Windows Phone [deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ja die bovenste van de concepten zie ik ook eerder erin zitten. Zo blijft het ook nog erg clean want foto's als achtergrond kan het wel erg druk maken. We zullen het zien, de lijst van 8.1 features is echt enorm lang en er zitten heel wat mooie features tussen. Alleen hoop ik dat MS volgende keer wat sneller is met updates, want WP8 heeft in principe sinds de launch geen echte grote update gehad. Zoals bijvoorbeeld Mango voor WP7 was.

2. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Dat riep ik al een tijd geleden.

Ik heb er verschillende gedachten over wat Nokia met deze mobiel wil bereiken.
    Ben ook heel benieuwd of dit positief zal gaan werken voor WP ...We zullen het zien.

3. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Video van (beta) Action Centre in WP8, sommigen van jullie zullen dit wel waarderen. :)

[yt]s8nmCGCeFmo[/yt]

4. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @appie van Nokia (voor de overname) is het een logische stap: maak een instapmodel met android zodat je mensen naar je merk brengt, en als die nieuwe klanten dan een high end toestel willen verwijs je ze naar de eigen Lumia serie. Voor zover ik het begrijp kan Nokia dit soort processen ook niet stopzetten zolang de overname van MS nog niet klaar is, vanwege oneerlijke handel oid. Ik ben vooral benieuwd hoe MS er straks mee omgaat als ze de devices van Nokia overnemen en ze een (goedlopend?) android toestel uitbrengen. Gaan ze ermee door, of kappen ze?

Rayman is trouwens weer uit de store verwijderd :mad:

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Wat? Waarom? Ik was nog aan het twijfelen of ik zou wachten op een W8 versie of niet. :mad: Zaten er bugs in ofzo?

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Erg nice, ook met het wifi/bluetooth etc, dat zijn echt van die functionaliteiten die ik ''mis'' bij WP.

7. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ja zoiets vermoed ik ook!
    Ook denk ik dat veel mensen die er weinig van weten (ouderen) vragen in een winkel.. zo van ehh we zoeken Android(daar hebben ze weleens van gehoord). En als de verkoper dan een Nokia laat zien (want laten we eerlijk zijn dat merk kent bijna iedereen ) dan zeggen die mensen doe die maar. Waarop de verkoper dan zegt maar voor ietsje meer heb je ook deze en pakt vervolgens een WP!
    En idd hoe gaat het in de toekomst! Ben wel benieuwd naar deze zet van MS!

We zullen het gaan zien!

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Alleen als het al gaat gebeuren is het geen zet van Microsoft maar van Nokia. Een in mijn ogen laatste stuiptrekking zijn van een ooit zo groot en succesvol Europees bedrijf opgeslokt door de Amerikanen. De Asha line blijft als ik het goed heb van Nokia dus wat ze daarmee gaan doen bepalen ze zelf, Lumia en de rest van aankomende (high end) smartphones valt straks na de overname onder Microsoft.

Zelf had ik liever gezien dat Nokia onafhankelijk bleef maarja dan waren ze al bankroet geweest, MS was de enige keus voor Nokia.

9. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ze zijn er hoor, en ze komen zelfs wereld wijd en nog wel 3 modellen!

Nokia gaat groots uitpakken!

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Yup heb het gezien, ongelofelijk domme zet als je het mij vraagt. Misschien marketing technisch goed om Windows Phone 8 aan te prijzen, maar qua specs verschrikkelijk ben blij dat ze deze toestellen niet aan de Lumia franchise hebben toegewezen. The Verge en andere websites melden ook dat het tergend traag is, zou dat met opzet gedaan zijn? Want als dat zo is wie koopt die toestellen dan, werkelijk waar wie zit hier op te wachten? Alleen mensen die Android goed vinden en graag een Nokia willen, voor de rest zou ik geen enkele doelgroep weten want het zijn budget phones maar dan nog met TE slechte specs om normaal te kunnen draaien. Zelfs hun eigen Lumia 630 die er aan komt blaast deze series weg, totaal nutteloos dus.

Edit: Wat ik dan wel weer mooi vind is die lime kleur, die zou ik graag op een aankomende Lumia 930 willen zien. :)

Laatst bewerkt: 24 feb 2014
  11. -Japster-

-Japster- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Worden er binnenkort nog nieuwe Lumia telefoons aangekondigd? Ben namelijk wel gecharmeerd van het Windows besturingssysteem. Draai momenteel Launcher 8 Pro op een Android Phone en vind het wel lekker vlot en strak werken die Windows interface.

12. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Lumia 1520 niks voor jou?

Beste phone in jaren imo :)

13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja maar die launcher is geen Microsoft product. Als ik jou was zou ik eerst maar eens in de winkel een toestel met de echte Windows Phone erop gebruiken.

En ja worden naar verluid op Build 2014 in april meerdere toestellen aangekondigd waaronder een Lumia 630 en 929/930. Die laatste zou een high-end toestel moeten zijn want het is de succesor op de Lumia 920.

14. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Domme zet? Ziet er mooi uit!! Ik koop misschien wel een Nokia X als aanvulling van mijn 920 (of tegen die tijd 1520 :))

15. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Dat meen je toch niet? Mooi? Maar over smaak valt niet te twisten idd.. 8)

En ja ik vind het zeker een domme zet (mijn menig), ze beconcurreren dan hun eigen low-end Lumia 520/620.

16. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ze complementeren hun eigen low-end telefoons en bieden een instap Nokia voor Android gebruikers die ook een Nokia willen hebben. Daarbij bieden ze er hun eigen layout bij die heel erg in lijn is met de Lumias waardoor de overstap naar een high-end Nokia dan weer gemaakt kan worden. En het beste: Het is veel minder lelijk dan standaard Android en draait wel alle apps (of ze kunnen binnen 8 uur geconverteerd worden). Ik zeg: doen!

17. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Tja maar ik heb begrepen dat er geen Playstore is en geen Google diensten. Zelf zit ik dan niet erop te wachten om allerlei dingen te moeten gaan installeren (mods/hacks whatever). De interface ziet er oké uit, alleen veel minder interactief als de WP interface. De toestellen vind ik daarbij ook een stuk minder mooi als de Lumia's maar dat is een kwestie van smaak. Wat ik dan wel weer mooi vind is die groene kleur, daar zou ik straks wel een Lumia 930 in willen zien. :)

18. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ze bieden een eigen store aan, met de verwachting dat 75% van de apps van de playstore meteen al werkt en de rest van de apps binnen 8 uur te converteren zijn. Ik neem aan dat Nokia zelf met een mooie marktplaats komt en geen mods. Sterker nog, misschien gaat Nokia Android ietsje veiliger maken door hun eigen store te gebruiken maar dat is nu nog wishful thinking.

De telefoons zelf zijn idd iets minder mooi dan de Lumia's, maar ik doelde ook op de interface. Ja, ik heb nog steeds het liefst een Lumia, maar met een Nokia X heb je wel toegang tot alle apps en heb je een mooiere interface dan bij standaard android.

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Hieronder trouwens een lijst van de features die WP8.1 ons gaat brengen of alles 100% bij launch erin zit is natuurlijk niet helemaal zeker. Maar als je keek naar de massive Mango update die WP toen ook al eens 500 nieuwe features bracht zou het heel goed kunnen dat dit alles in de 8.1 update gaat zitten.

Action Center

• Notification center – Alerts, non-Toast notifications, update history, more
    • Quick-access to customized actions, including Wi-Fi, Bluetooth, Plane mode, etc.
    Apps + Store

• Apps can capture audio/video from themselves; be limited for copyright concerns
    • App and Game data stored on SD cards
    • Apps on SD Cards are only allowed from ONE originating phone. If it detects that apps from another phone are installed on the SD Card, then it will ask to delete those first
    • App Suggestions by location
    • Backup of App + Game data to OneDrive (if developer enabled)
    • Facebook app comes with OS, updates independently, hooks into OS
    • Filter through installed apps by usage/install date
    • Manual Update checks
    • Option to update store apps automatically
    • Option to update store apps when only on Wi-Fi
    • Single sign-in for apps (like on Windows 8) with Microsoft Account; sign in will persist across devices + apps with permissions prompt
    Calendar

• Google calendar support, with multiple calendars
    • Weather in calendar
    • Week view in calendar
    Camera

• Burst camera mode, including auto-deletion of bursts
    • New layout
    Bing

• Bing smart search (similar search system as Windows 8.1)
    • Podcast app powered by Bing, full featured
    • Browser

Internet Explorer 11
    • IE 11 to save and remember your password for websites
    • JavaScript and HTML for app development
    • Upload files through Internet Explorer 11
    • Tabs now show up individually in multi-task window
    • WebGL and Normal mapping support
    • YouTube Player including HTML5 video support
    Developer

