[XOne] Thief

Discussie in 'Games' gestart door Yaran08, 2 apr 2013.

1. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ja dit klopt, dit hadden ze bijv ook met tomb raider benelux editie.

Wordt gewoon geleverd.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

2. opeltwintop2007

opeltwintop2007 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    game mania ( belgie) levert ook op de release( gisteren besteld):)

3. BullFinch85

BullFinch85 Active Member

Leuk Bevonden:
    27
    Heb hem ook besteld, voor de ps4. Vind het sfeertje er echt wel tof uitzien dus ben erg benieuwd

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de reviews.

5. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    It's okay, 10/10 - IGN

6. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Serieus? Lijkt me sterk. Kan je ff een bron linken.

7. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Hoe moeilijk kun je Thief maken? - Opties voor de hardcore gamers

De originele Thief was eind jaren negentig een spel voor de echte hardcore gamer. Het draaide allemaal om sluipen en als je een foutje maakte, betekende dat al snel het einde van je avontuur. De fans van het eerste uur waren dan ook niet blij toen bleek dat de reboot, die eind deze maand uitkomt, zijn oren lijkt te hangen naar een mainstream standaard. Gelukkig kun je al die opties uitzetten en kun je Thief zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Thief werkt met een puntensysteem, waardoor je voor al je prestaties beloond wordt. Hoeveel schatten heb je gestolen, hoeveel wachters heb je uitgeschakeld en op welke manier? Het vergelijken van die scores met je vrienden moet het gebrek aan multiplayer opvangen. Een goede manier om je score omhoog te brengen is door de moeilijkheid handmatig aan te passen. De nieuwe Thief heeft veel opties die je kunt in uitschakelen, waarmee je je puntenaantal lekker spekt. Die opties maken de game wel een stuk moeilijker, en de echte die-hard kan zo een bijna onmogelijk speelervaring voor zichzelf creëren.

Classic Thief Mods

De eerste paar mogelijkheden als je een custom-moeilijkheidsgraad selecteert zijn zo lastig nog niet. Deze Classic Mods zorgen ervoor dat de game wat meer gaat lijken op zijn voorgangers op de PC. Zo kun je tegenwoordig in bijna elke game zo'n beetje altijd en overal saven, maar met de Chapter Saves Only zet je dat gewoon weer lekker uit. Een tripje terug in de tijd dus, waarbij elk klein foutje betekent dat je een missie weer helemaal opnieuw moet doen. Ook kun je de crosshair uitzetten, het mikpunt dat zo onmisbaar is geworden in hedendaagse games. Het levert niet veel punten op, maar het is dan ook een klein ongemakje waar je mee moeten kunnen leven. Iets meer punten krijg je voor de mod Stealth Takedowns Only: je mag wachters alleen vanuit de schaduwen onschadelijk maken, niet in een open gevecht.

De meest populaire optie in deze categorie is waarschijnlijk de No Focus. Je moet het dan doen zonder de Focus-skill die in dit nieuwe deel wordt geïntroduceerd. De vaardigheid zorgt ervoor dat de interactieve onderdelen in de wereld oplichten, een beetje zoals in Tomb Raider. Zo kun je makkelijk de plekken vinden waar je omhoog kunt klimmen, zie je snel welke kaarsen je uit kunt blazen en kun je natuurlijk de wachters goed in de gaten houden. Bovendien kun je de tijd vertragen als je iemands zakken aan het rollen bent en zie je de zwakke plek van je vijand tijdens een gevecht. Echt zo'n skill die hardcore gamers niet willen gebruiken, en nu krijgen ze dus een beloning als ze de Focus links laten liggen.

Legendary Thief Mods

De Classic Mods lijken nog wel te doen, maar nu wordt het al een stuk moeilijker. Een van de Legendary-opties is dat je alleen maar speciale pijlen mag gebruiken, bijvoorbeeld de water- en vuurpijlen waar Garrett zo bekend om staat. Het uitschakelen van vijanden met je pijl en boog vanuit de schaduw is er dus niet bij. Verder kun je de mogelijkheid om te eten uitschakelen, waardoor je je health en Focus op geen enkele manier meer kunt bijvullen, en kun je de prijzen in de winkels flink omhoog gooien zodat je flink moet sparen om je voorraden bij te vullen.

