeeeeerg klein, en stop al die grafische details erin die er anders niet zouden zijn met 1080p.

Laatst bewerkt: 21 feb 2014
  6. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nja gaat ook nog wel om meer dan dat he :)

1080p 60fps was gewoon als standaard verwacht. Slaat nergens op dat het nog steeds zo moeilijk is om dat voor elkaar te krijgen... Wat kunnen we dan nog meer verwachten van deze consoles?

7. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Men mogen voor mij beter een game maken die lekker 720p is en lekker speelt, dan ééntje van 1080p en loopt ruk met veel frame-drops.
    1080p is nog geen must voor mij.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik had sowieso 1080p voor alles verwacht. Maar ja...aan de andere kant..genoeg games op 360 en PS3 waren niet eens native 720p, dus misschien was het een te hoge verwachting.

9. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Vind ik niet te hoog verwacht

10. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Ik liep net met de lunchpauze even door de Madiamarkt Bijlmer Arena, staan gewoon stapels Xbox one's (Duitse imports) voor 560 Euro of iets dergelijks. PS4 zijn allemaal uitverkocht. Microsoft gaat volgens mij deze generatie zo hard verliezen, voor mij hadden ze met de Xbox en de (deels) 360 veel goodwill opgebouwd maar die hebben ze nu voor mij wel compleet vernietigd.
    http://www.nu.nl/tech/3705099/playstation-4-ruim-5-miljoen-keer-verkocht.html

Vanwege de RoD problemen met de 360 wou ik deze generatie eerst eens afwachten en eerst maar op mijn laptop blijven gamen. Mijn laptop draait spellen tenminste 1080p, zie geen enkele reden om een Xbox te kopen, ze hebben misschien wat exclusives maar de meeste komen uiteindellijk toch wel op de pc uit.

Heb wel een Vita gekocht en moet zeggen dat ik daar veel plezier mee beleef en aangezien ik nu ook PS plus heb ik nu toch ga overwegen om een PS4 te halen.

11. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Hier ook sinds kort een Vita, geweldig mooi apparaatje en is weer een stapje dichterbij de PS4. PSN met PS+ is top! :D

MS heeft het gewoon verknald, en zal ooit wel op de markt komen hier als sloppy second! :p

12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik merk het verschil al bij 40inch tv's. Maar dan moet je wel beetje goed kijken. Bij 55inch is het wel heel duidelijk vind ik.

13. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
  14. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Staat ook een demo unit Xbone nu als het goed is

15. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
  16. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Ja zag 2 jongens FIFA spelen, maar ik was nou niet echt van dat is next gen! Meer zo van is dat een 360 oh nee toch de one. Totaal niet onder de indruk.

Edit: Was wel ook op klein scherm gewoon op een kopstuk van een schap

Sent from my iPhone using Tapatalk

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Het is alleen zo jammer dat afgezien van Gravity Rush, Uncharted en TearAway je geen tyfus aan het ding hebt. PS3/PS4 games hoef ik niet op een handheld te spelen wanneer het op de bigscreen kan. Ik heb de Vita vorig jaar verkocht en geen moment spijt van gehad. Erg zonde dat er gewoonweg te weinig boeiende exclusives voor zijn.

Rogier

Om echt next-gen te zien moet je gewoon Ryse zien. Fifa is niet een goede game om het daaraan te zien.

18. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Whuuut? Sowieso is VITA nu RPG heaven aan het worden. Dikke toename in VITAs hier op het forum laatste tijd ook

19. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Valt toch wel mee? Genoeg leuke games en overal vind ik het gewoon een vet ding! :)

20. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Tja dat snap ik maaa dat is wat op die demo gespeeld werd, de zoveelste blunder van MS. Waarom zou ik nu in godsnaam de one moeten kopen...

- Grafisch? Mijn laptop speelt spellen wel in full HD met hoge grafische settings.
    - Games? Meeste komen uiteindellijk toch wel op PC en dan ook nog tegen lagere prijs, + je hebt steam en daardoor veel betere aanbiedingen.
    - Controller? Ik speel aantal spellen met Xbox controller op de laptop, soms met muis en tobo afhankelijk van voorkeur.
    - Big screen? Ik kan mijn laptop zo aansluiten op de tv en dan met de controller net zo spelen als de console.
    - Kinect? Mijn zoontje gebruikt op het moment kinect op de 360 (Disney games) en mijn vrouw voor als ze gaat zumba dansen, dance central speelt ed. Ik zelf maak er nooit meer gebruik van (anders dan naar mijn dansende vrouw te kijken :+)

Daarnaast als ik dan toch al kijk naar "next gen" dan gaat mijn voorkeur dus uit naar PS4 vanwege de games, maar grafisch kunnen de consoles niet tippen aan mijn laptop :F:

Deel Deze Pagina