• Background tasks: Bluetooth signal strength, Chat message notification, Device connection change, Device use trigger, Gatt characteristic notification, Location, Push notification, Rfcomm connection, System event, Timer
    • XAP replaced by APPX
    • ​​Audio/video transcoding that’s hardware accelerated
    • New dev tools including: SemanticZoom, DatePicker, TimePicker
    • Actionable notifications for apps
    • Silent/ghost notifications for apps
    Email

• Encrypted and signed e-mail support
    • New Email sync options with accordance to usage patterns (i.e. If you get a lot of mail on particular days and if you don’t check mail every day).
    • Option to always download emails and pictures within them
    Enterprise and Office

• Enterprise enrolled phones can have their passwords changed and remotely locked
    • Password protected Office document support
    • Office Lens support for scanning documents with camera, import into Office with OCR
    • Rebranding of SkyDrive to OneDrive
    • VPN support built in
    • S/MIME to sign and encrypt email
    • Access to corporate resources behind the firewall with app aware
    • Auto-triggered VPN
    • Certificate management to enroll, update and revoke certificates for user authentication
    • Enhanced MDM policies to lock down functionality on the phone for more enterprise control, in addition to richer application management such as allowing or denying the installing of certain apps.
    • Enterprise Wi-Fi support with EAP-TLS
    General User Experience changes

• Start screen backgrounds
    • Back button no longer closes apps, instead it suspends them
    • Double-Tap to unlock your phone (Feature from Lumia devices on Amber Update and newer)
    • Double Tap to Power Off
    • Favorite photos by tapping a heart icon
    • File picker
    • Kid's Corner - Password won't be displayed (bug fix)
    • Live Tiles – mark as red by swiping from the left over the Tile
    • Live Tiles – Three column support (maybe)
    • Navigation bar for phones without physical keys on the front
    • Notification if charger isn’t of adequate power
    • Quiet Hours - Disable notifications during pre-selected timeframe
    • Screenshot button combination is now Power + Volume Up
    • Search button will be the new way to open Speech (aka ‘Cortana’)
    • Separate volume controls for ringtones/notifications and music/media
    • Set default Voice Navigation app for the OS
    • Swipe down to close apps in multitasking view
    • Voice Narrator for Accessibility
    Keyboard

• General keyboard enhancements, show emoji when typing
    • Swipe keyboard option - “Write, when I swipe through letters”.
    Media

• Audio/video transcoding, Hardware accelerated
    • Media editing: audio and video; Audio effects, video effects; Slow motion video
    • Xbox Music and Xbox Video as standalone apps instead of the Music + Video Hub (allowing more updates to be pushed)
    Messaging

• Change default SMS app. You can also change which SMS app will show notifications.
    • Mute Thread - Optionally silence text threads, no longer receive notifications or Live Tile updates
    Phone + Contacts

• Contact list sorting of those with phone numbers
    • Call duration (press and hold reveals a "details" menu in call history)
    • In-call speech commands. You’ll be able to say “Call XXXXXX”.
    • Inner Circle of contacts. Up to 40 contacts can be in the inner circle.
    • Operators can also install certain applications once a SIM card is detected
    Sense

• Battery Power Sense – App to monitor which apps draw the most power
    • Battery Saver (under Battery Sense) will have an app exclusion list
    • Data Sense – Operators can now control Data Sense limits remotely
    • Wi-Fi Sense – Sharing secured WI-Fi Networks with contacts if they have Wi-Fi Sense. They don’t get to see the shared password though
    • Wi-Fi can auto re-enable after a set duration of time
    • Wi-Fi Direct
    System

• Bluetooth 4.0 LE
    • Chkdsk for SD cards to ensure card health
    • Geofence monitoring support. Geofence is a boundary around a place of interest to you. Location services can monitor geofences to tell your apps when you’re entering and leaving them. This would be really good for IFTTT
    • Miracast, PlayTo, mirror and project via wireless display or USB-out
    • Mouse and keyboard support (HID)
    • Stereoscopic 3D support
    • The phone will have to update to the latest version before you can restore it to factory settings
    • Trusted app list for NFC that will remove the need for asking whether you want to open a particular app
    • Virtual SmartCard support
    • Wallet supports tickets and membership cards
    • Windows Phone 8.1 apps won't run on 8.0 devices until they upgrade

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Podcast app? Could it be true? Beter niet voor alleen Amerika weer..... Goede lijst *)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina