Als al die shit een beetje mainstream wordt, dan stap ik in. We zijn als maatschappij al ''teveel'' bezig met onze status-updates, whatsapp contacten, linkedin profielen, ons kent ons bullshit, Instagram vol taggen, facebook aanvullen met nietszeggende bullshit, om de minuut naar je smartphone grijpen en als je een dag je telefoon vergeet, raak je in paniek.
Waarom zou ik al die shit nog meer connected willen in een gameconsole? Zodat ik mijn honger naar informatie kan stillen door uiteindelijk geen 5 minuten mijn concentratie kunnen houden? Door tijdens het gamen te snappen zodat ik EN kan gamen EN tv kan kijken?
Alsjeblieft zeg, hou op. Dat zie ik mezelf niet doen, waarom? Omdat ik het bloed irritant vind dat technologie steeds meer grip op ons neemt en dat wij als mens er steeds meer afhankelijk worden.
Informatie-voorziening is de nieuwe ''cocaine'' anno 2010 en verder. Wij willen continu gevoed worden met visuele prikkels, stimuli van notificaties, berichten krijgen om je belangrijk te voelen, 3 dingen tegelijk te doen.
Alsjeblieft zeg, mij niet gezien. Als ik game, dan doe ik dat om even te vluchten van de gewone wereld, om mij te verdiepen in een andere speelwereld en daarin los te gaan. Noem het escapisme, ik noem het een plezierige tijdsverdrijf. En zodra dat stuk ook nog is volledig geintegreerd moet worden met allerlei gadgets en dingen waarbi ik 3 dingen tegelijk kan doen, dan word ik misselijk van binnen.
De Xbox One is de ''ultieme apparaat'' voor de dikke amerikaan die 10 uur op zijn bank zit en alles koopt via de Let's Buy channel om vervolgens op te staan omdat ie moet kakken van zijn 3kg zwaar wegende Pepperoni Pizza van PizzaHut die hij via de Xbox One met voice command heeft besteld terwijl hij 13 kills maakte met Battlefield online. En zelfs in eigen land van deze ultieme apparaat, verkoopt Sony nog dik meer consoles dan MS in hun eigen thuisland notabene. Dan doe je in mijn ogen toch echt iets fouts.
Andersom zou dat nooit gebeuren in Japan. Nooit.
Nee, mij niet gezien. Het is mooie techniek, dat zeker. Maar ik wil een game console om te gamen. En laat mijn nou gewoon verdomme met rust.
Klik om te vergroten...