De meest interessante opties in dit deel lijken ons Zero Damage en Slowed Movement. De eerste spreekt eigenlijk voor zich: als je ook maar een klein beetje schade lijdt, is het Game Over. Ook de tweede laat niet veel aan de verbeelding over: Garrett beweegt een stuk langzamer. Dit lijken ons instellingen die de manier waarop je de game speelt echt veranderen. Je kunt geen enkele fout maken, want dan ben je meteen uitgeschakeld. En aangezien je zo langzaam loopt moet je je omgeving tot op de centimeter uitmeten en goed plannen om langs de vijanden te kunnen sluipen. Snel van schaduw naar schaduw rollen is in ieder geval niet meer aan de orde.

Ultimate Thief Mods

Nu blijven alleen de echte masochisten over. Er zijn vier Ultimate Mods die ons buitengewoon onmogelijk lijken, maar wel een flink aantal punten opleveren. De minst imposante is No Upgrades: alle manieren waarop je Garrett kunt verbeteren in het spel zijn ineens afgesloten. Meer health of meer plek voor pijlen kun je dus wel vergeten. Een stukje spannender wordt het met No Kills or Knockouts, waarbij je echt niemand mag vermoorden of neerslaan. Het komt er dus op neer dat je het best ongezien kunt blijven. En als je dat toch van plan bent, kun je No Alerts ook wel aanzetten. Geen mens of dier mag jou zien rondsluipen en als een wachter je toch spot of een hond naar je blaft, dan is het afgelopen.

Zo'n onverwacht einde van je spel is natuurlijk zuur, maar al helemaal als je de laatste mod, Iron Man, hebt aangezet. De term komt je misschien wel bekend voor: als je afgaat, moet je het hele spel opnieuw beginnen. Niet bij je laatste save of bij het vorige hoofdstuk, maar echt weer helemaal van het begin. Dat klinkt hardcore, maar al helemaal als je ook nog wat andere opties aanzet. Je kunt het jezelf dus uiteindelijk zo moeilijk maken dat je het hele spel van voren af aan moet beginnen als je gezien wordt of als je een wachter neerslaat. En dat terwijl je langzaam beweegt, geen schade mag oplopen en de winkels belachelijk hoge prijzen vragen. We wensen je succes, wij gaan het zeker niet proberen.

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Weet nog niet wat ik allemaal aan of uitzet. Ben wel meer casual geworden qua gamer, maar het moet wel thief zijn. Iron man zeker niet ieg.

Komt deze nu op de 25e of de 28e?

9. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
  10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Iemand enig idee wanneer het embargo voor reviews afloopt?

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vandaag dacht ik om 15:00.

Edit:

Destructoid - 7.5/10
    IGN - 6.8/10
    Eurogamer - 6/10
    Gamespot - 6/10
    Polygon - 6/10

Laatst bewerkt: 24 feb 2014
  12. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ja, dat wordt dus geen Thief voor mij...

13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Aiiii dat zijn wel hele matige cijfers! had een pre-order gedaan.. maar even over nadenken of ik het wel doorzet.

14. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Meh, had 'm ook in de pre-order. Jan als Thief-fan gaf het een 9 in de PU. Toch maar ff die andere reviews checken.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Joystiq - 8/10 [4/5 stars]
    Gametrailers - 7.5/10
    Playstation Universe - 7.5/10
    EDGE - 7/10
    Gamesided - 6.5/10
    Rocket Chainsaw video review - 6/10 [3/5 stars]

16. Rickk

Rickk Active Member

Leuk Bevonden:
    128
    Niet heeeuuull positief dus? Ach, die sfeer! Ik heb er zin in!

17. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Wow. De reviews die ik heb gelezen zijn ronduit slecht. Wat jammer want het leek me wel een toffe game.

18. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Tja, je kan een game natuurlijk niet geheel op de sfeer laten rusten.
    Maar wat met name bij de vorige delen in de serie heel goed was was het level design (City Bank in Thief 2 bijvoorbeeld). Grote open levels en veel verschillende routes mogelijk. Wat ik er zo van mee heb gekregen is dat dit bij Thi4f juist totaal niet het geval is omdat het heel erg lineair is. Ik denk dat dat het grootste minpunt is.

19. BullFinch85

BullFinch85 Active Member

Leuk Bevonden:
    27
    Inderdaad niet super positief, maar ik laat mijn pre order gewoon staan. Dat de kombat minder is, interesseert me bijvoorbeeld niet zo veel. Het is niet voor niets een stealth game

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb er gewoon toch zin in. Genoeg gezien dat je het best behoorlijk als een oude thief game kunt spelen. Krijg een beetje de indruk dat de reviews zich teveel op de thief uit het verleden laten leiden, waardoor ze wat biased zijn ...

Over een paar dagen kan ik het zelf beoordelen ...

Deel Deze Pagina